מעל התחזיות: העתיד של קניות המזון באינטרנט

דוח חדש של נילסן מגלה כי הצמיחה בקטגוריה תהיה מהירה משמעותית ממה שחשבו בעבר

פורסם בתאריך: 11/02/2020, גיליון 2000

רק מעטים טוענים כיום כי תחום קניות המזון המקוונות אינו רושם בשנים האחרונות צמיחה מהירה. אך ממחקר חדש של נילסן עולה כי התחזיות שהוצגו עד היום היו שמרניות, בלשון המעטה.

 

מהתחזית המעודכנת שהוצגה בכנס של FMI שנערך לאחרונה בארצות הברית עלה, כי קניות המזון המקוונות בארצות הברית יגיעו לשווי של 143 מיליארד דולר עד שנת 2025. זאת, לעומת תחזית של 103 מיליארד שניתנה על ידי FMI לפני כשנתיים. "רכישה באינטרנט ואיסוף בחנות, לצד צמיחתם של משלוחי המזון המוכן הם הסיבות המרכזיות לעדכון התחזיות כלפי מעלה", אמרה לאורה מק'קולו, סגנית נשיא בכירה בחברת המחקר.

 

רכישת מזון באינטרנט. דווקא המבוגרים מובילים את המגמה
רכישת מזון באינטרנט. דווקא המבוגרים מובילים את המגמה

ב-2019, 54 מיליון בתי אב בארצות הברית רכשו מזון באינטרנט. עלייה של 14% לעומת מספר בתי האב שעשו זאת בשנת 2017. באחוזים, 44% מבתי האב בארצות הברית רכשו מזון באמצעות האינטרנט בשנת 2019, לעומת רק 39% בשנת 2017.

 

עוד עלה מהנתונים של נילסן, כי צרכנים שרוכשים מזון גם בחנויות הפיזיות וגם באינטרנט, מוציאים בממוצע אלף דולר יותר מצרכנים שרוכשים מזון רק בחנויות הפיזיות. עובדה, שלטענת מק'קולו מגדירה מחדש את המושג "הצרכנים הטובים ביותר לקמעונאים".

 

נתון מעניין נוסף מתייחס לשיוך הדמוגרפי של הקונים שהחלו לרכוש מזון באמצעות האינטרנט בשנתיים האחרונות. בניגוד למה שניתן היה לצפות, הגידול המשמעותי ביותר בקטגוריה נרשם דווקא בקרב בני דור הבייבי בומרס, ולא בקרב המילניאלס.

 

נכון להיום, רכישות המזון המקוונות מהוות אחוז קטן ביותר מסך רכישות המזון בארצות הברית. בעיר ניו יורק, לדוגמה, 12% מרכישות המזון מתבצעות באמצעות האינטרנט. זאת, לעומת 5% בלבד בסן פרנסיסקו.


כתבות נוספות