"הצרכן מעדיף בבירור מוצרים עם לוגו מוצר השנה"

59% מהצרכנים הישראלים מעדיפים לקנות מוצרים עם לוגו "מוצר השנה". בכירים בחברות מובילות זיהו את כוחו של הלוגו האדום. בעלי מחלבות גד: "הזכייה מספקת לנו יתרון ובולטות על המדף – הצרכן יעדיף אותנו"

גיליון ינואר 2018

ההיצע הרב של מוצרים ושירותים בתחומים רבים, מקשה על מותגים רבים להתבלט ולמשוך את תשומת לבו של הצרכן. הבעיה חמורה אף יותר בשוק עמוס מוצרים חדשים, מאחר שהצרכנים נוטים להעדיף את המוצרים הוותיקים המוכרים להם.

 

התופעה הזו, הידועה בספרות השיווקית כ"דילמת המגוון", פוגעת בעצם לא רק ביצרנים שהשקיעו הון בפיתוח מוצר חדשני, אלא גם ובעיקר בצרכנים, שבעקבות נטייה זו לא מתנסים במוצרים חדשים שהיו יכולים להביא להם תועלת, ושחלקם אף טובים יותר מהמוצרים הקיימים בשוק.

 

מותגים חפצי חיים מכירים את הקושי הזה ומנסים בדרכים שונות לייצר העדפה בקרב צרכנים אם על ידי תהליכים חדשניים שמטרתם שיפור השירות או המוצר, באמצעות קמפיינים שיווקיים, על ידי שיפור הקשר עם הצרכן ועוד. למרות זאת אמצעי השכנוע הטוב ביותר הוא המלצות של צרכנים אחרים שהתנסו במוצר או בשירות.

 

מחפשים את המוצרים עם המלצת הצרכנים
מחפשים את המוצרים עם המלצת הצרכנים


פרסי החדשנות הבינלאומית של "מוצר השנה – בחירת הצרכנים", מעניקים למוצרים הזוכים בפרס בדיוק את החותמת הזאת. ייחודם של הפרסים, הניתנים לשירותים ולמוצרים החדשניים והאיכותיים ביותר בעולם, הוא בעובדה שהצרכנים בכל מדינה הם אלו שמכתירים את הזוכים בכל קטגוריה.

 

כיום, מוענקים הפרסים ביותר מ-35 מדינות בחמש יבשות: בריטניה, איטליה, גרמניה, ארצות הברית, קנדה, ספרד, דרום אפריקה, אוסטרליה, ואפילו הודו ומלזיה. בישראל, הפרסים מוענקים זו השנה ה-12 ברציפות. כיצד נבחרים הזוכים? תוכלו לקרוא כאן.

 


82% מהצרכנים מכירים את פרס "מוצר השנה"

התהליך המוקפד, מייצר עדיפות בקרב הצרכנים למוצרים הזוכים בפרס. מסקר שערכה לאחרונה חברת קנטאר מדיה, בקרב למעלה מ-2,000 צרכנים בכל רחבי הארץ, עולה כי 59% מהצרכנים מעדיפים לקנות מוצר עליו שהם רואים עליו את לוגו "מוצר השנה". עוד עולה מהנתונים כי 82% מהצרכנים מכירים את פרס "מוצר השנה", 46% ציינו כי קנו מוצר עליו יש לוגו של "מוצר השנה", ו-57.5% אמרו כי היו סומכים יותר על מוצר עליו מופיע הלוגו.

 

"הזכייה בפרס מוצר השנה מאוד חשובה לנו, כי אנחנו עוסקים בפיתוח מוצרים חדשים ואיכותיים", מעיד יו"ר ובעלי מחלבות גד, עזרא כהן. לדבריו, "הזכייה מספקת לנו יתרון ובולטות על המדף וממצבת אותנו כחברה חדשנית. כשלקוח רואה את הסמל של מוצר השנה הוא יעדיף אותנו". מנכ"ל טבע ישראל, אבינועם ספיר, מחזק את דבריו של כהן: "הזכייה של סירופ אקמולי פורטה להורדת חום בילדים ותרסיס דיפנס לעצירת הצטננות, מדגימה הבעת אמון נוספת של הצרכנים והכרה בפתרונות חדשניים עם ערך מוסף אותם אנו מקדמים". מנכ"ל תדיראן, משה ממרוד, מוסיף כי "זהו תו שמשקף את אישור הצרכנים למהימנות וחדשנות המוצרים שלנו". בתדיראן החליטו גם לתקשר באופן נרחב את הפרס ולהגדיל באמצעותו את המכירות. "מינפנו את הזכייה בקמפיין פרסומי נרחב, בשיווק, בנקודות המכירה ובתוך הארגון", אומר ממרוד.

 

``הזכייה מספקת יתרון ובולטות על המדף``. זוכי מוצר השנה 2017: דיפנס של טבע, מזגן תדיראן ALPHA ומעדן שיבולת שועל של גד
"הזכייה מספקת יתרון ובולטות על המדף". זוכי מוצר השנה 2017: דיפנס של טבע, מזגן תדיראן ALPHA ומעדן שיבולת שועל של גד

"הלוגו של 'מוצר השנה' מגביר את הנראות של המוצר ואת מודעות הצרכנים", אומרת שרונה טלקר, מנהלת השיווק של ניוואה. קרם הגוף למריחה בזמן המקלחת של ניוואה נכנס השנה לרשימת המוצרים הזוכים, וטלקר מציינת כי לבחירה יש חשיבות רבה. לדבריה, "מדובר במוצר חדשני – הכנסנו למעשה את הפעולה של מריחת הקרם לתוך המקלחת, ויש צורך להסביר את זה. עשינו השקה למוצר אבל פעולות התמיכה במוצר נעשות כל הזמן. הפלטפורמה של 'מוצר השנה' מסייעת לנו להגביר את המודעות אליו".

יהודית פדידה, סמנכ"ל חברת פסטה נונה, שמחה על קבלת תו האיכות. "אנחנו יודעים שיש לנו מוצרים איכותיים, והזכייה בפרס 'מוצר השנה' מחזקת את זה". השנה זכתה החברה בפרס עבור הלזניה והקנלוני במילוי 4 גבינות, כאשר בשנה שעברה היא קיבלה את הפרס עבור הרביולי שהיא מייצרת. "אנחנו שמחים לזכות בפרסים שנה אחרי שנה כי זה מחזק את המסר שלנו שהמוצרים שלנו הם מוצרי פרימיום, ומעלה את המודעות אליהם", היא מסכמת.

 


הזכייה בפרס מגבירה את הנראות של המוצר

"צרכנים מכירים את הלוגו של 'מוצר השנה' ומאמינים לו", אומרת עינת הולנדר מנהלת התקשורת השיווקית של BSH יבואנית בוש, ששואב האבק שלה זכה בפרס השנה. "סקרים מראים כי צרכנים נוטים להאמין לבחירות ולהמלצות של צרכנים אחרים, וזה מוביל להגברת מכירות. הצרכנים בישראל מכירים את פרס 'מוצר השנה' ויודעים שזו בחירת הצרכנים. הלוגו מייצר העדפה למותג שלנו על פני מותגים מתחרים, ומחזק את הערכים שלו – מותג חזק, מוביל ואמין".

 

``מאמינים ללוגו 'מוצר השנה'``. זוכי 2017: שואב אבק אלחוטי Athlet של בוש, קרם IN SHOWER של ניוואה וסדרת הקנלוני והלזניה של פסטה נונה
"מאמינים ללוגו 'מוצר השנה'". זוכי 2017: שואב אבק אלחוטי Athlet של בוש, קרם IN SHOWER של ניוואה וסדרת הקנלוני והלזניה של פסטה נונה


אורית קמחי, מנהלת שיווק של אס.סי ג'ונסון ישראל, שזכתה השנה בפרס מוצר השנה עבור דאק סבון לאסלה, מציינת כי בשוק מאוד תחרותי עם שחקנים בולטים, הזכייה בפרס מגבירה את הנראות של המוצר. "יצירת העדפה למוצר בקרב צרכנים היא תמיד פועל יוצא של מכלול של פעילויות שיווקיות", היא אומרת.


לדבריה, "הזכייה בפרס, לצד החשיפה התקשורתית שמקבלים הזוכים ושיתופי הפעולה השונים ברצפת המכירה, נותנים לצרכנים הזדמנויות נוספות לפגוש את המוצרים ולהתוודע אליהם. מבחינתנו, זה מהלך שהוא מאוד נכון בשוק שאנו מצויים בו. 'מוצר השנה' נותן מענה למגמה המתמשכת במסגרתה צרכנים מקבלים החלטות לגבי התנסות במוצרים חדשים שמבוססת על המלצות של חברים או צרכנים אחרים".


צרכנים מתנסים בעקבות המלצה של אחרים. דאק סבון לאסלה
צרכנים מתנסים בעקבות המלצה של אחרים. דאק סבון לאסלה
כתבות נוספות