המכירות באינטרנט יגיעו ל-22% מסך המכירות הקמעונאיות תוך 10 שנים

המפסידים הגדולים מהמגמה הזו יהיו החנויות הפיזיות שצפויות לאבד בשש השנים הבאות יותר מכירות משאיבדו ב-16 השנים האחרונות

פורסם בתאריך: 31/10/2017, גיליון 1894

בעשור הקרוב הצרכנים ימשיכו לעשות יותר קניות באינטרנט ופחות בחנויות הפיזיות, כך עולה מדוח חדש של חברת הייעוץ FTI Consulting, שמעריכה כי עד שנת 2027 יגיעו המכירות המקוונות בארצות הברית לסך של טריליון דולר. מהדוח עולה, כי סך המכירות המקוונת יהוו תוך 10 שנים 22% מהמכירות, לא כולל רכב ודלק. זאת, לעומת 12% כיום.

 

"את ההשפעה הגדולה של המסחר המקוון ניתן לראות בגל פשיטות הרגל וסגירת החנויות של הרשתות הקמעונאיות בארצות הברית ובמקומות נוספים בעולם", אמרה קריסטה הרט, מנהלת בכירה בחברת הייעוץ, בהודעה שליוותה את פרסום הדוח.

 

לדבריה, אם המכירות המקוונות יכפילו את עצמן עד שנת 2023, כפי שצפוי, החנויות הפיזיות יפסידו בשש השנים הבאות את אותה כמות מכירות שהן איבדו ב-16 השנים האחרונות, ואלו הן בשורות רעות במיוחד לקמעונאים הפיזיים.

 

מכירות באינטרנט. איום ממשי על הקמעונאים
מכירות באינטרנט. איום ממשי על הקמעונאים

מחברי הדוח כותבים עוד, כי המרוויחה הגדולה מהמעבר של הצרכנים לרכישות באינטרנט תהיה אמזון, שכיום מחזיקה בנתח של 34.2% מסך המכירות המקוונת ובעוד 10 שנים תחזיק בנתח של 50% מהשוק.


תחום אחד בו יהיה לקמעונאיות המקוונת קשה יותר הוא מוצרי מזון. מחברי הדוח טוענים, כי כיום עומדות סך המכירות המקוונות בתחום על 2%, והן לא יעברו את רף 10% מסך קניות המזון בעשר שנים הקרובות.

 

כתבות נוספות