בקרוב בצלחת ועל העור שלכם: מוצרים מותאמי DNA

כבר כיום עובדות מספר חברות על מוצרים מותאמים אישית לצרכנים על בסיס דגימת ה-DNA שלהם, כמו למשל ארוחות מוכנות ומוצרי קוסמטיקה

פורסם בתאריך: 12/12/2017, גיליון 1900

המשווקים יתחילו בקרוב להציע מוצרים המותאמים ל-DNA האישי של הצרכן. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת דרום קליפורניה. לטענת מחברי המחקר, כבר היום עובדות מספר חברות על מוצרים מותאמים אישית לצרכנים על בסיס דגימת ה-DNA שלהם, כמו למשל ארוחות מוכנות ומוצרי קוסמטיקה. הצרכנים יכולים כבר היום לדגום את ה-DNA שלהם בעזרת ערכה ביתית לבדיקת דם.

 

בנוסף, חברות תזונה ותוספי תזונה עובדות עם חברות המייצרות טכנולוגיה לבישה, כמו למשל מדי כושר, במטרה לידע את הצרכנים על מוצרים המתאימים לצרכים הפיזיים שלהם. גם תגי ה-RFID עשויים לעזור ליכולות ההתאמה של המוצרים.

 

"הטכנולוגיה נמצאת עכשיו במקום שהיא עשויה לשנות את תחום מוצרי הצריכה לחלוטין ב-5-10 השנים הבאות, ובמיוחד את תחום מוצרי הבריאות, הטיפוח ואורח החיים", אמר מארק רוזנבאום, הכותב הראשי של המחקר ומי שמוביל את מחלקת הקמעונאות באוניברסיטת דרום קליפורניה.

 

DNA. הידיד החדש של המשווקים?
DNA. הידיד החדש של המשווקים?


המחקר מבסס את הטענה של חברת האופנה Under Armour, שמפעילה כיום שירות לניטור פעילות גופנית בשם Connected Fitness בו משתמשים יותר מ-200 מיליון צרכנים מסביב לעולם. לטענת החברה, המידע שנאסף על המצב הגופני ועל הרגלי החיים והשינה של הצרכנים יאפשר בקרוב להציע מוצרים מותאמים אישית על בסיס הרגלים אלו, ולא על בסיס קניות העבר שלהם.

 

מהצד השני, מחברי הדוח כותבים כי הצרכנים מגלים חשש גדול מהטכנולוגיה, ובמיוחד מהעובדה כי פרטיהם האישיים יזלגו למקומות לא רצויים. למרות זאת, מחברי הדוח טוענים כי טכנולוגיות מסוג זה יכולות להיות גם מצילות חיים, כמו, לדוגמה, מערכת שתדע לזהות ולמנוע מהצרכן לקחת תרופות שעלולות להיות בעלות השפעה שלילית עליו באופן אישי.

 

לבסוף, כותבים מחברי הדוח, כי הצרכנים יהפכו בשנים הקרובות לפסיביים יותר בהחלטות הקנייה שלהם, כאשר הטכנולוגיה תבצע למעשה את מרבית העבודה עבורם.

כתבות נוספות