מהלך מסוכן? ג'נרל מוטורס רוצה שהנהגים יקנו בזמן נהיגה
פורסם בתאריך: 09/01/2018, גיליון 1904
בזמן
שבישראל העלו לאחרונה הרשויות את הקנס על הצצה או ביצוע פעולה בסמארטפון במהלך
הנהיגה, יצרנית הרכבים ג'נרל מוטורס השיקה אפליקציה ללוח המחוונים של
המכוניות שלה, שמאפשרת לנהגים לעשות קניות במהלך הנסיעה. האפליקציה, שנקראת Marketplace, מאפשרת לצרכנים להזמין קפה,
חדר במלון, או מגוון גדול של מבצעים על מוצרים. כל זאת, באמצעות מסך מגע.
השירות החדש משווק כפתרון פשוט, נוח ובטיחותי יותר לעומת השימוש בטלפון הנייד בזמן הנסיעה. "עבור מרבית הקמעונאים והמשווקים, הצורה היחידה להגיע אל הצרכנים היא בדרך שלהם אל העבודה ובחזרה", אמר סנטיגו צ'אמורו, סגן נשיא לחוויית לקוח דיגיטלית ביצרנית הרכבים. לדבריו, באמצעות האפליקציה המשווקים יוכלו לתקשר עם הצרכנים בדרך טובה ובטוחה יותר, והחוויה עבור הצרכנים גם היא טובה יותר.
סטארבאקס ודאנקין דונטס הן בין החברות שכבר הצטרפו לאפליקציה. הנהגים שמשתמשים בשירות יכולים למצוא את הסניפים הקרובים למקום בו הם נמצאים, להזמין ולשלם מראש. גם תחנות הדלק של של אקסון ומובייל שותפות למהלך. האפליקציה תותקן ברכבים של היצרנית החל מדגמי 2017.
למרות שהשירות החדש נשמע מבטיח, מומחים בתחום הבטיחות בארצות הברית חושבים שמדובר במהלך מסוכן. אומנם השימוש במסך מגע על לוח המחוונים הוא בטוח יותר מהשימוש בסמארטפון בזמן הנסיעה, אבל האפליקציה מעודדת בפועל את הנהגים לבצע רכישות בזמן הנהיגה. לדברי המומחים וקבוצות צרכנים שונות, מותגים שנכנסים לאפליקציה צרכים לדעת שהם יכולים להיות אחראיים לעלייה במספר תאונות הדרכים.