מהפכת ה-E-commerce של ישראכרט

קבוצת ישראכרט סימנה את 2016 כשנת מהפכת ה-E-commerce (מסחר מקוון), ובאמצעות מגוון פתרונות ללקוחות פרטיים ולבעלי עסקים הצליחה להעניק ערך בעולם החדש

פורסם בתאריך: 21/11/2017, גיליון 1897

קבוצת ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל, הוקמה בשנת 1975 וחרטה על דגלה את המטרה לספק לכלל לקוחותיה את השירותים והמוצרים הטובים והמתקדמים ביותר בשוק, לעמוד כתף אל כתף עם צרכניה, ולהעניק להם פתרונות שיהלמו את דרישות השוק המשתנות - הן ביכולות הטכנולוגיות והן בנוחות השימוש.

 

הסביבה התחרותית

הצרכנים בישראל הם מאמצי טכנולוגיות ידועים וכ-95% מהם מבצעים רכישות אונליין, שיעור הרוכשים הגבוה ביותר בעולם בהיקף של כ-10 מיליארד שקלים מדי שנה. האפשרויות שמספקת הקנייה המקוונת - חיסכון בזמן, הוזלת עלויות ושיפור מתמיד בחוויית הקנייה והשילוח, הפכו את פלטפורמות הסחר המקוונות לתחנה הראשונה עבור צרכנים ישראלים רבים.

 

בשנים האחרונות השתנתה לחלוטין גם הגישה הצרכנית כלפי מותגים. המותגים כבר לא יכולים להישען על תדמית בלבד, ואלו המעוניינים לשמר את נאמנות לקוחותיהם חייבים לספק ערך משמעותי, במקביל למדיניות שקופה והוגנת. ישראכרט משקיעה משאבים רבים בהעצמת הצרכן בעולם החדש, ומפתחת מגוון אפיקים המאפשרים להם לקבל שירות מקצועי ומהיר.



האתגר השיווקי

קבוצת ישראכרט זיהתה פער משמעותי אשר הולך ומתרחב בין הלקוחות הפרטיים ללקוחות העסקיים, בכל הנוגע ליכולת ולמוטיבציה לאמץ את עולם ה-E-commerce.

 

מצד אחד, הצרכן הישראלי אשר התאהב בקניות ברשת - אחד מכל חמישה ישראלים קונה אונליין לפחות פעם בחודש, ממגוון קטגוריות ועסקים. עבור צרכנים אלה חייבת ישראכרט להמשיך ולייצר פתרונות שיקלו על ההתנהלות הפיננסית בזירה החדשה.

 

מצד שני, העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מתקשים להיכנס לעולם ה-E-commerce, ומאבדים לקוחות לטובת אתרי סחר מחו"ל. לראייה, ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם בשיעור השימוש באינטרנט לקניות באתרים בינלאומיים. לבתי עסק אלה נדרשים פתרונות איכותיים, שיוכלו לצמצם את פערי המשאבים מול עסקים גדולים בארץ ובחו"ל, כך שיוכלו לנצל את ההזדמנויות שהטכנולוגיה מציעה להם ולהגדיל את מחזור המכירות שלהם.

 

הפתרונות היצירתיים

כדי להקטין את הפער בין שני קהלי היעד, השיקה קבוצת ישראכרט מספר כלים אשר משפרים את חוויית הקנייה מצד אחד, ומפשטים את כניסת העסקים אל העולם הדיגיטלי מהצד השני:

 

Shopping IL - במטרה לייעל את חוויית הקנייה והמכירה המקוונות עבור הצרכנים ובעלי העסקים, חברה קבוצת ישראכרט ל-Google ישראל על מנת לקדם את מיזם Shopping IL - 48 שעות של חגיגת קניות מקוונת, שכללה מבצעי מכר אטרקטיביים ממיטב הקמעונאים המקומיים.

 

כדי לייצר את האימפקט המשמעותי ביותר, אומץ המנהג של ימי מכירה מרוכזים ברשת, כדוגמת Black Friday - הוכרז מבצע בן יומיים של קניות כחול-לבן ברשת. בפרויקט השתתפו כחצי מיליון גולשים ישראלים שרכשו מ-300 עסקים קמעונאיים, קטנים כגדולים. התוצאות היו חד משמעיות - ביומיים בלבד נהנו הקמעונאים מגידול של פי 6 במחזור, והתמודדו בהצלחה אל מול תחרות המחירים הנמוכים של מעצמות הסחר המקוון.

 


MasterPass - לצד היתרונות, לקניות ברשת יש שני חסרונות עיקריים עבור הצרכנים - חוסר ביטחון במסירת פרטי מידע רגישים לגורמים אנונימיים, וסרבול הכרוך במילוי מספר רב של פרטים.

 

לכן הטמיעה קבוצת ישראכרט בעשרות בתי עסק את מערכת Masterpass מבית מאסטר קארד, המאפשרת ללקוחות קבוצת ישראכרט להזין את פרטי כרטיס האשראי של הקבוצה פעם אחת, ומאותה עת והלאה הם יכולים לבצע קניות ברשת באופן בטוח ומהיר, באמצעות הזנת תעודת זהות וקוד סודי בלבד.

 

"החנות האינטרנטית שלי" - למרות ש-95% מהצרכנים בישראל מבצעים קניות ברשת, רק 26% מהעסקים הישראליים מפעילים אתר סחר אינטרנטי. על כן השיקה השנה קבוצת ישראכרט פתרון פשוט ונגיש להקמת אתרי מכירות מקוונים לעסקים.

 

"החנות האינטרנטית שלי" הוא מיזם המספק פתרון כולל לבעל העסק. באמצעות פלטפורמה נוחה ופשוטה, כל בעל עסק יכול להקים את אתר הסחר שלו בקלות. המוצר כולל הקמה, עיצוב, שילוח, תפעול שוטף, שיווק וחיבור לאמצעי תשלום, ובכך חוסך לבעל העסק את הטרחה הכרוכה בהתרוצצות בין ספקים שונים.

 


שת"פים בינלאומיים

בעקבות הצלחת המסחר המקוון בישראל, הוקדשו בישראכרט מאמצים בסיפוק ערך מוסף בקטגוריה - בדגש על אתרים פופולריים. לדוגמה, בשנת 2015 ביצעו מחזיקי כרטיס האשראי של ישראכרט לבדם רכישות בהיקף של 1.3 מיליון שקל באימפריית המכירות הסינית AliExpress. לכן קיימה קבוצת ישראכרט, לראשונה בישראל, שיתוף פעולה שנתי, בן 4 אירועים, עם אתר הקניות הבינלאומי ובמשך ארבעה ימים העניקה ללקוחותיה הנחה של 5 דולר על רכישה מכלל מוצרי AliExpress בסכום של 15 דולר ומעלה. בעקבות המבצע נרשם גידול משמעותי בסל הקנייה הממוצע באתר.

 

דברים שלא ידעת על ישראכרט

  • החברה החלה את דרכה בסניף ברחוב בן יהודה בתל אביב, שבו עבדו כ-20 איש. כיום מועסקים בחברה כ-1,600 עובדים.
  • על פי נתוני Google, יותר מחצי מיליון ישראלים השתתפו בחגיגת הקניות Shopping IL.
  • ישראכרט הפכה ליצרנית תוכן מובילה ב-youtube.
  • ישראכרט היא השחקנית הראשונה בעולמות הפיננסים אשר השיקה מגזין תוכן באתר הבית “תכלס".

 

אבני דרך בחייו של ישראכרט

1975 - בנק הפועלים מקים את ישראכרט.

2001 - קבוצת ישראכרט מרחיבה פעילות ומתחילה להנפיק גם כרטיסי Visa.

2009 - לראשונה בישראל ישראכרט מציגה הלוואות ללא צורך בכרטיס אשראי.

2012 - ישראכרט מבצעת מיתוג מחדש ומציעה את תוכנית המסלולים.

2014 - ישראכרט מכניסה את עולם האשראי לתחומים חדשים: אירועים, חניונים ועוד.

2015 - ישראכרט מזהה את מהפכת ה-E-commerce, ומשיקה מגוון פעילויות לביסוס מעמדה בתחום הסחר המקוון.

2016 - "החנות האינטרנטית שלי" זוכה בפרס החדשנות הבינלאומי של "מוצר השנה” בקטגוריית "שירותים לעסקים".

2016 - ישראכרט משיקה כלים חדשים בעולמות המסחר המקוון.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.
כתבות נוספות