קונספט חדש עשוי להחיות את הקניונים בארה"ב

אולמות המזון הם הגרסה המודרנית של אזורי המזון הקיימים כיום בקניונים. סניפים של רשתות גדולות? שכחו מזה. הכירו את הדור הבא של מתחמי המזון

פורסם בתאריך: 01/05/2018, גיליון 1919

עד שנת 2020 יהיו בארצות הברית יותר מ-300 אולמות מזון, לעומת כ-70 הפעילים כיום. כך עולה מדוח של חברת יזמות הנדל"ן הקמעונאי Cushman & Wakefield. אולמות המזון הם הגרסה המודרנית של אזורי המזון הקיימים כיום בקניונים, אך במקום סניפים של רשתות מזון גדולות הם כוללים מגוון של מסעדות קטנות המנוהלות על ידי אמנים ומסעדות מקומיות, ומציעים אוכל בריא יותר מדוכני המזון הקיימים.

 

כאשר הדוכנים מופעלים על ידי משאיות מזון ושפים ידוענים, הם זוכים לפופולריות גדולה בקרב הצעירים שמחפשים חוויות חדשות. מדוח של יזמית הנדל"ן הקמעונאי Jones Lang LaSalle עולה, כי מבקרים שאוכלים בקניון שוהים בו בממוצע 35 דקות יותר ממבקרים שאינם אוכלים.

 

אולמות המזון. האם זו התשובה לנטישת הקניונים?
אולמות המזון. האם זו התשובה לנטישת הקניונים?


"אולמות המזון מספקים חוויה ייחודית שאי אפשר לקבל אותה בעולם המקוון", אמר דיויד פירסטן, שותף בחברת Jones Lang LaSalle. לדבריו, "אולמות המזון מביאים תנועה אמיתית לקניונים". נכון להיום, מרבית אולמות המזון פעילים בקניונים בתוך הערים, אך בענף צופים כי הקונספט יתרחב במהרבה גם לקניונים הממוקמים בפרברים ומחוץ לערים.

 

מהצד השני, מספר מומחים בתחום מבקרים את הקונספט החדש וטוענים כי התורים ארוכים מדי והאקוסטיקה אינה מאפשרת סביבת אכילה נעימה. אחרים טוענים כי התפשטות מהירה מדי של הקונספט תפגע בייחודיות של אולמות המזון ותקשה עליהם להיות גורם המושך קהל לקניונים. "יש פשוט יותר מדי מהם והם טובים רק לדבר אחד - למלא מקום לזמן מוגבל עד שבעל הבית ימצא דיירים טובים יותר", אמר ג'ימס פאמולרו מסוכנות הנדל"ן Eastern Consolidated.


כתבות נוספות