פופקורן בטעם פלאפל: החידושים של סוגת

השנה פיתחה סוגת תערובות מקצועיות מיוחדות לאפייה, הרחיבה את קו האריזות הייחודיות שומרות הטריות, השיקה ליין פריכיות וייצרה פופקורן בטעמים גם לטבעונים

פורסם בתאריך: 05/02/2019, גיליון 1956

סוגת תעשיות הוקמה בשנת 1957 בדרום הארץ, כמיזם שנועד לעודד הגירה ופריסה מאוזנת יותר של תושבים גם באזור הפריפריה. השם "סוגת" הורכב מצירוף המילים סוכר וגת - האזור בו היא ממוקמת. בתחילה פעלה החברה כמפעל לייצור סוכר, שהתבסס על גידול סלק בשדות הדרום. בעקבות מחסור במים והוזלה משמעותית של סוכר מיובא מאירופה, הוחלט לסגור את המפעל – ולהפוך את סוגת לחברת אריזה ושיווק של סוכר לבן. בשנים האחרונות התרחבה משמעותית פעילותו של המותג, והוא הפך ליצרן ומשווק מוביל של אורז, קטניות, דגנים, קמח, פתיתים, קוסקוס, פסטה ואטריות ביצים, לצד מוצרים משלימים אחרים בתחומי הבישול והאפייה.

 

האתגרים השיווקיים

סוגת עברה מהפך בעשור האחרון, והרחיבה את תחומי הפעילות של המותג לעשרות קטגוריות בענף המזון. על אף שבבסיסה היא פועלת בתחום מוצרי המזון הבסיסיים וחומרי גלם כמו קמח, אורז, קטניות וסוכר, החברה שוקדת על חדשנות מוצרית. זאת, במטרה להיענות לדרישות הצרכניות המשתנות, בהן מודעות גוברת לתזונה בריאה ומוצרים המקצרים את תהליכי הבישול והאפייה. לכן, האתגרים המרכזיים העומדים לפתחה הם המשך ההתרחבות לקטגוריות נוספות ופיתוח הקטגוריות הקיימות והחדשות שנכנסה אליהן, תוך מענה לדרישות הצרכנים ויצירת ערך מוסף עבורם, שגם יבדל את סוגת בשוק.

 

אתגר נוסף של החברה הוא המשך הרחבת הפעילות בשוק המוסדי, תוך פיתוח פתרונות מותאמים לשוק זה. במהלך השנים האחרונות מציגה החברה מדי שנה גידול משמעותי במגוון המוצרים ובמספר הלקוחות בשוק המוסדי, והיא פועלת על מנת לשמור על הצמיחה הזו.

 

הפתרונות היצירתיים

פיתוח סדרת "קמח קסם" ותערובות להכנה מהירה. קטגוריית האפייה עברה מהפך בשנים האחרונות – הביקוש למוצרים וחומרי גלם בסיסיים הפך לדרישה לקמחים מיוחדים, מוצרים ברמת קונדיטוריה ותערובות איכותיות להכנה מהירה, שמסייעים לקצר את הזמן העומד לרשותם של הורים עובדים. בשנים האחרונות משתפת סוגת פעולה עם יצרנית הקמח "שטיבל" ועם השף ארז קומרובסקי, לפיתוח חדשנות מוצרית בתחום הקמח ומוצרי אפייה. השנה פותחה סדרת "קמח קסם" של סוגת לקטגוריה חדשה של מוצרים בעולם האפייה, המשלבים בין נוחות וקיצור תהליכים, לבין מוצרים איכותיים ברמת שף.

 

במסגרת הקטגוריה עלו על המדף תערובות מיוחדות להכנה מהירה, ובהם עוגת שוקולד, בראוניז ותערובת לפנקייק, המתבססות על קמחים בפיתוח "שטיבל" ומתכונים שנכתבו ונבדקו על ידי שף קומורובסקי. מוצרים אלה מתאפיינים בקיצור תהליך ההכנה עד כדי הוספת מים וביצים בלבד – ומשם לתנור.

 

בשנה שעברה השיקה סוגת תחת הסדרה תערובת קמח עם שמרים ללא צורך בניפוי שמתאימה לעוגות, חלות ומאפים שונים. פיתוחים נוספים של החברה בתחום כוללים קמח מותאם לאפיית פיצה ולאפיית פוקצ'ה ושמרים באריזת פח, שמאפשרת סגירה חוזרת ושמירה על טריות. כמו כן, החברה המשיכה לפתח מוצרים משלימים, בהם קוואקר עבה ודק, והרחיבה את קטגוריות פירורי הלחם לטעמים נוספים.

 


הרחבת קו אריזות ללא צורך בניפוי. החדשנות המוצרית של סוגת באה לידי ביטוי גם באריזות המוצרים, המסייעות לצרכנים לייעל תהליכים, לצרוך מוצרים נקיים ובטוחים ולחסוך בזמן. כך למשל, תערובות הקמח והתערובות להכנה מהירה נמכרות באריזות עמידות, המכילות חנקן ומסייעות בשמירה על טריות לאורך זמן. בנוסף, הקמחים באריזות אלה כבר מנופים – שלב חשוב באפייה מקצועית ועבור צרכנים דתיים ומסורתיים. בשלב זה משווקת סוגת את אריזות הנייר הרגילות וגם את האריזות החדשניות, כמו גם אריזות חדשניות מוגדלות (2.5 ק"ג) לשוק המוסדי.

 

ליין פריכיות חדש. בשנה החולפת השיקה סוגת ליין חדש של פריכיות ובו שבעה מוצרים - שלושה מבוססים על אורז וארבעה מבוססים על תירס, בטעמים שהותאמו לקהל הישראלי כמו פסטו, עגבניות מיובשות ועוד. הפריכיות הן קטנות ויכולות לשמש כחטיף או ארוחת ביניים. הן נמכרות באריזה מוגדלת של 50 גרם, לעומת אריזות 25 גרם של המותגים המתחרים.

 

המשך פיתוח סדרת פופקורן להכנה מהירה בטעמים. סוגת המשיכה לפתח השנה את סדרת הפופקורן החדשה בטעמים להכנה במיקרוגל. במסגרת הליך הייצור של הסדרה, חברה סוגת לחברת נטאיס הצרפתית - אחת מיצרניות הפופקורן המובילות באירופה – על מנת לייצר פופקורן ללא הנדסה גנטית ומותאם לטבעונים. הטעמים בסדרה הם טבעי, מתוק, חמאה, קרמל, תפוח-קינמון ומלח ופלפל. השנה הרחיבה סוגת את הסדרה לטעמים נוספים כמו פלאפל – הטעם שנבחר בפעילות בפייסבוק שערכה החברה לרגל יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. כמו כן, פותחו בסדרה מארזי שישיות, בנוסף ליחידות הבודדות ששווקו עד כה, שמאפשרים לצרכנים לבחור ולהתנסות במספר טעמים.

 

הרחבת פעילות הדיגיטל. במהלך השנה החולפת המשיכה סוגת להרחיב את נוכחותה במדיה הדיגיטלית, בכל הערוצים העומדים לרשותה – מאתר החברה, שכולל תכנים מגוונים ומתכונים של שפים מובילים, דרך פעילות עם בלוגרים ומובילי דעה, ועד נוכחות מוגברת ברשתות החברתיות ובאתרים וואלה ומאקו, שזוכים לחשיפה גבוהה. סוגת הרחיבה השנה את פעילותה באינסטגרם, ושמה דגש מיוחד על פעילות בפייסבוק בעמוד הפופולרי "אמהות מבשלות יחד", שלו כ-500 אלף עוקבים. במסגרת הפעילות, העניקה החברה במה למתכונים ביתיים של מנות אורז, שבהן הבשלניות הביתיות כתבו וצילמו באופן אותנטי את הטיפים שלהן ואת שלבי ההכנה. בנוסף, בחג השבועות, הידוע כחג מוצרי החלב, הובילה סוגת מהלך שיווקי שהתמקד במאפים. במסגרת המהלך הזמינה החברה בלוגרים, עיתונאים ואופים לסדנת אפייה אצל השף ארז קומרובסקי במצפה מתת. בעקבות הסדנה למעצבי הדעה ומשפיעני הרשת, פורסמו עשרות מתכונים ואלפי פוסטים ושיתופים של גולשים.

 

דברים שלא ידעת על סוגת

  • סוגת מייבאת חומרי גלם מ-50 מדינות ברחבי העולם.
  • בכל חבילה של קילו אורז פרסי, יש 21,850 גרגירים.
  • בכל שנייה אורזים בסוגת כ-4 קילו אורז.
  • מפעל סוגת עובד 24 שעות ביממה, למעט שבתות ומועדים.
  • כמיליון איש מבקרים מדי חודש בפלטפורמות הדיגיטליות של סוגת.

 

אבני דרך בחייו של סוגת

1957 - נחנך מפעל סוגת בקריית גת.

1985 - מוקם בית אריזה, עיבוד ומיון אורז.

1998 - מושקת זהות תאגידית חדשה, הכוללת לוגו חדש ואת הבלטת השם על האריזות.

2013 - הרחבת מחלקות האפייה והבישול.

2014 - כניסה לשוק המוסדי.

2017 - השקת סדרת "קמח קסם"; החברה מתחילה לשווק פופקורן להכנה מהירה בטעמים.

2018 - הרחבת קטגוריות הקמח והתערובות, השקת ליין הפריכיות.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות