האם פורמט ה-Off Price חסין למהפכת הקניות ברשת?

חברת TJX הציגה נתונים מאכזבים ברבעון האחרון, אשר הובילו אנליסטים לתהות אם מכירות האופנה ברשת פוגעות גם בשוק ההלבשה המהירה

פורסם בתאריך: 13/06/2017, גיליון 1875

פעמים רבות נטען כי רשתות ה-Off Price של TJX, Burlington Coat Factory ו- Ross Stores מחוסנות מפני ההשתלטות של אמזון על תחום קמעונאות האופנה בארצות הברית. אולם לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני האחרון של TJX, לפיו לראשונה מזה שנים לא הצליחה הרשת לעמוד בנתוני הצמיחה שקבעה, יש החוששים שגם פורמט ה-Off Price המצליח עלול להינזק מצמיחתן של חנויות האופנה המקוונות.

Burlington Coat Factory. האם אמזון תשמיד גם אותה?
Burlington Coat Factory. האם אמזון תשמיד גם אותה?
לינדסי דרוקר, אנליסטית מגולדמן זאקס, אמרה בשנה שעברה כי פורמט ה-Off Price הוא הדרך הזולה ביותר לרכישת פרטי אופנה עבור הצרכנים. ובכל זאת, הנתונים האחרונים מרמזים כי למרות האפקטיביות, עליית הפופולריות של הקניות ברשת עשויה להכניע בקרוב גם אותו. 
בניגוד למותגים רבים אשר משקיעים משאבים בהעברת הפעילות לרשת, ל-TJX ולרשתות הבת שלה אין נוכחות אינטרנטית כלל, והן מבוססות על ריבוי סניפים המציעים סחורה במחירים זולים ובתחלופה מהירה.
בשיחה עם אנליסטים, אשר נערכה לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים, אמרו מנהלי החברה כי את מרבית הירידה במכירות יש לנכס למזג האוויר הבעייתי ששרר בשנה שעברה. לדבריהם, התנועה לסניפי הרשת נמצאת דווקא במגמת יציבות. 

כתבות נוספות