בגלל הקניות אונליין: כך ג'ונסון אנד ג'ונסון נערכת למהפכה בחברה

סגן נשיא בכיר בענקית מוצרי הצריכה מסביר איך נערכת החברה להתמודד בעולם מרובה ערוצים ומוטה צרכנים

פורסם בתאריך: 05/12/2017, גיליון 1899

ג'ונסון אנד ג'ונסון. חדשנות ומכירה ישירה
ג'ונסון אנד ג'ונסון. חדשנות ומכירה ישירה

המעבר של הצרכנים לרכישות באינטרנט וטרנד המותגים שמוכרים ישירות לצרכן מאיימים על המודל המסורתי של חברות מוצרי הצריכה. ג'ורג' מוסקטיה, סגן נשיא בכיר בחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, אחת השחקניות המרכזיות בשוק מוצרי הצריכה הבינלאומי, אמר לאחרונה בכנס הקמעונאות הבינלאומי של  Barclays, כי במרכז המהפכה עומדת פרדיגמת הצרכן במרכז שמאתגרת את המודלים הישנים של הענף.

 

"ברוב השווקים, החברות יכולות כעת למכור ישירות לצרכן ברווח", אמר מוסקטיה. לדבריו, חסם נוסף שהוסר בשנים האחרונות הוא בתחום החדשנות. אם בעבר נדרשו תקציבי מחקר ופיתוח גדולים השמורים רק לחברות הענק על מנת לפתח מוצרים חדשים, כיום יכולות חברות קטנות יחסית לפתח מוצרים חדשניים בעזרת מימון של קרנות הון סיכון או אפילו באמצעות מימון המונים.

 

מוסקטיה ציין מספר עקרונות שינחו את ג'ונסון אנד ג'ונסון כדי לשרוד את המהפכה:

  •        הרחבת היקף מודל החדשנות. לקיחת הטכנולוגיות הטובות ביותר והחדרתן לכל השווקים בהן פועלת החברה.
  •        הטמעת מותגים בצורה לוקאלית, שוק אחר שוק.
  •        שימור ערוצים מסורתיים. לדברי מוסקטיה, החברה מבטיחה להמשיך ולגדול בערוצי הקמעונאות הגדולים שלה: רשתות השיווק ורשתות הפארם.
  •     כניסה ושיפור ערוצי המכירה הישירה הצומחים, כגון אמזון ופלטפורמות נוספות של מכירה ישירה מסביב לעולם.

 

כתבות נוספות