נטוצי: שילוב של נוחות, יופי, מסורת וחדשנות

מאז זיהה מייסד החברה, פסקואלה נטוצי, הזדמנות לשינוי כיוון קיצוני, נטוצי החלה ליישם את המהלך המכונה "דמוקרטיה של העור". זה בתורו הפך אותה לחברה מסחרית בינלאומית, זיכה בשרשרת הצלחות ותרם לפתיחת 268 חנויות ברחבי העולם

פורסם בתאריך: 01/05/2018, גיליון 1919

נטוצי, מותג רהיטי הפרימיום, שהיה מזוהה בעולם בעיקר עם רהיטי עור, קיבל השנה החלטה אסטרטגית לשלב לצידם קולקציות חדשות של רהיטי בד איכותיים שמעוצבים בחברה הבינלאומית. כחלק מההחלטה, יצא המותג במהלך אסטרטגי רחב תחת הסלוגן "אנשי העור ואנשי הבד".

 

פסקואלה נטוצי, מייסד חברת הרהיטים הבינלאומית הנושאת את שמו, החל את דרכו המקצועית בשנת 1960 כשהיה בן 19 בלבד. אביו היה נגר, ולכן אין זה מפליא שבית העסק הראשון שפתח היה בית מלאכה המתמחה במוצרי עץ. ב-1972 הקים פסקואלה את חברת נטוצי כפי שהיא מוכרת כיום, בעיר מאטרה, איטליה, כמפעל לעיצוב וייצור ספות וכורסאות בקנה מידה תעשייתי.

 

בתחילת שנות השמונים זיהה נטוצי הזדמנות לשינוי כיוון קיצוני בחברה שלו, על ידי הפיכת העור - חומר הגלם היוקרתי והיקר - לנגיש גם עבור הקהל הרחב. כך החל ליישם את מה שכינה בהמשך "דמוקרטיה של העור". ב-1985 הפכה נטוצי לחברה מסחרית בינלאומית. שרשרת ההצלחות של המותג הביאה בהמשך לפתיחת 268 חנויות נטוצי ברחבי העולם, בנוסף ל-330 הגלריות, שנמצאות בעיקר בארה"ב.

 

המאמץ המתמיד, הנחישות והמחויבות זיכו את נטוצי בפרסים ואותות כבוד רבים בענף, הן על החדשנות העיצובית והן על ההישגים העסקיים חובקי העולם. כיום, נטוצי איטליה היא מחברות הריהוט הבינלאומיות החזקות ביותר בסקטור ריהוט היוקרה, עם שבעה מפעלים, 12 משרדים מסחריים ומעל 1,200 נקודות מכירה ברחבי העולם. המותג, בהובלת המייסד והבעלים פסקואלה נטוצי, דוגל בפילוסופיה עיצובית שמשלבת בין נוחות ליופי ובין מסורת לחדשנות. החל משנת 2006, קבוצת קאופמן היא היבואנית הבלעדית ונציגת נטוצי בישראל.

 


הסביבה התחרותית

תחום הריהוט בישראל, כמו בעולם כולו, הוא תחום תחרותי מאוד עם מוצרים ומותגים ברמות מחיר שונות. נטוצי נחשב למותג פרימיום, ובענף זה קיימים בישראל מספר שחקנים בינלאומיים, חלקם נושאים את שמם של מעצבי על. נטוצי פועלת בפלח היוקרה של השוק באמצעות שישה סניפים בבעלותה. כחלק מהחלטה אסטרטגית, נמכרים מוצרי נטוצי בישראל בחנויות המותג בלבד ולא באף נקודת מכירה אחרת.

 

האתגר השיווקי

אחד האתגרים החשובים ביותר של נטוצי הוא להמשיך ולבסס את מעמדו של המותג כשם נרדף לאיכות ויוקרה, ולפנות לקהלים חדשים שמחפשים לצד אלה גם נוחות, סטייל וחדשנות. כמו כן, מסקר שערכה החברה בישראל לפני כשנה, עלה כי הישראלים תופשים את נטוצי כמותג המתמחה בריהוט עור, בעוד רוב הלקוחות הישראלים מעדיפים ריהוט בד.

 

האתגר המיוחד בנושא זה הוא להטמיע מודעות בקרב הלקוחות לאפשרויות הבד בנטוצי, למרקמים ולעיצובי הטקסטיל הייחודיים. אתגר נוסף הוא קידום תפישת העיצוב הכוללת של נטוצי להרמוניה מושלמת בבית - החל מהסלון, דרך חדרי שינה, פינות אוכל, שידות, ועד גופי תאורה, שטיחים וחפצי נוי.

 

הפתרונות היצירתיים

"אנשי העור ואנשי הבד". על מנת לקדם את שינוי התפישה באשר למוצרי נטוצי, יצא המותג במהלך אסטרטגי ששילב קמפיין רחב היקף תחת הסלוגן "אנשי העור ואנשי הבד". המסר המרכזי שלו היה כי נטוצי מספקת מענה לכל אוהבי העיצוב המוקפד, גם למי שאוהב עור וגם לאלו שאוהבים בד. הקמפיין נוהל בפרינט ובדיגיטל במהלך שנת 2017, תוך הדגשת הבדים האיכותיים של נטוצי, עיצובי הטקסטיל הייחודיים והמרקמים הרכים והעמידים לאורך זמן.

 

הרהיטים של מעצבי העל הבינלאומיים. נטוצי יצאה במהלכים שיווקיים שבמרכזם הציבה את מעצבי הבית של המותג. בנוסף כי קיימה שיתופי פעולה עם מעצבי-על בינלאומיים מהשורה הראשונה, בהם קארים רשיד, פאולה נאבונה, MANZONI ו-TAFINASI מסטודיו MEMO. במסגרת זו אנשי מקצוע מעולם העיצוב, כמו אדריכלים ומעצבי פנים נחשפו למסרים החדשים באמצעות אירועים מקצועיים בחנויות הרשת, תוך הפיכתם לשגרירי המותג בקרב קהלי היעד המחפשים עיצוב עדכני ויוקרתי.

 

ההרמוניה הכוללת לבית של נטוצי. "התפישה החדשה של החברה כיום היא לפתח וליצור עבור הלקוחות עולם שלם של פריטי ריהוט, לכל חלקי הבית, ולצדם פריטים משלימים כמו הדומים, שולחנות, שידות, שטיחים, גופי תאורה ואפילו סכו"ם, במטרה ליצור מראה ייחודי והרמוני של הבית", אומר פסקואלה נטוצי, מייסד המותג, ומוסיף כי "כל אדם רוכש ספה פעם אחת ב-12 שנה, אבל בשאר הזמן הוא רוצה לצבוע את יתר הבית בנטוצי. אנחנו מספקים לו את הדרישה הזאת באמצעות פריטים משלימים בקו העיצובי של המותג".

 

הרחבת הפעילות בדיגיטל. במטרה לספק תוכן עשיר לחובבי העיצוב ולייצר עבורם ערך מוסף, המותג הרחיב משמעותית את פעילותו בדיגיטל, באמצעות מספר ערוצים במקביל. כך למשל הוקם הבלוג של נטוצי, ובו כל החידושים והטרנדים בעולם העיצוב; המותג החל לפרסם ולקדם כתבות תוכן בנושא עיצוב הבית במגזיני פרינט ובאתרים מובילים, כמו גם פינה קבועה באתר בניין ודיור; פעילות ברשתות החברתיות בדגש על טיפים מקצועיים מאת מעצבי פנים מובילים וניוזלטר חודשי המופץ בקרב קהל מקצועי של מעצבים ואדריכלים, ובו המילה האחרונה בעולם העיצוב לבית: בדים, קולקציות ריהוט, גופי תאורה ועוד.

 

דברים שלא ידעת על נטוצי

  • לא רק עור: נטוצי מוכרת ספות וכורסאות בד באותו היקף שבו היא מוכרת מוצרי עור.
  • בכל יום נמכרים בעולם 12 אלף פריטים של החברה בלמעלה מ-120 מדינות.
  • החברה מגדלת, מעבדת ומייצרת 85% מחומרי הגלם המשמשים אותה.
  • מפעלי נטוצי הם מהמתקדמים בעולם מבחינה טכנולוגית, אך עדיין מתקיימת בהם מידה ניכרת של עבודת יד ותשומת לב אישית ואנושית של רבי אומן.
  • פסקואלה נטוצי, המייסד בן ה-76, ממשיך להוביל את החברה. בנו מנהל את מערך השיווק הבינלאומי.

 

אבני דרך בחיי נטוצי

1972 - פסקואלה נטוצי מקים את החברה.

שנות ה-80 - "דמוקרטיה של העור" - נטוצי הופך את החברה לבינלאומית ומנגיש את ספות העור לקהל הרחב.

שנות ה-90 - נטוצי מיישמת את קונספט "TOTAL LIVING" - מעבר לקולקציה הכוללת פריטים משלימים.

2000 - נטוצי מתחילה לשתף פעולה עם מעצבים בינלאומיים.

2006 - חברת קאופמן משיקה את נטוצי בישראל.

2010 - שיתוף פעולה ראשון עם מעצב העל קארים רשיד, ומיד אחריו עם פאולה נבונה.

2013 - RE-VIVe - כורסת ה-Performance Recliner הראשונה בעולם במגוון עיצובים, פיתוח שנעשה בשיתוף פעולה בין מעצבי נטוצי ל-FORMWAY ניו זילנד.

2014 - שילוב מעצבים בינלאומיים כחלק ממרכז המעצבים של החברה.

2017 - קמפיין "אנשי העור ואנשי הבד" בישראל והשקת קולקציית מיטות רחבה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות