כאן כדי להישאר: הטרנד הלוהט בענף הקמעונאות שומר על מעמדו

למרות אורך החיים הקצר של טרנדים בתחום, האינטליגנציה המלאכותית עומדת להישאר איתנו גם בשנים הבאות

פורסם בתאריך: 24/09/2019, גיליון 1987

בהתבסס על ניתוח לא מדעי של ענף הקמעונת בשלושים השנים האחרונות עולה, כי אורך החיים הממוצע של אופנות חדשנות בתחום הוא כחמש שנים. ה-Big Data היה הדבר הגדול של השנים האחרונות, ולפניו מילת הבאזז המרכזית הייתה RFID. אך ישנן כמה מגמות קמעונאיות שרושמות המשכיות כבר תקופה ארוכה, ובהן המסחר האלקטרוני, המעבר לקניות במובייל וכמובן הבינה המלאכותית (AI).

 

בכנס הקמעונאות Groceryshop שנערך לאחרונה בלאס וגאס, יותר מ-50% מהמציגים הציעו פתרונות מבוססי בינה מלאכותית. כמו כן, הכנס כלל מספר לא מבוטל של מושבים בהן נדון נושא ה-AI והמקום שהוא יתפוס בעולם הקמעונאות בשנים הבאות.

 

Groceryshop. ה-AI תופס את מרכז הבמה
Groceryshop. ה-AI תופס את מרכז הבמה

בכנס פרסמה חברת המחקר Coresight Research דוח שהיא הכינה בנושא שילוב הבינה הלאכותית בעולם הקמעונאות.

 

מהדוח עלה כי 40% מהקמעונאים מתכננים לשלב אלמנטים של AI במהלך 12 החודשים הבאים; פרסונליזציה אמיתית מהווה עדיין אתגר משמעותי עבור הקמעונאים; תחום הקמעונאות הוא מהמובילים באימוץ טכנולוגיות AI; על מנת לאפשר חדשנות ופיתוח בקצב מהיר, התחום זקוק להשקעות הון סיכון משמעותיות.

 

עוד עלה, עי מרבית הקמעונאים מאמינים שה-AI יעזור להם לפתור את נושא הבזבוז והניהול הלא אחראי של הסחורה; העלות הגבוהה והטעמה מסובכת יחסית הם שני החסמים המרכזיים בדרך של הקמעונאים לאימוץ טכנולוגיות של בינה מלאכותית.

 

לסיכום כתבו מחברי הדוח, כי ה-AI הולך לתפוס מקום מרכזי בזירה הקמעונאית של השנים הבאות, כשהוא ישתלט על מגוון רחב של תחומים, החל בניהול שרשרת האספקה ועד לתמחור דינמי של מוצרים.

כתבות נוספות