חסכנים ושונאי פרסומות: איך מגיעים לדור ה-Z?

כמי שגדלו לעולם עמוס במסרים שיווקיים, הצעירים של היום הקימו סביבם חומה חוסמת פרסום. אז איך בכל זאת יכולים המשווקים לתקשר עם הקבוצה החשובה הזו?

פורסם בתאריך: 09/01/2018, גיליון 1904

בני דור ה-Z, ילידי שנת 2000 והלאה, ידועים בסלידה המובנית שלהם מפרסום וסקפטיות ממסרים שמתוקשרים אליהם על ידי המפרסמים. אבל, מדוח של חברת Fast Company עולה, כי כבר בעוד כשנתיים הדור הזה יהווה כ-40% מהצרכנים בעולם המערבי. אז איך ניתן להגיע לקהל היעד הזה?

 

כמי שגדלו עם חשיפה לכמות עצומה של פרסומות, בני דור ה-Z בנו לעצמם חוסם פרסומות טבעי. ממחקר שנערך בשנת 2016 עלה, כי 60% מבני הדור הזה רואים בפרסום פעילות "משבשת" ברמה מסוימת. למרות שהם נמצאים מול המסכים השונים יותר מכל דור אחר, בני דור ה-Z נוטים לדלג על פרסומות מקוונות ומייחסים חשיבות קטנה יותר לפרסום מבוסס ידוענים.

 

REI. קהל מבוסס כוונות
REI. קהל מבוסס כוונות


יתרה מכך, בני דור ה-Z הם חסכנים יותר מהדורות הקודמים, ולפי מחקר עדכני של סוכנות הפרסום הבינלאומית סאצ'י, ההשקעה המסיבית של המותגים הגדולים בפרסום עובדת עליהם פחות מאשר על בני הדורות הקודמים.

 

על סמך כל המאפיינים הללו, המותגים צריכים לעשות דברים באופן שונה כאשר הם פונים לבני דור ה-Z. הדרך הנכונה היא פנייה על בסיס אינדיבידואלי יותר ולא פנייה לקהלים גדולים.

 

חלק מהמותגים הגדולים כבר הבינו זאת והחלו להשתמש בדרכים הבאות על מנת להגיע לקהל היעד הזה:

  • התבססות על סיבות במהלכי השיווק, כמו המהלך לשימור אתרי המורשת בארצות הברית של יצרנית הביגוד לטיולים פטגוניה וקמעונאית ציוד המחנאות REI.
  • התמקדות בתועלת המוצר והמטרות שלו באמצעות סרטוני הסברה ביוטיוב.
  • השקת מוצרים באירועים קטנים שזוכים לצילומים רבים.
  • עבודה עם משפיענים קטנים שמגיעים לנישות שונות במקום שימוש בידוענים יקרים.
  • במקום השקעה מסיבית בפרסום, השקה ברשתות חברתיות ותכנים ויראליים.

כתבות נוספות