אומנות השיווק והניהול: מה קרה בכיתת האומן שערך רמי לוי לסמנכ"לי שיווק בכירים?

חברי ה-CMO Club של ארגון Superbrands בישראל נפגשו עם הקמעונאי ששיתף אותם בעקרונות הפילוסופיה העסקית והניהולית שלו, המגמות החזויות בתחום וכניסת אמזון לישראל, וגם נתן להם טיפים לקפיצה מתפקיד סמנכ"ל שיווק למנכ"ל

פורסם בתאריך: 05/03/2019, גיליון 1960

במסגרת הפעילות המקצועית לחברי מועדון ה-CMO Club, שחברים בו סמנכ"לי שיווק בכירים של מותגים שהוכתרו כ-Superbrands, נערכה לאחרונה "כיתת אומן" והפעם עם רמי לוי, הבעלים והמנכ"ל של רשת השיווק הנושאת שמו.  

 

בדומה ל"מאסטר קלאסס" שמעבירים המאסטרים הגדולים במוזיקה ובמשחק, העביר רמי כיתת אומן בניהול, שיווק ועסקים לכ-26 סמנכ"לי שיווק בכירים, חברי ה-CMO Club של ה-Superbrands של ישראל.

 

``כיתת האומן`` הניהולית של רמי לוי בפני 26 חברי ה-CMO Club של ישראל
"כיתת האומן" הניהולית של רמי לוי בפני 26 חברי ה-CMO Club של ישראל

במסגרת המפגש המקצועי, שיתף רמי לוי את הנוכחים בעקרונות הפילוסופיה העסקית שלו, שעוצבה מהיום שבו פתח את חנות המכולת הראשונה שלו בפאתי שוק מחנה יהודה בירושלים. רמי סיפר, ששלושת העקרונות החשובים ביותר להצלחה עסקית הם להשאיר את האגו בבית בכל בוקר כשיוצאים לעבודה, להפגין תמיד אמינות, נאמנות ויושר, ולא לשכוח את מי אתה צריך כל יום לשרת: לקוחות, עובדים, ספקים ובעלי עניין. לדברי לוי, אנשים הרואים בשירות פחיתות כבוד לא יוכלו להצליח במציאות הצרכנית החדשה.

 

רמי גם חלק עם המשתתפים מקרים מן העבר שבהם יישם בהצלחה את הפילוסופיה הניהולית שלו, וגילה לנוכחים כיצד הוא מצליח לגייס ולרתום את המנהלים והעובדים על מנת שיעבדו בהרמוניה ובהתאם ל-DNA של הרשת.

 

בתשובה לשאלת אחד המשתתפים, הסביר רמי מה הופך לדעתו מנהל ל"מנהיג", וייעץ לנוכחים מה לדעתו כדאי להם לעשות על מנת לבצע את ה"קפיצה" מתפקידי הסמנכ"ל אותם הם ממלאים כיום לתפקיד המנכ"ל, העומד בראש הארגון.

 

רמי לוי שיתף את המשתתפים בתחזיות, במגמות ובטרנדים של הקמעונאות בישראל
רמי לוי שיתף את המשתתפים בתחזיות, במגמות ובטרנדים של הקמעונאות בישראל

לוי גם פרש באוזני משתתפי "כיתת האומן" את התחזיות שלו בתחום הקמעונאות בישראל, איך ייראה "הצרכן החדש", עד כמה יתחזק המותג הפרטי מול מותגי היצרנים, מהם האתגרים העומדים בפני הסחר האלקטרוני, ומדוע אמאזון לא תהיה כל כך חזקה בעוד חמש שנים.

 

חלק ניכר מהמפגש הוקדש להצגה של טרנדים ומגמות בתחום מוצרי הצריכה. לוי שיתף את המשתתפים בחזון שהוא מייעד לרשת שבבעלותו ובצעדים הטקטיים שהרשת תנקוט כדי לעמוד בחזון שהציבה לעצמה, והתייחס בהרחבה לאתגרים שמעמידה הרגולציה בפני הקמעונאים והמשווקים, גילה לנוכחים האם הוא ייכנס בעתיד לפוליטיקה, ושיתף אותם באופן שבו הוא משלב אינטואיציה ונתונים אמפיריים בתהליכי קבלת ההחלטות שלו.


רמי לוי שיתף את סמנכ``לי השיווק בעקרונות הפילוסופיה העסקית והניהולית שלו
רמי לוי שיתף את סמנכ"לי השיווק בעקרונות הפילוסופיה העסקית והניהולית שלו

 

בתום המפגש, כמיטב המסורת של כיתות האומן, הוענק ללוי עותק של ספר ה-Superbrands של ישראל, שמציג את סיפוריהם של המותגים שחברי ה-CMO Club היו אחראיים להפיכתם למותגי על בישראל.


בין המשתתפים במפגש היו אורן הלמן - סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל, עופר משולם - סמנכ"ל שיווק, מכירות ושירות במי עדן, רחלי ירקוני-גולדשטיין - סמנכ"לית השיווק והתקשורת השיווקית הגלובאלית של טבע, אסף אזולאי - ראש מטה השיווק בבנק הפועלים, טל אקרמן - מנהלת השיווק של קבוצת "קפה-קפה", דפנה נעים-שאול - סמנכ"לית השיווק של מפעל הפיס, שלום דניאל - סמנכ"ל השיווק של טמבור, יעל פודולסקי - מנהלת השיווק של סוגת, יעל בן צבי - סמנכ"לית השיווק של ניאופרם, יעלי מרקס-גליקמן - מנהלת השיווק של מאפיות אנג'ל, נירית בן קיש – סמנכ"לית השיווק של מכבי שירותי בריאות, ליטל צרפתי-חזן – מנהלת השיווק של ביתילי, שלי ברקי – מנהלת השיווק ב-GSK ועוד.

 

ה-CMO Club הינו מועדון מקצועי, שאליו מוזמנים רק נושאי התפקידים השיווקיים הבכירים, בחברות שהמותגים שלהן הוכתרו על ידי הצרכנים בישראל כמותגי-על – Superbrands.  עד היום נערכו "כיתות אומן" גם עם דן פרופר – מבעלי אסם, ליאון קופלר – מבעלי סופר-פארם, טל גרנות-גולדשטיין – מנכ"לית HOT ואיציק אברכהן - מנכ"ל שופרסל.

כתבות נוספות