בגלל המדע: בסימילאק לא מתפשרים על איכות

על מנת לשמר ולהבליט את ערכי המותג, החברה השיקה השנה שפה תקשורתית חדשה והומוריסטית, אשר העבירה לקהל היעד את ערכי המותג ככאלו הפונים למדע ולרגש, וחידדה את המסר שלה

פורסם בתאריך: 22/05/2018, גיליון 1922

השפה התקשורתית המדעית של סימיאלק השתנתה בשנה האחרונה ושמה דגש על שיח רגשי הפונה הן להורים הצעירים והן לוותיקים, באמצעות דמותו של תינוק מדבר. המהלך הצליח להנגיש ולהקליל את מסרי המותג וזכה לביקורות חיוביות מצד ההורים.

 

כבר למעלה מ-90 שנה, שאבוט (Abbott), חברת התרופות ומוצרי הבריאות מהגדולות בעולם, מייצרת ומשווקת את תרכובות המזון לתינוקות (תמ"ל) סימילאק. אבוט מייחסת חשיבות עליונה לבריאותם התזונתית ואיכות חייהם של תינוקות, ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח של פורמולות מתקדמות, רכיבים חדשניים וטכנולוגיות חלוציות.

 

סימילאק מפותח על בסיס עתיר ידע מחקרי, במטרה לסייע לבריאותם ולהתפתחותם של תינוקות. העדיפות הראשונה והחשובה במעלה של אבוט היא להציע להורים מוצרים חדשניים באיכות גבוהה, שמבוססים על מחקר ומדע. אבוט משווקת את מוצריה בלמעלה מ-150 מדינות, ומציעה מגוון מוצרים רחב בתחומי הדיאגנוסטיקה, המכשור הרפואי, מוצרי תזונה ותרופות גנריות.

 

חברת אבוט מכירה ותומכת בדעה שחלב אם הינו המזון הטוב ביותר לתינוק ומעודדת אמהות שבוחרות להניק. במסגרת תמיכתה, פועלת החברה להרחבת הידע של אמהות בכל הקשור בהנקה. במקביל, עבור נשים שבוחרות שלא להניק או שאינן מסוגלות, מספקת החברה מידע מקיף אודות התמ"ל והזנת התינוק.

 

חלב אם, בעל ההרכב האיכותי והמיטבי לצרכיו התזונתיים של התינוק, הוא שמנחה את אבוט בבואה לייצר את התמ"לים של סימילאק. אבוט חוקרת ועוקבת אחר התפתחותם ותיפקודם של ילדים שניזונו מהנקה ואת הרכיבים הייחודיים שהופכים את חלב האם למיוחד. בעקבות מחקרים אלו, מפתחת החברה מוצרים שיספקו יתרונות דומים על מנת להעמיד לרשות ההורים את החלופה הטובה ביותר לחלב אם.

 

המדע הוא חלק מה-DNA של החברה, ובסיועם של למעלה מ-7,000 מדענים ואנשי מחקר ופיתוח ברחבי העולם, אבוט משפרת את איכות חייהם של אנשים מינקות ועד בגרות. זאת, באמצעות ייצור ושיווק של מוצרים המספקים פתרונות לשיפור הבריאות עבור מעגל החיים כולו.

 

סימילאק הוא מותג בינלאומי, שנמכר בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם. המותג הגיע לישראל לפני כ-40 שנה. הסלוגן הידוע שמלווה את המותג בישראל הוא: "סימילאק. בגלל המדע".

 


הסביבה התחרותית

שוק התמ"ל בישראל ממשיך לעבור שינויים מבניים ורגולטוריים. בסביבה זו ממשיך סימילאק להדגיש את תהליך הפיתוח הקפדני והאיכותי של המוצר.

 

האתגרים השיווקיים

על רקע זה התחדד הצורך של סימילאק לשמר ולהבליט את ערכי המותג, ולהצליח להעביר את המסרים הקשורים לתהליך הייצור הקפדני להורים. האתגר השיווקי שעמד בפני החברה הוא לוודא כי ההורים מבינים מהו ההרכב הייחודי של סימילאק, ומבינים כי מדובר במוצר שפיתוחו מתבסס על מחקר מדעי, בתמיכת חברת תרופות ומוצרי בריאות בינלאומית. זאת, על מנת להמשיך להיות הבחירה הראשונה שלהם.

 

הפתרונות היצירתיים

סימילאק השיק השנה שפה תקשורתית חדשה, על מנת להמשיך ולנהל דיאלוג אפקטיבי עם קהל ההורים הצעירים והוותיקים. במסגרת המהלך, נבחרה דמותו של תינוק מדבר להוביל את מסע הפרסום. התינוק המדבר נועד לתקשר את ערכי המותג ככאלו הפונים לצד המדע גם לרגש.


הקמפיין ההומוריסטי של סימילאק התייחס לסיטואציות שונות בהן נתקלים הורים לתינוקות, ובהתאם לציפיות המוקדמות, הצליח להעביר את המסר בצורה רגשית ויעילה.

 

הקמפיין הציג את תהליך הבחירה של ההורים במוצרים ומגוון שירותים לתינוק מנקודת מבטו של הפעוט, כאשר מחשבותיו מלוות בקול של אדם בוגר.

 

כך, בזמן שאמו של התינוק מתלבטת לגבי מוצרים שונים עבורו, התינוק הביע את דעתו על כל מוצר - ספרים, צעצועים, פעילויות פנאי ועוד. המוצר היחיד עליו קיימת הסכמה בין האם לתינוק היה - סימילאק.

 

השפה התקשורתית החדשה, הצליחה להעביר בצורה יעילה את המסרים שמלווים את המותג לאורך כל השנים - איכות בלתי מתפשרת המלווה במחקרים מדעיים מקיפים. כמו כן, היא הצליחה לחדד את המסר, כי סימילאק ממלא אחר הצרכים של התינוקות והוריהם באופן הטוב ביותר.

 

השפה התקשורתית נתפשה על ידי ההורים באופן חיובי ביותר. מסקרים שערך סימילאק עלה כי ההורים התחברו לדמות התינוק המדבר ומצאו כי המסרים הועברו בדרך מובנת ונגישה.

 

בנוסף לשפה התקשורתית, ועל מנת להמשיך למצב את המותג כמוביל וחדשני, השיק סימילאק מארזים של שמונה בקבוקים של תמ"ל מוכן לשימוש. מארזים אלו מוצעים בסניפי רשת סופר-פארם ונותנים מענה לצורך של הורים במוצר קל, נוח וזמין, בעיקר בימים הראשונים של החזרה הביתה מבית החולים.

 



תרכובות מזון לתינוקות רגישים

לצד פורמולת הדגל של המותג - סימילאק אדוונס פלוס - מספקת סימילאק פתרונות גם לתינוקות עם רגישויות או צרכים רפואיים מיוחדים כמו:

 

סימילאק איזומיל - פורמולה על בסיס חלבון סויה, פתרון שנותן מענה לתינוקות הסובלים מאלרגיה לחלב.

 

סימילאק קומפורט - פורמולה עם הרכב מיוחד לעיכול קל, עם חלבון מפורק חלקית, סיבים תזונתיים ורמה מופחתת של לקטוז - שמספקת פתרונות לתינוקות הסובלים מגזים, כאבי בטן, שלשולים ויציאות קשות.

 

סימילאק אלימנטום - פורמולה היפואלרגנית עבור תינוקות הסובלים מאלרגיה לחלב פרה, המכילה חלבון חלב מפורק באופן מלא, המאפשר עיכול טוב יותר.

 

סימילאק Spit-up Relief - עבור תינוקות הסובלים מפליטות.

 

מעטפת המוצרים הייעודיים של סימילאק מחזקת את המיצוב המדעי של המותג ונותנת להורים מענה לכל צורך תזונתי של התינוק.

 

דברים שלא ידעת על סימילאק

  • השם סימילאק מבוסס על צירוף המילים Similar to Lactation ("דומה להנקה").
  • Abbott משווקת את סימילאק מאז 1925, וכיום משווקים מוצרי המותג בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם.
  • בשנת 1951 פיתחה Abbott את הפורמולה הנוזלית הראשונה מסוגה בארה"ב לשימוש בבתי חולים.
  • סדרת מוצרי סימילאק בישראל כוללת למעלה מ-20 מוצרים, המספקים מענה למגוון צרכים ייעודיים, לרבות בעיות רפואיות של תינוקות. אף לא אחד ממוצרי הסדרה מכיל שמן דקל.
  • חברת Abbott מפתחת ומייצרת את מוצריה ב-150 מדינות ומעסיקה כ-94 אלף עובדים.


אבני דרך בחיי סימילאק

1888 - חברת התרופות Abbott מתחילה את פעילותה בשיקגו.

1925 - חברת Moores & Ross לייצור חלב (כיום Abbott) מייצרת את תרכובת המזון המסחרית הראשונה לתינוקות.

1970 - מוצרי סימילאק מוצעים לראשונה בישראל.

2004 - חברת Abbott העולמית מקימה את Abbott ישראל.

2010 - המותג משיק קמפיין תחת שפה תקשורתית חדשה, שפת העובדות המדעיות.

2014 - Abbott ישראל משיקה את קמפיין "סימילאק התמ"ל היחיד ללא שמן דקל".

2015 - השקת סימילאק Alimentum וסימילאק Spit-up Relief.

2016 - סימילאק משיק לראשונה בישראל תמ"ל בבקבוק מוכן לשימוש.

2017 - סימיליאק יוצא בשפה תקשורתית חדשה.

 

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות