ידיעות אחרונות נותנים יותר לקוראים

ב-2019 חוגג ידיעות אחרונות 80 שנים להיווסדו. מלבד בגרסה המודפסת, "העיתון של המדינה" פועל גם בזירה הדיגיטלית באמצעות אפליקציות ייעודיות ומנהל עמוד פייסבוק משגשג

פורסם בתאריך: 18/06/2019, גיליון 1973

העיתון "ידיעות אחרונות" יצא לראשונה לאור בארץ ישראל ב-11 בדצמבר 1939. החל משנות ה-70 של המאה הקודמת, "ידיעות אחרונות" ממוצב בתור "העיתון של המדינה" – ומספק במה למגוון רחב של דעות, כותבים ופרשנים מובילים, ובהם נחום ברנע, סימה קדמון, שמעון שיפר, יוסי יהושוע, בן דרור ימיני וכותבים רבים נוספים מכל גוני הקשת החברתית והפוליטית. כמו כן, העיתון מקדיש לאורך השנים כיסוי נרחב לנושאי רווחה, פריפריה, חינוך ומשפחה.

 

מדי יום מציע "ידיעות אחרונות" עולמות תוכן למגוון של סגמנטים וקהלים באמצעות מוספים ומדורים שונים. מלבד עמודי החדשות, מפרסם העיתון גם את המוספים "24 שעות", "ממון", ו"ספורט". בנוסף, במהלך ימות השבוע, מצורפים למנויי העיתון מוספים שבועיים שונים: מוסף הבריאות "זמנים בריאים", מוסף הטיולים והאוכל "מסלול" ומוסף הלייף-סטייל "זמנים מודרניים".

 

מהדורת סוף השבוע

מהדורת סוף השבוע של "ידיעות אחרונות" מסמלת עבור ישראלים רבים את השבת הישראלית על טקסיה המשפחתיים וסמליה - ומהווה חלק בלתי נפרד ממנה. חוויית הקריאה של מהדורת השבת מאופיינת בהעמקה גדולה יותר בתכנים ובטורי הכותבים ומותאמת לחוויית הבילוי והמנוחה בסוף השבוע.

 

"ידיעות אחרונות" מציע למאות אלפי קוראיו בסוף השבוע גיליון מקיף ומגוון, שאותו מוביל מוסף הדגל של העיתון - "7 ימים" - הכולל סיפורים בלעדיים, ראיונות, תחקירים וטורים קבועים של שלמה ארצי, רענן שקד, דנה ספקטור, חנוך דאום ואחרים.



העובדה שקריאת "7 ימים" מאופיינת בזמן ובעומק קריאה רבים יותר, יוצרת Engagement של הקוראים למוצר, והופכת את "7 ימים" למדיה פרסומית מרכזית עבור משווקים ומפרסמים.

 

גיליון סוף השבוע כולל בנוסף גם את "המוסף לשבת", שעם כותביו נמנים נחום ברנע, סימה קדמון, מאיר שלו, יועז הנדל, יגאל סרנה, סיון רהב מאיר ואחרים; את מוסף "7 לילות", עם החשיפות של עולם הבידור; את מגזין הצרכנות והכלכלה "ממון שישי", ואת מוסף "פיצוחים", הכולל תשבצים, תשחצים, וסודוקו למבוגרים ולילדים.

 

אפליקציית ידיעות אחרונות

אפליקציית ידיעות אחרונות מיועדת לסמארטפונים וטאבלטים והיא זמינה להורדה בחינם באפ סטור ובגוגל פליי. בכל יום מוצגות בעמוד הבית מגוון כתבות שונות מתכני העיתון. בנוסף מציעה האפליקציה גישה לעיתון המלא ולקריאת כל הכתבות שפורסמו באותו הבוקר, לרבות אלו שפורסמו במוספים. הממשק משמר את פורמט הדפדוף בדפי העיתון, וניתן לקרוא את הכתבות באמצעות לחיצה וכניסה לכתבה בפורמט HTML. האפליקציה כוללת את כל הכותבים, הטורים והמוספים של העיתון בימי חול ובסופי השבוע. כמו כן, השנה נוספה האפשרות להאזין לכתבות משודרות ממוספי סוף השבוע באמצעות האפליקציה (פודקאסטים).

 

ידיעות אחרונות ברשתות החברתיות

לידיעות אחרונות עמוד Facebook מהמובילים בקטגוריה, עם מעל למיליון לייקים ועם אחוזי Engagement גבוהים. העמוד מפנה לסיפורים אנושיים, לאירועים מאחורי החדשות ולפעילויות אינטראקטיביות.

 

כמו כן מפעיל העיתון עמוד Instagram עם קהל עוקבים צעיר, הנחשף לתמונות ולסיפורים מן החדשות והבידור. העיתון פועל גם בזירת ה-Twitter, וכותביו מצייצים עדכוני חדשות וסקופים שונים.

 


ידיעות אחרונות מנויים

מצבת המנויים של ידיעות אחרונות מבוססת על קהל משפחות, שטקס קריאת העיתון בבוקר הוא חלק בלתי נפרד משגרת יומן. מערך המנויים של העיתון פרוש מצפון רמת הגולן ועד אילת בדרום, מתוך מחויבות לזמינות בכל מקום בישראל. על מנת להציע ערך מוסף למשפחות המנויים, הקים "ידיעות אחרונות" מועדון הטבות שבמסגרתו מוענקות למנויים הנחות מגוונות לאירועים ולפעילויות בכל הארץ. קהל המפרסמים של "ידיעות אחרונות" משולב בפעילות המועדון ובאירועי הבידור.

 

קבוצת ידיעות אחרונות

מלבד העיתון היומי ומהדורת סוף השבוע, קבוצת ידיעות אחרונות מחזיקה בשורה של פעילויות ופלטפורמות בשוק התוכן הישראלי, ובהן אתר האינטרנט ynet, רשת המקומונים של ידיעות, העיתון הכלכלי "כלכליסט", ידיעות מגזינים וידיעות ספרים.

 

ynet - אתר האינטרנט המוביל של קבוצת "ידיעות אחרונות" נהפך מיד עם הקמתו לשחקן מרכזי בשוק התוכן הישראלי. מאז ועד היום ממשיך ynet להרחיב את התכנים באתר ולהתאים את הפלטפורמה שלו להרגלי הצריכה המשתנים של הגולשים בערוצי הסלולר והדיגיטל (גם את סיפור המותג של ynet ניתן למצוא במהדורה זו של ספר ה-Superbrands של ישראל).

 

רשת המקומונים של ידיעות - "ידיעות תקשורת" מונה 25 עיתונים מקומיים, המצורפים ל"ידיעות אחרונות" כחלק מחבילת השבת, וכוללים חדשות, סיפורים אנושיים ותחקירים בזירה המקומית.

 

כלכליסט - עיתון כלכלי שנוסד בשנת 2008 במטרה להנגיש את נושאי הכלכלה לקהלים רחבים בחברה הישראלית. לכלכליסט אתר ואפליקציית מובייל, והוא עורך כנסים מקצועיים לקהילה העסקית.

 

מגזינים - לאשה: מגזין הנשים המוביל בישראל, המופץ מדי שבוע במאות אלפי עותקים; בלייזר: ירחון לגברים בענייני נשים, ספורט, רכב, אלכוהול וגאדג‘טס;

 

פנאי פלוס: שבועון הבידור והסלבס בפורמט מגזיני; מנטה: מגזין בריאות בענייני רפואה, כושר, תזונה, דיאטה, גוף ונפש ועוד; GOstyle: מגזין אופנה, שופינג, טיפוח ועיצוב הבית; ראש אחד: אתר הפנאי והבידור לבני נוער בגילאי 15-11. בנוסף מחזיקה המערכת בעמוד Facebook וחשבון אינסטגרם.

 

ידיעות ספרים - אחת מהוצאות הספרים הגדולות בישראל, המוציאה לאור ספרי פרוזה, עיון, ילדים ונוער ויהדות. ספרי ההוצאה מככבים תדיר ברשימות רבי-המכר, והיא מחזיקה בנוכחות מובהקת בחנויות, בתקשורת ובתודעה הציבורית. הקבוצה חתומה על כמה מההצלחות המו“ליות הגדולות בעולם, כגון סדרת ספרי הארי פוטר, טרילוגיית חמישים גוונים של אפור וספריהם של הרלן קובן, פאולו קואלו ואחרים.

 

e-vrit - מיזם מבית "ידיעות אחרונות" ו-ynet, המאפשר רכישה וקריאה של ספרים אלקטרוניים באמצעות אפליקציה לקריאה נוחה בסמארטפונים ובטאבלטים.

 

וסטי - עיתון בשפה הרוסית שהושק בשנת 1992 ופונה לקוראים דוברי רוסית ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. השנה עלה אתר חדשותי והופסקה ההפצה של העיתון.

 


מרכז המבקרים של קבוצת ידיעות אחרונות

בינואר 2015 נפתח מרכז המבקרים המחודש - ידיעות 360° - שבו נחשפים המבקרים בצורה חווייתית לפעילות הקבוצה כולה. מרכז המבקרים מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם התקשורת והעיתונות. הפעילות האינטראקטיבית במרכז המבקרים כוללת משחקים וחידונים, סרטים מקצועיים ואת גולת הכותרת - דסק חדשות אמיתי שבו המבקרים הופכים לכתבים, לצלמים ולעורכים בדסק החדשות של ידיעות אחרונות ואתר ynet.

 

המרכז מציע מגוון סיורים לקהלי יעד שונים, בהם משפחות, קבוצות מאורגנות, סטודנטים וגימלאים, וכן מציע גם סיורי לילה שבמסגרתם המבקרים צופים בזמן אמת בהדפסת העיתון, ונחשפים לראשונה לסיפורים שמאחורי הכותרות של "ידיעות אחרונות".

 

אבני דרך בחייו של ידיעות אחרונות

1939 - העיתון "ידיעות אחרונות" יוצא לראשונה לאור.

1947 - המגזין "לאשה" יוצא לאור.

1988 - השקת מגזין ראש 1".

1989 - השקת רשת המקומונים "ידיעות תקשורת".

2000 - ynet עולה לאוויר.

2001 - השקת כתבי העת "מנטה" ו"בלייזר".

2004 - השקת המגזין "GoStyle".

2008 - השקת "כלכליסט".

2010 - השקת "עברית".

2015 - השקת מרכז המבקרים ידיעות 360°.

2016 - השקת אפליקציית "ידיעות אחרונות".


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות