הצרכנים כבר פחות נאמנים - והמותגים הם המפסידים הגדולים

דוח של נילסן מגלה מדוע הצרכנים מפתחים חוסר נאמנות למותגים, ולמה המשווקים אינם יכולים להבטיח עוד את חוק ה-80/20

פורסם בתאריך: 30/07/2019, גיליון 1979

אם גם אתם נמצאים בין המשווקים שמאמינים בחוק ה-80/20, ייתכן כי בקרוב תצטרכו לשנות את האסטרטגיה שלכם. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה באתר חברת המחקר הבינלאומית נילסן.

 

הסיבה לכך היא שהיום, יותר מאי פעם, הצרכנים מוכנים לקחת סיכון ולנסות דברים חדשים. כתוצאה מכך, הצרכנים מפתחים חוסר נאמנות כללי למותגים, והמשווקים אינם יכולים להבטיח כי 80% מההכנסות שלהם יגיעו מ-20% מהמוצרים. הנתונים של נילסן תומכים בטענה הזאת ומראים שרק 8% מהצרכנים בעולם נאמנים למותג אותו נהגו לרכוש בעבר. בארצות הברית, 9% מהצרכנים מגלים נאמנות מתמשכת למותג מסוים.

 

מהצד השני, הנתונים של נילסן מראים כי האמריקנים נשארו צרכנים שמרנים. רק 36% מהצרכנים בארצות הברית אמרו כי הם פתוחים לנסות מוצרים ומותגים חדשים. זאת, לעומת 42% בקרב כלל אזרחי העולם. במאמר מציינים לפיכך, כי נאמנות אינה נחשבת יותר כמטבע עובר לסוחר. ובכל זאת, המשווקים והקמעונאים ימשיכו להשקיע במותג על מנת להישאר רלוונטיים בעיניי השוק.


נילסן. סוף עידן הנאמנות
נילסן. סוף עידן הנאמנות

במאמר נכתב עוד, כי הגדלת מגוון המוצרים על ידי המותג אינה התשובה ליצירת נאמנות בקרב הצרכנים. זאת, משום ש-80% מהמוצרים החדשים שמושקים אינם גורמים להגדלת הקטגוריה בכלל ולהגדלת המכירות המצטברות של המותג. במילים אחרות, הפיתוח שלהם היה מיותר. למעשה, ייתכן שהם אפילו גורמים לירידה מצטברת של מכירות המותג.

 

עוד עלה מהדוח של נילסן, כי "תמורה עבור הכסף" היא הערך החשוב ביותר לצרכנים במרבית העולם. רק באסיה הפסיפית הגדירו הצרכנים את "היתרון האיכותי" כערך חשוב יותר מהתמורה למחיר.

 

מחלקת התובנות של נילסן ממליצה כי במקום להתמקד במספר קטן של נאמנים למותג, שכנראה כבר אינם מספיקים לרווחיות, צריך לעבוד על שימור לקוחות קיימים והרחבת קווי מוצר שפונים לקהלים רחבים יותר. כמו כן, אסור לשכוח את קהל העצלנים, אלו שנשארים נאמנים למותג רק משום שאף אחד לא ממש פיתה אותם לבדוק דברים חדשים.

כתבות נוספות