הבוט שימצא לכם וויסקי טוב: כך זה עובד

רשת לממכר אלכוהול בארה"ב יצרה חוויית קנייה ייחודית מבוססת סייענים קולים ואינטליגנציה מלאכותית

פורסם בתאריך: 21/05/2019, גיליון 1969

הסייענים הקוליים כובשים אט אט את בתי הצרכנים, אבל הכניסה שלהם לחנויות הקמעונאיות נמצאת עדיין בחיתוליה. רשת האלכוהול BevMo! רוצה לשנות את המצב באמצעות חוויה ייחודית לרכישת וויסקי שהיא בודקת בחמש חנויות שלה.

 

"בחרנו בקטגוריית הוויסקי עם הרעיון שנוכל לקחת 50 סוגים שונים של המשקה, לאחד אותם באזור מסויים וליצור חוויית קניות ייחודית", אמרה תמרה פטיסון, מנהלת השיווק והתקשורת השיווקית של הרשת. לדבריה, המהלך זכה להצלחה גדולה ורבים מהלקוחות אמרו כי הם מאמינים שזה הולך להיות הטרנד הבא בקמעונאות.

 

הסטנד המיוחד כולל את רמקול האקו של אמזון, המציע חוויה של סייען באמצעות קול. לקוחות שמגיעים לסטנד נדרשים לענות על מספר שאלות קוליות כמו מטרת הרכישה, העדפות הטעם שלהם וטווח המחיר הרצוי. לאחר מכן המערכת משמיעה להם שלוש המלצות שנגזרו מהבחירות שלהם. בנוסף, הבוט יכול לענות על שאלות ספציפיות בקשר לבקבוקים ספציפיים, להמליץ על מותגים מסויימים ואפילו לספר בדיחות.

 

!BevMo. הבוט שיתאים לכם וויסקי
!BevMo. הבוט שיתאים לכם וויסקי

הטכנולוגיה בחנויות מאפשרת לצרכנים לקבל חוויית קניות ייחודית, מבלי שהם נאלצים לעמוד בלחץ של איש מכירות להשלים את הרכישה שלהם במהירות. הקיוסק מגיב ללקוחות רק לאחר שהם פנו אליו מיוזמתם.

 

מהרשת נמסר כי התגובות של הצרכנים לפיילוט הן מצוינות, בעיקר משום שהם כבר מכירים את הטכנולוגיה בגירסה הביתית שלה ולכן הם חשים בנוח לשוחח עם הבוט. לדברי פטיסון, העובדה שהמערכת ממליצה לצרכנים על שלוש אופציות מגבירה משמעותית את אחוזי ההמרה.

 

השימוש בסייענים קוליים משולבי אינטליגנציה מלאכותית בחנויות הוא עדיין קטן יחסית, אבל חברות כמו ספורה ו-H&M כבר ערכו פיילוטים בתחום במטרה להציע לצרכנים המלצות קנייה על בסיס ההעדפות שלהם.

כתבות נוספות