ניקול מציגה: כך בונים סדר יום שיווקי חדש

מאחר שמוזג ממספר רב של מותגים, ניקול הוביל לשינוי כללי המשחק באמצעות אימוץ חדשנות כערך ליבה, ויצר מהלכים חדשניים שונים על מנת לשנות הרגלים צרכניים פעם אחר פעם

פורסם בתאריך: 08/05/2018, גיליון 1920

השנה הרחיב המותג ניקול את פעילותו באמצעות השקת מוצרים חדשניים בקטגוריות הליבה, אשר הצטרפו לקטלוג מוצרים נרחב ומגוון. בנוסף ממשיך המותג לעבוד מול הצרכן במגזר הערבי באמצעות קמפיינים פרסומיים אשר זוכים לתהודה רחבה, ועבודה רציפה במדיה החברתית ובמיוחד בעמוד הפייסבוק הפופולרי של המותג במגזר, הכולל אלפי עוקבים.

 

המותג ניקול נולד בשנת 2004, כשבקימברלי - קלארק ישראל (חוגלה-קימברלי באותן שנים) הוחלט למזג מספר רב של מותגים ששווקו לאורך השנים בתתי-קטגוריות נפרדות לעסק אחד, ממותג ורווחי, באמצעות כינוס קטגוריות ובניית מותג בעולם חדש של עזרים למטבח ולבית.

 

מאז השקתו, הוביל המותג לשינוי כללי המשחק באמצעות אימוץ חדשנות כערך ליבה, בעזרת יצירת פתרונות חכמים החוסכים זמן ומאמץ בעבודות הבית. יחד עם מהלכים חדשניים שונים מצליח המותג לשנות הרגלים צרכניים פעם אחר פעם, לקבוע סדר יום שיווקי ולבסס עצמו כמוביל ומביא תועלת בעלת ערך אמיתי לצרכן.

 

אימוץ אסטרטגיה זו התגלתה כנכונה לאורך השנים, וכיום קימברלי - קלארק מנהלת מותג רווחי המחזיק בנתח השוק הגדול ביותר בקטגוריה והמוביל בפרמטרים של מודעות, העדפה וחיבור רגשי בקרב הצרכנים.

 

האתגר השיווקי

ריבוי השחקנים בקטגוריה והתגברות התחרות מצד המותגים הפרטיים של רשתות השיווק, מחייבים את ניקול להמשיך ולהכניס ערך לקטגוריה באמצעות פתרונות חכמים ויצירתיים לאחזקת הבית, ולשמר את מובילות המותג.

 


המגזר הערבי

השנה זיהה המותג מנוע צמיחה חדש במגזר הערבי. לצד הפוטנציאל, מדובר באתגר שיווקי לא קל - הקהל במגזר הערבי הוא שמרן באופן יחסי, אופן צריכת המדיה שלו שונה מזה של הקהל במגזר היהודי, וכך גם המבנה והפריסה של נקודות המכירה וההפצה שבו. נקודות השוני לא אפשרו להחיל את אותה האסטרטגיה השיווקית שהונהגה עד כה, והמותג נאלץ להמציא את עצמו מחדש.

 

חידוד קהל היעד: ניקול החליטה להתמקד בנשים צעירות, אשר שומרות ומוקירות מצד אחד את הערכים מהבית, אך מצד שני גם פתוחות לשינויים.

 

חידוד המסר התקשורתי: הסלוגן הנבחר להוביל את הקמפיין במגזר הערבי הוא "באסיטה, יש ניקול". משמעות המילה באסיטה בערבית היא "הכל בסדר, לא נורא", ומשמעות המסר הוא "עם ניקול, לכלוך הוא לא דרמה".

 

האסטרטגיה התקשורתית התמקדה בזירת הדיגיטל עם סרטונים יעודיים למגזר הערבי, שהציגו את מוצרי הדגל של המותג ויצרו הזדהות. הסרטונים פנו בקלילות לקהל היעד, תוך התייחסות לסיטואציות השונות עמן מתמודדות נשים ערבית צעירות, והראו כיצד מוצרי המותג יכולים לסייע להן. הסרטונים הדגישו את התועלת הכללית עבור הצרכניות, ולא רק את התוצאה הסופית.

 

כחלק מהקמפיין יצר המותג לראשונה עמוד פייסבוק בשפה הערבית. העמוד הפך במהרה לנכס דיגיטלי בזכות אלפי חברות שמצאו בו במה לשיח על ניקיונות, לחלוק טיפים, להתפאר בבישולים ועוד. בנוסף הושק תוכן מקורי בערבית - 10 סרטוני "ההברקות של ניקול", ובהם טיפים ופתרונות יצירתיים לניקיון.

 

השקת מוצרים חדשים

חדשנות הוגדרה בניקול כערך ליבה מוביל, ובמסגרת זה השיקה השנה החברה מוצרים חדשים:

  • שקיות אשפה לפחים קטנים בחדרי אמבטיה ושירותים, בעלות שרוך לקשירה ולנשיאה קלה, בניחוח מרענן.
  • מטליות לחות לניקוי משטחים ורצפה בניחוח מרכך כביסה.
  • מטלית לחה לרצפה בניחוח המוכר והאהוב של המטלית הצהובה למשטחים (לימון).

 


"ההברקות של ניקול"

ניקול ממשיכה זו שנה שלישית ברציפות לקדם את פלטפורמת התוכן המצליחה "ההברקות של ניקול", שהפכה לאחת מהפלטפורמות התקשורתיות המרכזיות של המותג. זוהי סדרת סרטונים קצרצרים המציעים טיפים בתחומי הבישול, הניקיון והפנאי, שכל אחד מהם שימוש במוצר אחר של ניקול. במסגרת זו, הצרכנים יכולים לקחת חלק בפעילות ולשלוח רעיונות להברקות.

 

אבני דרך בחיי ניקול

2004 - כינוס מוצרים בקטגוריית העזרים לבית ולמטבח תחת המותג ניקול.

2006 - ניקול עוברת מיתוג מחדש ומחדירה את הצבע השחור למדפים.

2009 - ניקול ממציאה ומפתחת את קטגוריית המטליות הלחות לניקוי הבית.

2013 - השקת המטלית החכמה; השקת שפת אריזות חדשה.

2015 - השקת פלטפורמת התוכן "ההברקות של ניקול".

2016 - הרחבת קטגוריית עזרי האפייה, באמצעות השקת קולקציית "ניקול Home Made".

2017 - הרחבת מגוון המטליות הלחות באמצעות ניחוחות חדשים ורלוונטיים והמשך תמיכה במהלכים שיווקיים במגזר הערבי.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות