בכירים לשעבר בענף הפרסום מנסים להציל את תעשיית מוצרי הצריכה

חברת ייעוץ חדשה תנסה לתת מענה לתקשורת הבעייתית בין המותגים לסוכנויות הפרסום שלהם

פורסם בתאריך: 31/10/2017, גיליון 1894

בשנה בה יוניליוור דחתה הצעת השתלטות עוינת של משקיעים ופרוקטר אנד גמבל הציגה תוצאות ראשוניות מאכזבות, נראה כי שוק מוצרי הצריכה נמצא בתקופה בעייתית, בלשון המעטה.

 

כעת, שני בכירים לשעבר בסוכנות הפרסום סאצ'י, שניהלו את תקציב הפרסום של פרוקטר אנד גמבל בין השנים 2000-2015, מקימים חברת ייעוץ תחת השם Cleanup on Aisle 7. זאת, במטרה לעזור לשחקניות בענף מוצרי הצריכה להתאים את עצמן לשינויים בסביבה הצרכנית.

 

השניים, קליף פרנסיס ו-ווגן אמסלי, אינם מתכוונים להתחרות ראש בראש בסוכנויות הפרסום, אלא להציע לחברות מוצרי הצריכה דרכים לשפר את הקשר שלהן עם הסוכנויות ולתקן את הבעיות בתחום. 


המותגים של יוניליוור. זקוקים לרעיונות חדשים
המותגים של יוניליוור. זקוקים לרעיונות חדשים


לטענת השניים, הפתרון שהם מציעים לחברות יהיה קצר טווח ומשמעותי, במטרה לפתור במהירות גדולה בעיות. לדבריהם, בתשעה מתוך עשרה מקרים, הפתרון לבעיות נמצא מתחת לאף של משווקי מוצרי הצריכה, אך בגלל המבנה שלהם והקשר שלהם עם סוכנויות הפרסום הם אינם מצליחים לזהות אותן באופן מיידי.

 

אחד העקרונות המנחים של חברת הייעוץ החדשה הוא "להפתיע עם המובן מאליו", או במילים אחרות, מציאת קווים תחרותיים נסתרים ביכולות הקימות של המותג. עיקרון נוסף: "הרלוונטיות היא העליונות החדשה", או במילים אחרות, המותגים כיום נוטים יותר להצליח בכך שהם מראים כיצד הם מתאימים לחייהם של אנשים, ולא כאשר הם מנסים להפגין ביצועים מעולים.

כתבות נוספות