האם המבצע החדש של ויקטוריה'ס סיקרט מסמן את סופה?
פורסם בתאריך: 28/08/2018, גיליון 1936
רשת ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט, מי
שהייתה עד לא מזמן מהמותגים הידועים בעולם, סובלת בשנתיים האחרונות מהאטה במכירות
המיוחסת למגוון סיבות, כשהאחרונה בהן היא מהפכת ה-#MeToo, המתנגשת
חזיתית עם התדמית הסקסיסטית של החברה. כתוצאה מכך, הרשת מחפשת אחר מבצעים שיעזרו לה
להתאושש מההאטה במכירות. אך אנליסטים בשוק מאמינים כי למהלכים שנוקטת הרשת עשויות
להיות השלכות קשות.
במכתב שהוציא ללקוחותיו רנדל קוניק,
אנליסט בחברת Jefferies,
נטען כי מבצע ה"קני אחד - קבלי אחד" שהשיק המותג לאחרונה עלול לסמן את
תחילת הסוף שלו. במכתב טען האנליסט, כי רמות המחירים אותם מציגה הרשת הן הנמוכות
ביותר מעולם. "אנחנו מאמינים כי המהלך מראה על הנואשות של החברה להביא צרכניות
לסניפים", כתב האנליסט.
גם המכירות בחנויות הזהות ירדו ברבעון השני באחוז אחד לעומת הרבעון הקודם, מה שהביא את החברה האם של המותג, L Brands, להוריד את תחזית המכירות לשנה כולה. כתוצאה מכך, מניות החברה האם ירדו בצורה חדה בחודש שעבר, לאחר שהמותג נכשל בלהביא לקוחות למבצע העונתי שלו. עניין זה גם גרם למותג להאריך את המבצע בשבועיים מלאים. בנוסף, המותג חתך את המחירים בצורה עמוקה יותר מהמתוכנן, מה שהביא לירידה בשולי הרווח שלו.
מדיווח ברשת הטלוויזיה הכלכלית CNBC עולה, כי הלקוחות הצעירות עוזבות את ויקטוריה'ס סיקרט לטובת מותגים עדכניים וזולים יותר כגון Adore Me, Aerie ו-Thirdlove.