האטה דרמטית בצמיחה בתחום הפרסום הדיגיטלי

השנה יעמוד הפרסום בדיגיטל על 51% מסך ההוצאה העולמית על שיווק ופרסום. בשנים האחרונות רשם התחום צמיחה שנתית של 18-20%

פורסם בתאריך: 02/07/2019, גיליון 1975

הצמיחה בתחום הפרסום ממשיכה להאט השנה. כך עולה מדוח חדש של חברת מגנה. הדוח חושף, כי הצמיחה בהוצאות על פרסום תסתכם בכ-5% בשנת 2019, כאשר כלל ההוצאה העולמית על פרסום תסתכם ב-600 מיליארד דולר. מדובר בהאטה משמעותית מהצמיחה של שנה שעברה שעמדה על 8%. למרות זאת, תחזית הצמיחה הנוכחית אופטימית יותר מהקודמת, שצפתה צמיחה של 4.7%.

 

את הסיבה המרכזית להאטה בצמיחה בהשקעה בפרסום מייחסים מחברי הדוח לפרסום הדיגיטלי, שרשם בשנים האחרונות צמיחה שנתית מרשימה של 18-20%. "לאחר רבעונים רבים של צמיחה עקבית, ההאטה בצמיחה בתחום השיווק הדיגיטלי היא משמעותית ונראית לעין", אמר ווינסטן לטנג, סגן נשיא בכיר למחקר עסקי בחברת מגנה. "אין אפשרות שהצמיחה בקצב של 20% תימשך לאורך שנים", הסביר.


הפרסום הדיגיטלי. הקטר שהתעייף
הפרסום הדיגיטלי. הקטר שהתעייף

הפרסום הדיגיטלי חצה מוקדם יותר השנה אבן דרך משמעותית, כשהוא גורף 51% מכלל ההוצאות על שיווק ופרסום. בנוסף, השנה לא מתקיים שום אירוע עם חשיבות בינלאומית גדולה כמו טורניר ספורט חשוב או בחירות בארצות הברית.


בשנה הבאה, בזמן הבחירות בארצות הברית ואולימפיאדת טוקיו, צפויים להירשם שינויים משמעותיים בתקציבים, במיוחד של פרסום בטלוויזיה ובעיתונות המדפסת.


כתבות נוספות