' />

מירושלים לעולם הגדול: מהפכת התזונה של מאפיות אנג'ל

למאפיות אנג'ל חמש מאפיות לחם בישראל וארה"ב, מפעל עוגות, רשת חנויות ורשת פינות אפייה, כמו גם השקעה בשוק ההסעדה המקצועי. בשנה האחרונה מוביל המותג שינוי תפישתי לתזונה בריאה – למבוגרים ולילדים

פורסם בתאריך: 17/04/2018, גיליון 1917

מאפיית אנג'ל השיקה השנה שני מוצרים חדשים, המותאמים לשינויי הרגלי הצריכה של קהלי היעד השונים: לחם אנג'ל חיטה מלאה - עשיר בתוספות גרעינים ודגנים ובעל צורת פרוסה גדולה וייחודית, שיכול להוות ארוחה שלמה, ולחמניות "פשוט מלא", העשויות 100% קמח מלא ומיועדות לילדים.

 

סיפורה של משפחת אנג‘ל ואהבתה לתחום הלחם והמאפים החל כבר בשנת 1927. שלמה אנג‘ל, אחד הסוחרים הגדולים והידועים בירושלים של אותם הימים, היה יבואן בעל שם וקשרים עסקיים בעולם, שאחד ממוצריו המיובאים המובילים היה הקמח.

 

בין לקוחותיו הייתה מאפייה שכונתית בעיר, שנקלעה לחובות זמן קצר לאחר הקמתה. אנג‘ל, שהיה ספק הקמח של המאפייה, לא קיבל תשלום עבור הסחורה - והציע לבעליה עסקת חליפין - קבלת המאפייה בתמורה למחיקת החוב ותשלום ליתר הנושים. כך נולד "איש הלחם" הראשון לבית משפחת אנג‘ל.

 

המאפייה גדלה והתרחבה תוך שיווק מוצריה בירושלים ומחוצה לה, עד שבשנת 1993 הוחלט לצאת אל מחוץ לגבולות העיר ולהקים מאפייה חדישה בלוד, שהחלה לייצר ב-1995. צעד זה, יחד עם רכישות לאורך השנים של מספר מאפיות קטנות יותר ברחבי הארץ, הגדיל משמעותית את יכולות הייצור וההפצה של המאפייה, אשר התבססה כמאפייה הגדולה והמובילה בישראל.

 


כיום, בבעלות מאפיית אנג‘ל ארבע מאפיות לחם ומוצריו (בירושלים, לוד, נתיבות וכפר החורש), מפעל עוגות בבית שמש, רשת חנויות "לחם ומאפים" המונה 19 חנויות, רשת פינות אפייה בסניפי רשתות השיווק ומאפייה בארה"ב.

 

בשנים האחרונות מתרחבת המאפייה ומשקיעה בשוק ההסעדה ובשוק המקצועי. הצרכן אינו מודע לכך, אבל ברבות מרשתות המזון המהיר, בתי הקפה, ומגוון מלונות ומסעדות ברחבי הארץ, מוגשים מוצרי מאפיית אנג'ל. ערוץ זה דורש מהמאפייה פיתוח נרחב של מוצרים חדשים וייעודיים ללקוחות ספציפיים, וכמובן עמידה בסטנדרטים הגבוהים ותקני האיכות הנדרשים על ידי רשתות המזון הבינלאומיות.

 

לפיתות הייחודיות של מאפיית אנג'ל יצא שם דבר בקרב מסעדנים וצרכנים רבים, ולאחר שנים רבות של יצוא אל מעבר לים על מנת לספק את הביקוש הרב, חצתה מאפיית אנג'ל את האוקיינוס, והקימה בשנת 2014 מאפייה בניו ג‘רזי, ארה"ב.

 

המאפייה מתמקדת בייצור מגוון רחב של פיתות בטכנולוגיית אפוי-קפוא, אותן היא מפיצה לכל רחבי צפון אמריקה. במקביל, ממשיכה מאפיית אנג'ל לייצא מישראל מגוון רחב של פיתות ייחודיות לרשתות שיווק והסעדה בכל רחבי אירופה.

 

הסביבה התחרותית

שוק הלחם והמאפיות הישראלי כולל שחקנים רבים, בהם מאפיות גדולות ובינוניות, פינות אפייה ברשתות השיווק, רשתות בתי לחם ומאפה וכן מאפיות בוטיק ושכונתיות. כשחקנית המובילה בקטגוריה, נדרשת מאפיית אנג'ל לעמוד בתחרות יומיומית מול כל אותן מאפיות, שיתרונן טמון באפייה במקום ובניהול מלאים על פי דרישה.

 

על מנת לעמוד גם בפן הזה של התחרות, משקיעה בשנים האחרונות המאפייה בפיתוחם של מוצרים קפואים ואפויים למחצה, אשר אפייתם הסופית מתבצעת בנקודות המכירה עצמן. כך למעשה מגדילה המאפייה את בסיס לקוחותיה - בתי קפה, פינות אפיה ועוד.

 

אחד האתגרים המרכזיים בענף הלחם והמאפים הוא הקפדה על טריות המוצרים ואספקה יומיומית לנקודות המכירה השונות. כדי לעמוד באתגר, מפעילה מאפיית אנג'ל מערך הפצה הפרוס מצפון ועד דרום, הכולל למעלה מ-200 קווי חלוקה. מדי יום לפנות בוקר יוצאות המשאיות מחמשת אתרי הייצור, המשמשים גם אתרי הפצה, לכ-4,000 לקוחות מדן ועד אילת. על גבי המשאיות מגוון רחב של לחמים, לחמניות ושאר מוצרים טריים העושים דרכם לצרכנים החפצים בלחם טרי עם פתיחת החנויות.

 

האתגרים השיווקיים

הסביבה התחרותית הצפופה והמודעות הגוברת לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא מייצרים אתגר משמעותי לחברה, המשווקת מוצרים העולים על שולחנם של מאות אלפי צרכנים מדי יום. בעוד שצריכת הלחמים המלאים חווה בשנים האחרונות צמיחה בקרב הצרכנים הבוגרים, עולם הילדים נשאר נאמן ללחם האחיד ולקמח הלבן. בשנתיים האחרונות מובילה מאפיית אנג'ל שינוי תפישתי בקרב הורים להגברת צריכת לחמים מקמח מלא, תוך פיתוח מוצרים שיתאימו לטעמם של ילדים ויעשירו את מזונם בדגנים מלאים ובסיבים תזונתיים.

 


הפתרונות היצירתיים

לחם "פשוט מלא". לפני כשנתיים זיהתה מאפיית אנג'ל צורך בפיתוח לחם מקמח מלא המתאים במיוחד לילדים, אשר יהיה שונה במרקמו וברכיביו ממגוון הלחמים המלאים הקיים על המדף. החברה פיתחה את לחם "פשוט מלא", העשוי מ-100% קמח מלא, נטחן מגרעין החיטה השלם ועשיר יותר בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. מרקמו החלק של הלחם, שאינו מכיל תוספות של דגנים וגרעינים שבדרך כלל מרתיעים ילדים, היוו בשורה בשוק הלחמים המלאים, ואיפשרו להורים להרגיל את ילדיהם לאכילת לחם מלא כבר בגיל צעיר.

 

המוצר החדש והמהלך השיווקי שליווה אותו, הוכיחו את עצמם, ומאות אלפי ילדים החלו לאכול לחם מלא ומזין יותר, אשר נושא גם את המלצת משרד הבריאות - תו אפשריבריא. כמו כן, המוצר זיכה את החברה בפרס החדשנות הבינלאומי של "מוצר השנה - בחירת הצרכנים" בשנת 2016.

 

בעקבות ההצלחה השיקה השנה מאפיית אנג'ל מוצר נוסף - לחמניות "פשוט מלא", העשויות 100% קמח מלא ומיועדות לילדים. עבור ההורים, שכבר הרגילו את ילדיהם לקמח המלא, מדובר באפשרות לגוון בהכנת הכריכים לילדים – ולשלב גם לחמניות מזינות בתפריט היומיומי.

 

בשנה החולפת המשיכה מאפיית אנג'ל בפיתוח המהלך החינוכי והתפישתי, והפצת בשורת הלחם המלא והלחמניות המלאות להורים לילדים באמצעות שורה של קמפיינים ופעילויות ברשתות החברתיות, שכללו הצעות הגשה לארוחות ערב וכריכים המתאימים לאורך היום כולו, מהלכים בשיתוף דיאטניות ועוד.

 

"אנג'ל חיטה מלאה". במסגרת מהלך החדשנות המוצרית השיקה מאפיית אנג'ל לחם עשוי 100% קמח מלא בתוספת גרעינים ודגנים, בצורה ייחודית המאפשרת הכנת כריכים גדולים ומשביעים יותר. המוצר החדש פונה לקהל הצרכנים הבוגר, ומבסס את הכריך, לא רק כארוחת ביניים. אלא בשל גודלה הייחודי של פרוסת הלחם המהווה בסיס לכריך משביע, שביחד עם תוכן מתאים מספק ארוחה שלמה ומזינה.

 

דברים שלא ידעת על מאפיית אנג'ל

  • במאפיית אנג'ל מייצרים למעלה מ-600 מוצרים שונים.
  • קילומטר אחד - זה המרחק אותו עושה כיכר לחם בתוך המאפייה, משלב לישת הבצק ועד לאריזתה והעמסתה על גבי משאית ההפצה.
  • מאפיית אנג'ל הינה ספקית הלחמניות של רשת מקדונלד'ס בישראל.
  • חמשת אתרי הייצור של מאפיית אנג'ל פעילים 24 שעות ביממה - מצאת השבת ועד כניסתה.
  • קליעת החלות והלחמניות במאפיית אנג'ל מתבצעת בשיטה המסורתית - באופן ידני בלבד.

 

אבני דרך בחיי מאפיית אנג'ל

1927 - מאפיית אנג‘ל מוקמת בשכונת בית וגן בירושלים.

1956 - השקת הלחם הפרוס והארוז הראשון בישראל.

1984 - הקמת קונדיטוריה במאפייה בירושלים ובעקבותיה הקמת רשת חנויות ארצית.

2014 - הקמת המאפייה בניו ג‘רזי, ארה“ב.

2015 - השקת לחם "פשוט מלא" לילדים.

2017 - השקת לחמניות "פשוט מלא" לילדים ולחם "אנג'ל חיטה מלאה למבוגרים.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות