הפיילוט של וולגרין: מודעות שמזהות צרכנים שמתקרבים למקרר

המערכת הניסיונית מציגה מודעות על גבי מקררים כאשר בכל זמן נתון היא מתאימה את המוצרים לצרכן שעומד מולה

פורסם בתאריך: 13/02/2019, גיליון 1957

רשת בתי המרקחת וולגרינס בודקת מערכת פרסום על גבי מקררי משקאות שתדע לזהות את הלקוחות ולהציג להם מודעות מותאמות אישית. במקום זכוכית דרכה יכולים הצרכנים לראות את המשקאות והגלידות, הצרכנים נחשפים למודעה דיגיטלית המשקפת עבורם את המוצרים הנמצאים במקרר.

 

המערכת מבוססת על חיישנים ומצלמות המזהות את מינם וגילם של הצרכנים במטרה להציג להם פרסום מוצרים מותאם אישית. המערכת גם לוקחת בחשבון את השעה ביום ואת מזג האוויר שבחוץ, במטרה להתאים את המגוון שמוצג לצרכנים שעומדים מול המקרר בצורה מיטבית.

 

המערכת מאפשרת לקמעונאים להציג תמחור דינמי, בהתאם למלאי הקיים בחנות ולנתונים משתנים אחרים. מדיווח שהתפרסם לאחרונה בעיתון וול סטריט ג'ורנל עולה, כי 15 מותגי משקאות שונים ובהם נסטלה ומילר כבר עורכים פיילוטים של המערכת החכמה, עליה אחראית חברת ההזנק Cooler Screens. חברת מיקרוסופט הובילה את סיבוב ההשקעה האחרון בחברת ההזנק.


Cooler Screens. ישמרו על פרטיות הצרכנים?
Cooler Screens. ישמרו על פרטיות הצרכנים?

מערכות לזיהוי פנים הפכו לאחרונה לפופולריות ביותר, בעיקר באסיה, במטרה להקל על תהליכי התשלום. אך מהצד השני, אותן מערכות מעלות חששות כבדים בקרב הצרכנים ובקרב ארגונים הפועלים למען שמירה על פרטיות הצרכנים.

 

בשנה שעברה, קניון קנדי שעשה שימוש במצלמות אבטחה על מנת לזהות את מינם וגילם של הקונים זכה לביקורות רבות משום שהדבר נעשה ללא ידיעתם של הצרכנים. הפיילוט הופסק מייד לאחר שהיוזמה התגלתה.

 

כתוצאה מכך, וולגרינס תספק לצרכנים שימצאו בקרבת המקרר החכם מידע על המערכת ועל הסיכוי שהיא תפגע בפרטיות שלהם. לפי פרסום במגזין The Atlantic, חברת ההזנק טוענת כי המערכת שלה אינה מערכת לזיהוי פנים, משום שהיא אינה מזהה לקוחות פרטיים אלא רק סורקת אותם ומציעה עבורם מוצרים שונים. "המודל העסקי שלנו לא בנוי על מסחר במידע על הצרכנים", אמר ארסן אבאקיאן, מנכ"ל חברת ההזנק. לדבריו, המערכת נועדה על מנת לספק לצרכנים חוויית קנייה טובה יותר.

 


כתבות נוספות