Allbirds מבקשת מאמזון: תחקו אותנו יותר טוב

מותג ההנעלה טוען כי אמזון העתיקה רק את צורת הנעל הפופולרית שלו, אבל היא אינה משתמשת בחומרים הייחודיים שלה

פורסם בתאריך: 10/12/2019, גיליון 1995

מותג ההנעלה Allbirds, המוכר נעליים מעוצבות ישירות לצרכנים, לא תבע את אמזון שלטענתו העתיקה דגם של הנעליים המצליחות שלו, אלא פנה לקמעונאית המקוונת וביקש שתעשה עבודה טובה יותר בחיקוי.

 

במכתב פתוח שפורסם באתר Medium ופנה למנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, נכתב כי דגם Wool Blend של אחד המותגים הפרטיים של אמזון שנמכר ב-45 דולר, הוא העתק מדויק של דגם Wool Runners של Allbirds שנמכר ב-95 דולר. אך לטענת מחברי המכתב, אמזון לא הלכה רחוק מספיק.

 

Allbirds או אמזון. ההבדל הוא בערכים
Allbirds או אמזון. ההבדל הוא בערכים

"אנחנו שמחים על הדמיון הרב בעיצוב, אבל מקווים שתלכו צעד נוסף ותשתמשו גם בחומרים ברי הקיימא בהם אנחנו משתמשים" נכתב. מחברי המכתב הוסיפו כי 100 מותגים, כולל מתחרים ישירים שלהם, משתמשים בצמר ובחומרים הידידותיים לסביבה שהם מייצרים, והם מקווים כי גם אמזון תעבור לשימוש בחומרים מסוג זה - וכך, הנעל לא רק תיראה דומה, אלא היא תהיה גם עם ערכים דומים.

 

בהמשך המכתב ציינו במותג ההנעלה כי הם פיתחו סוליות עם חומר דומה ל-EVA אך ידידותי לסביבה, במטרה להוריד באופן משמעותי את טביעת הפחמן של המותג. הם גם הציעו לאמזון לקבל את הנוסחה שמאפשרת להם לייצר את החומרים הידידותיים לסביבה, באמצעות החלפת הדלק במוצרים אחרים. "יחד נוכל לעשות שינוי גדול לטובת הסביבה" נכתב.

 

בסוף ביקשו מחברי המכתב מאמזון להשתמש גם הם בנוסחה, על מנת שניתן יהיה להרחיב את השימוש ולהוריד את מחירי הייצור. "בבקשה תגנבו מאיתנו את הגישה שלנו לנושא הקיימות", נכתב.

כתבות נוספות