כך משפיעה הדיאטה הטרנדית על רשתות המזון
קמעונאית קטנה מקולורדו מצאה כי הדיאטה הפופולרית יכולה להפוך לנישה רווחית בקטגוריית הבריאות
פורסם בתאריך: 28/01/2020, גיליון 1999
הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת
שומן שתפסה בשנים האחרונות תאוצה בקרב צרכנים רבים. דיאטות שונות באות והולכת, אבל
קמעונאית בקולרדו מאמינה שדווקא הדיאטה הזו כאן כדי להישאר, ולכן היא בונה סביבה
עסק שלם.
החנות, Explorado
Market, הושקה לפני כשנתיים ומאז היא חווה צמיחה
מהירה בכל חודש. לפני השקת החנות, הבעלים פתחו קו ייצור למוצרים ידידותיים לדיאטה
הקטגונית. מוצרים שכיום נמכרים בחנות הפיזית, כמו גם באתר המקוון.
לדברי רוב בנסון, מנכ"ל הקמעונאית,
קמעונאים גדולים המחזיקים מוצרים ידידותיים לדיאטה הזו, מגלים כי המוצרים נמצאים
מחוץ למלאי רוב הזמן, בעקבות הדרישה הגדולה של הצרכנים. בנוסף, הם נתקלים גם
בקשיים בייצור בכמויות גדולות.
בשנים האחרונות הפך נושא הבריאות למשמעותי ביותר בתעשיית המזון, עקב דרישות הצרכנים. למרות זאת, ישנם חילוקי דעות רבים בקרב רופאים ודיאטנים בשאלה מה היא הדיאטה הבריאה יותר: דיאטה עתירת שומן ונטולת פחמימות, דיאטה שהיא עשירה בפחמימות ונטולת שומן, או דווקא תזונה צמחונית.
הצרכנים של היום רוצים לראות אפילו את החטיפים שלהם כבריאים יותר, או שלכל הפחות לא יתנגשו בדיאטה שלהם. בעבר נשלט תחום חטיפי הבריאות על ידי מותגים מתמחים, אך בשנים האחרונות נכנסו אליו גם חברות הענק, לעיתים על ידי רכישה של מותגים קטנים ומצליחים. כאשר הבריאות נכנסה לזרם המרכזי, החלו לצוץ יצרנים וקמעונאים מתמחים, המספקים פתרונות לצרכנים על פי סוג הרגלי התזונה שלהם.