"פשיטת הרגל של Forever 21 היא נקודת מפנה בתחום האופנה המהירה"

מומחים אומרים כי הצרכנים של היום מודעים יותר להשפעות של תחום האופנה על הסביבה, ובעקבות כך משנים דרסטית את הרגלי הצריכה

פורסם בתאריך: 23/10/2019, גיליון 1988

החודש הודיעה קמעונאית האופנה המהירה Forever 21 כי היא תסגור 350 חנויות שלה ברחבי העולם ותיכנס להליך של פשיטת רגל. החברה, שעד לאחרונה נתפסה כהצלחה גדולה, מצטרפת לקמעונאיות אופנה נוספות שמגלות, אולי מאוחר מדי, את השינויים בהרגלי הצריכה של צרכני האופנה, ובמיוחד בני הדורות הצעירים.

 

"אנחנו מגיעים ל'נקודת מפנה' בתחום האופנה המהירה", אמרה אלכסנדרה סרג'נט, מומחית לנושאי אופנה וקיימות מאוניברסיטת Vanderbilt. לדבריה, Forever 21 הייתה ממובילות טרנד האופנה המהירה, ופשיטת הרגל שלה היא נקודת מפנה משמעותית בתחום האופנה.

 

הצרכנים של היום, ובמיוחד בני ובנות הדורות הצעירים, מחפשים אחר דרכים לצמצם את ההשפעה השלילית על הסביבה של בגדים במחירים נמוכים ובאיכות ירודה, שנזרקים לפח לאחר שימוש קצר. אחת מתגובות הנגד החזקות לתופעה הזו הוא טרנד הבגדים מיד שנייה, התופס תאוצה עצומה בקרב צרכנים צעירים מסביב לעולם.


Forever 21. שינויים בהרגלי הצריכה
Forever 21. שינויים בהרגלי הצריכה

במקביל, רשתות גדולות כמו American Eagle Outfitters ו-Ann Tylor השיקו תוכניות להשכרת פריטי לבוש על בסיס מינוי חודשי. "אנשים צעירים מודעים יותר לנושאי הסביבה וזה משפיע על הרגלי הצריכה שלהם", אמר מילטון פדרזה, מנהל ראשי בחברת המחקר Luxury Institute.

 

חלק מרשתות האופנה המהירה השכילו כבר להיענות לדרישות הצרכנים. כך למשל, החברה האם של זארהInditex, מאמינה כי עד שנת 2025 כל פרטי הלבוש שייוצרו תחת המותגים שלה יכללו כותנה אורגנית או כותנה מתכלה.

 

הקמעונאית H&M, שעוברת גם היא תקופה לא קלה, הודיעה כי היא מגדילה משמעותית את קו הכותנה האורגנית והכותנה המתכלה. הרשת גם מציעה הנחות ללקוחות שמביאים לחנות בגדים למיחזור.

כתבות נוספות