ממשיכה לצמוח ובגדול: השנה של סוגת

לאחר שהחלה כמיזם לעידוד הפרנסה בפריפריה, חברת סוגת מסמנת עוד אבן דרך ומציגה מגמת התרחבות מתמשכת לכדי חברת מזון כללית המייצרת מוצרי קטניות ודגנים לצד מוצרים משלימים אחרים בתחומי הבישול והאפייה 

פורסם בתאריך: 08/05/2018, גיליון 1920

סוגת תעשיות הוקמה בשנת 1957 בדרום הארץ, כמיזם שנועד לעודד הגירה ופריסה מאוזנת יותר של תושבים גם באזור הפריפריה. שם החברה הינו צירוף המילה סוכר יחד עם האזור בו היא ממוקמת - גת.

  

בתחילה פעלה החברה כמפעל לייצור סוכר, שהתבסס על גידול סלק בשדות דרום הארץ. בעקבות מחסור במים והוזלה משמעותית של סוכר מיובא מאירופה, הוחלט לסגור את המפעל ולהמיר את סוגת לחברת אריזה ושיווק של סוכר לבן.

 

בשנת 2007 הוקם מפעל מתקדם לזיקוק סוכר בקריית גת, המסתמך על תחנת כוח המופעלת על ידי גז טבעי אותו רוכשת החברה ישירות ממאגר הגז תמר. בשנים האחרונות התרחבה משמעותית פעילותו של המותג, והוא הפך ליצרן מוביל של אורז, קטניות, דגנים, קמח, פתיתים, קוסקוס, פסטה, אטריות אורז ואטריות ביצים, לצד מוצרים משלימים אחרים בתחומי הבישול והאפייה.


האתגרים השיווקיים

בשנים האחרונות עוברת החברה מגמת התרחבות לכדי חברת מזון כללית, האחראית על ייצור מוצרים בתחומי הבישול והאפייה, תוך סיפוק מענה לדרישות צרכניות משתנות, בהן מודעות צרכנית הולכת וגוברת לתזונה נכונה ומאוזנת. החברה הגדירה השנה שלושה יעדים שיווקיים מרכזיים:

  • המשך הרחבת פעילות החברה לקטגוריות בהן לא פעלה בעבר, ובפרט בתחומים בהם תוכל לספק ערך מוסף בכל הקשור לתזונה נכונה.
  • פיתוח מוצרים מתוחכמים המסייעים לצרכן להפוך את תהליך הבישול והאפייה לקצר וקל יותר.
  • המשך הרחבת הפעילות בשוק המוסדי.

 

הפתרונות היצירתיים

סוגת בחרה בשלושה פתרונות יצירתיים על מנת לענות על האתגרים השיווקיים: השקת מוצרים חדשים, וביניהם גם פופקורן להכנה מהירה בטעמים, השקת סדרת קמח קסם והעמקת הפעילות בדיגיטל כמו גם בשוק המוסדי.


השקת פופקורן להכנה מהירה בטעמים

כחלק ממהלך ההתרחבות של החברה, היא השיקה השנה מעל ל-20 מוצרים חדשים, בהם סדרת פופקורן מוכן למיקרוגל בטעמים שונים. במסגרת הליך הייצור של הסדרה, חברה סוגת לנטאיס הצרפתית - אחת מיצרניות הפופקורן המובילות באירופה - במטרה לייצר פופקורן ללא הנדסה גנטית שמתאים לטבעונים בטעמים טבעי, מתוק, חמאה, קרמל, תפוח-קינמון, מלח ופלפל. במקביל עובדת החברה על פיתוח טעמים נוספים, המתאימים לחיך הישראלי.

 


הסדרה נמכרת באריזת בודדות, ולא באריזות של שש יחידות כפי שנהוג בתחום - כך שהצרכן יכול לבחור מספר חבילות וטעמים באופן חופשי. הסדרה החדשה נמכרת ברשתות המזון הגדולות, אך משווקת גם בתחנות דלק, מכונות לממכר חטיפים, ובשווקים ברחבי הארץ.

 

סדרת קמח קסם

מזה מספר שנים סוגת משתפת פעולה עם יצרנית הקמח שטיבל ועם השף ארז קומורובסקי. במסגרת העבודה המשותפת, סוגת מפתחת קמח מסוגים שונים ולצרכים שונים. השנה השיקה החברה את סדרת קמח קסם, המציעה תערובת קמח עם שמרים וללא צורך בניפוי. התערובת מתאימה לחלות, עוגות ומאפים, ותופחת בצורה אחידה בכל מזג אוויר. הסדרה החדשה נמכרת באריזות עמידות מהרגיל, המכילות חנקן ומסייעות בשמירה על טריות התערובת לאורך זמן.

 


פיתוחים נוספים של החברה בתחום האפייה כוללים קמח מותאם לאפיית פיצה ולאפיית פוקצ'ה, ושמרים באריזת פח במשקל 100 גרם שמאפשרת סגירה חוזרת לשמירה על טריותם. כמו כן המשיכה החברה בפיתוח מוצרים משלימים, בהם קוואקר עבה ודק, והרחבת קטגוריות פירורי הלחם לטעמים נוספים.

 

במהלך שיווקי ראשון מסוגו, החליטה השנה החברה להעניק ללקוחותיה פחיות מעוצבות בכל קנייה של אורז פרסי. במסגרת המבצע חילקה החברה לצרכנים 600 אלף פחיות מיוחדות בשלושה עיצובים שונים, שישמשו אותם ככלי אחסון לטווח ארוך.

 


הרחבת פעילות הדיגיטל

במהלך השנה החולפת המשיכה סוגת להרחיב את נוכחותה במדיה הדיגיטלית. אתר החברה המשודרג עלה לאוויר לאחר שעבר עיצוב מחדש והתאמה לסלולר, והוא כולל תכנים מגוונים ומתכונים של שפים מובילים.

 

בנוסף פעילה החברה בזירות החברתיות השונות, בהן פייסבוק ואינסטגרם, ומייצרת פעילות שיווקית בשיתוף בלוגרים ואתרים מובילים בתחום האוכל בהם מאקו ו-וואלה!, אשר רושמים מדי חודש כניסות של מאות אלפי משתמשים חדשים. סך כל הכניסות של משתמשים חדשים הצופים בתכני החברה באתרים השונים עומד על כ-600 אלף מדי חודש.

 

הרחבת הפעילות בשוק המוסדי

גם השנה המשיכה סוגת להתרחב בשוק המוסדי, בו היא רושמת גידול מתמשך של כ-100% מדי שנה. החברה הרחיבה את מגוון המוצרים אותם היא מציעה ללקוחות בשוק זה, העומד כיום על למעלה מ-100 מוצרים.

 

במטרה להמשיך להבטיח מוצרים איכותיים העומדים בתו תקן המחמיר ביותר חברה סוגת ל"דרך המעבדה" - גוף המפקח על כל שלבי הייצור, החל משלב הגידול ועד לשלב האספקה ללקוח.

 

דברים שלא ידעת על סוגת

  • מדי שנה מייצאת החברה 20-25 טון סוכר לאירופה, בין היתר לחברות כגון פררו רושה.
  • סוגת מייבאת חומרי גלם מ-50 מדינות ברחבי העולם.
  • בכל חבילה של 1 ק"ג אורז פרסי, יש 21,850 גרגירים.

 

אבני דרך בחיי סוגת

1957 - נחנך מפעל סוגת בקריית גת.

1985 - מוקם בית אריזה, עיבוד ומיון אורז.

1998 - מושקת זהות תאגידית חדשה, הכוללת לוגו חדש והבלטת השם על האריזות.

2013 - הרחבת מחלקות האפייה והבישול.

2014 - כניסה לשוק המוסדי.

2017 - השקת סדרת קמח קסם; החברה מתחילה לשווק פופקורן להכנה מהירה בטעמים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות