כך מותגי העל של ישראל מעורבים ותורמים לקהילה

ארגון Superbrands ו"ידיעות אחרונות" יעניקו זו השנה השלישית ברציפות פרס על מעורבות חברתית יוצאת דופן ותרומה ממשמעותית לקהילה. הפרס יוענק על שמה של פולה מוזס ז"ל. הכירו את החברות והארגונים המועמדים לפרס

פורסם בתאריך: 20/11/2018, גיליון 1945

מדי שנה מעניק בישראל ארגון Superbrands הבינלאומי אותות הצטיינות על הישגים משמעותיים, המוענקים למנהלים בכירים במשק על מנהיגותם השיווקית ועל תרומה יוצאת דופן לתחום המיתוג. בשנתיים האחרונות מוענק פרס מיוחד לארגונים שתרמו תרומה משמעותית לקבילה והפגינו מעורבות חברתית יוצאת דופן.

 

הפרס על תרומה לקהילה מוענק בשיתוף "ידיעות אחרונות" והוא קרוי על שמה של פולה מוזס ז"ל, אשתו של נח מוזס ז"ל, שהיה העורך האחראי הראשון של "ידיעות אחרונות".

 

"אנחנו ב-Superbrands רוצים לפעול ביחד עם מותגי-העל של ישראל כדי להיות מעורבים יותר בקהילה. ולכן, כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם קבוצת ידיעות אחרונות אנחנו מעניקים גם השנה פרס מיוחד למותגי-העל שבשנה האחרונה תרמו לדעת ועדת ההיגוי שלנו תרומה גדולה ומשמעותית לקהילה", אומרת אתי עמיעד, מנכ"לית Superbrands בישראל.

 

הזוכה ייבחר על ידי ועדת ההיגוי של Superbrands, המורכבת מ-10 דקאנים של בתי ספר למנהל עסקים וראשי חוגים לשיווק במכללות ובאוניברסיטאות המובילות. בראש הוועדה עומד פרופ' יעקב הורניק מאוניברסיטת תל אביב. הזוכה יוכרז בטקס העשור של Superbrands שייערך ב-22 בנובמבר 2018 באוניברסיטת תל אביב.

 

ארומה ישראל - העסקת אנשים עם מוגבלות
כבר מתחילת דרכה, עם הקמת הסניף הראשון ברחוב הלל בירושלים, ארומה ישראל שמה דגש על העסקתם ושילובם של אנשים עם מוגבלויות, מתוך האמונה שכל אדם יכול וראוי שישתלב בחברה בהתאם ליכולותיו. כיום, עם צמיחת הרשת, התרחבה גם העסקת אנשים עם מוגבלות שעובדים כמעט בכל סניפי הרשת, כשמספרם היחסי של עובדים אלו בארומה ישראל הוא מהגבוהים במשק הישראלי. נכון להיום, מועסקים בסניפי הרשת כ-180 אנשים עם מוגבלות ובחברה ישנם אף עובדים המועסקים למעלה מ-15 שנה.


נירלט –"גשר של צבע"
"גשר של צבע" הוא פרויקט ייחודי לצביעת חזיתות בתי הכפר ג'אסר א-זרקא, שעל פניהם חולפים כשנוסעים בכביש החוף. חזיתות הבתים עברו מתיחת פנים ונצבעו במגוון גוונים כחולים. נירלט נרתמה לפרויקט ותרמה כ-6,000 ליטר של צבע.

מטרתו המרכזית של הפרויקט, שיזמה האדריכלית ענת כהן הלוי ונערך בשיתוף משרד התיירות, היא להפוך את ג'אסר א-זרקא, שבו חוף ים מהיפים בארץ, כפר דייגים מקסים ואטרקציות תיירותיות נוספות, לכפר ייחודי, מושך ומסקרן, בדומה לכפרים תיירותיים צבעוניים בעולם.

 הרעיון לשנות את חזות הבתים של הכפר ולצבוע אותם בגווני כחול נבעה ממקור שמו של הכפר ג'אסר א-זרקא (בעברית: הגשר על הנחל הכחול) ובשל הקרבה של הכפר לים. לתושבים ניתנה אופציה לבחור את הגוון לצביעת חזית הבית, מבין 5 גוונים כחולים שונים, במטרה ליצור מנעד עיצובי מעניין.


פרויקט ``גשר של צבע``, בית בכפר שנצבע בכחול של נירלט
פרויקט "גשר של צבע", בית בכפר שנצבע בכחול של נירלט

Cal – פרויקטים לחברה ולקהילה
האחריות התאגידית והתרומה לקהילה הם חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית של Cal ומשולבים בפעילות העסקית. תחום האחריות התאגידית ב-Cal מתבסס על 2 עקרונות: חיבור לליבה העסקית של החברה והקצאת משאבים כספיים לצד משאבים אנושיים המשלבים פעילות התנדבותית של העובדים.

המיזמים שמתחברים לליבה העסקית של Cal:

Cal לתת סיכוי  תוכנית חברתית המשלבת בין בתי עסק, לקוחות מחזיקי כרטיס האשראי ועמותת "ילדים בסיכוי". במסגרת המיזם, בגין כל עסקה המבוצעת בכרטיס Cal בבתי העסק שהצטרפו למיזם, מוענקת הנחה למחזיק כרטיס האשראי, ובמקביל מועברת תרומה כספית עבור העמותה.

 

עיגול לטובה – Cal לוקחת חלק בעשייה של עמותת "עיגול לטובה", הפועלת לשיפור החברה הישראלית, ומאפשרת לכל מחזיק כרטיס אשראי לעגל לשקל הקרוב כל עסקה המתבצעת בכרטיס, ולתרום את הסכום המעוגל לכ-155 עמותות.

 

חלק ממיזמי החברה הנשענים על הקצאת משאבים כספיים ואנושיים:

לרצות ולחלום זה Cal  במסגרת הפרויקט, עובדי Cal יוצאים לפנימיות עמותת "ילדים בסיכוי" במטרה להגשים את חלומות וצורכי הילדים החיים בפנימיות ללא עורף משפחתי. העובדים והמנהלים נפגשים עם הילדים לסדנה חווייתית בנושא חלומות, ובה מגבשים יחד את החלום אותו רוצים הילדים שעובדי Cal יגשימו עבורם. במשך השנים הוגשמו עשרות חלומות לאלפי ילדים.

 

סינרגיה – תוכנית בשיתוף "ג'וינט ישראל" המשלבת מנהיגות עוצמתית לצד תרומה לקהילה, במסגרתה מנהלים בכירים מ-Cal משתלבים כחברים בדירקטוריון ובוועד מנהל של עמותות וארגונים חברתיים. כל זאת במטרה להביא מכישוריהם העסקיים והניהוליים, ובהתנדבות מלאה.

 

שיעור אחר  פרויקט הפועל לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך. עובדי ומנהלי Cal מגיעים לבתי ספר משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות, ומעבירים שיעורים בנושאים שונים הקשורים לליבה העסקית של החברה - חינוך פיננסי, עולם כרטיסי האשראי ועוד.

 

Cal וארגון נכי צה"ל – עובדי Cal יוצאים יחד עם נכי צה"ל לתוכנית "מסע ישראלי" – מסע  בו חווים פעילויות אתגריות ותהליכים קבוצתיים בנושאים כמו "אני והמדינה", "אני והחברה", "אני והקהילה" תוך תמיכה ושיתוף פצועי צה"ל.

 

Dove - "בעד עצמי"

"בעד עצמי" היא חלק מהתוכנית החברתית של Dove בישראל, שמטרתה חיזוק דימוי עצמי ודימוי גוף חיוביים בקרב בני נוער. באמצעות "בעד עצמי" מוענקים לבני ובנות הנוער כלים להתמודדות עם ביקורת כלפיהם באמצעי מדיה שונים, התמודדות עם בעיות דימוי גוף ועוד. בתוכנית השתתפו עד כה כחצי מיליון תלמידים ביותר מ-1,100 בתי ספר בכל רחבי הארץ, במגוון המגזרים וזרמי החינוך בכיתות ה' ועד י'. 


תוכנית ``בעד עצמי`` של DOVE בבתי הספר
תוכנית "בעד עצמי" של DOVE בבתי הספר

השפעתה החיובית של התוכנית נמדדת במספר פרמטרים: 55% מהמשתתפים בתוכנית העידו כי ערכם העצמי עלה בעיניהם, 90% מהמשתתפים בתוכנית העידו כי ימליצו לחבריהם להשתתף בתוכנית, מעל 1,000 יועצות אימצו את התוכנית, 78% מהיועצים החינוכיים שהעבירו את התוכנית בבתי הספר העידו כי השפעתה הייתה חיובית ומשמעותית על התלמידים.


"תלמה - "משפחות של אלופים

תלמה של יוניליוור יזמה פעילות חברתית, המקדמת אורח חיים בריא יותר. במסגרת התוכנית החברתית, "משפחות של אלופים", מגיעים מדי שבוע הורים וילדים לפעילויות ספורט שונות במסגרת חוג משותף שבחרו להם יחד. בתלמה מאמינים כי באמצעות פעילות גופנית משותפת מחוץ לבית, התא המשפחתי מתחזק והילדים זוכים לדוגמה אישית מצד ההורים, לכך שאפשר ליהנות מחוץ לבית אחר הצהריים, ובהחלט אפשר גם ללא מסכים. בנוסף, עוסקת התוכנית בהקניית התנהגות בריאותית, בעזרת דיאטנים המגיעים למפגשים עם המשפחות במתנ"סים בהם מתקיימות הפעילויות.


חברת החשמל תורמת לקהילה

העסקה רב גונית בחברת החשמל  - כיום מועסקים בחברת החשמל מעל 370 עובדים עם מוגבלות. החברה קלטה עובדים עם מוגבלויות מיום הקמתה, והחל מ-2009 מקדמים דירקטוריון והנהלת החברה את יישום מדיניות ההעסקה הרב גונית והנושא שולב כחלק ממדיניות אקטיבית של החברה ויעדי חטיבת משאבי אנוש.


בסרטון: אודי סמט כהן, עובד חברת החשמל

החברה דואגת לייצוג הולם גם לאוכלוסיות מועדפות ומיוחדות בכללן נשים, חרדים, אנשי צד"ל בעבר, בני העדה האתיופית ובני מיעוטים ובכלל זה דרוזים, בדואים, צ'רקסים ואחרים.


בסרטון: יוליה צ'רנוי, עובדת חברת החשמל


לאחרונה הקימה החברה, בשיתוף עם משרד העבודה, בית ספר תיכון טכנולוגי בשם אנרג'י טק לתלמידים מהפריפריה, עוד עוסקת החברה בפרויקט 120 לשילוב חניכים ושוליות מבתי ספר תיכוניים, "עתיד נאור" פרויקט חברתי ותעסוקתי המיועד לסטודנטים מהפריפריה בתחומי לימוד טכנולוגיים-הנדסיים הנדרשים לחברה וכולל מלגת לימודים בשילוב עבודה בה.


בסרטון: ולאדי גור ארי, עובד חברת החשמל

 

פרויקט להעצמת בני נוער - חברת החשמל מכשירה ומעצימה בני נוער כמנהיגים מובילים לשינוי בנושא ההתייעלות האנרגטית כדרך חיים בקהילותיהם. 120 תוכניות בלמעלה מ-90 רשויות התקיימו וממשיכות להתקיים כתוכניות שנתיות, המאושרות על ידי משרד החינוך, לתלמידי חטיבות ביניים בני כל המגזרים (30% מהתוכניות במגזר הלא יהודי)  ומתמקדות בנושא ההתייעלות האנרגטית כשגרת חיים, בהקשר שרשרת החשמל וקיימות. לתוכניות יש מימד קהילתי: התלמידים מפיצים את התכנים והמסרים בקרב הקהילה הסובבת במטרה להתייעל אנרגטית ולשמור על איכות הסביבה.


תוכנית "נתיבי האור" תוכנית חינוכית-מערכתית של חברת החשמל, המבקשת ללמד איך להיזהר בסביבה צורכת חשמל, איך להימנע מתאונות הקשורות בשימוש לא נבון באביזרי חשמל ובמכשירי חשמל ואיך לחסוך באנרגיה באמצעות שימוש מושכל בחשמל תוך הרחבת ידע בנושא החשמל, דרכי הפקתו, הובלתו ואספקתו אל הצרכנים. הדגש המרכזי בתוכנית הוא התנהגות בטיחותית וחסכונית בחשמל ובסביבתו.

 

פרויקט תופי העץ - חברת החשמל יצאה בפנייה רחבה לרשויות המקומיות ואפשרה להן לבצע משיכת תופי עץ לכבלים שאינם בשימוש בחברת החשמל והצטברו במרכזים הלוגיסטיים שלה. כחלק מהפעילות הבת-קיימא הסביבתית והירוקה של החברה, היא החליטה למסור את תופי העץ ולתרום אותן לפעילות מיחזור ירוקה עבור הקהילה במקום לגרוס את העץ. בבסיס החשיבה עמד הפוטנציאל הרב הגלום במיחזור תופי העץ לשימושים קהילתיים.


מזרחי טפחות – קידום ילדים ובני נוער בסיכון ותמיכה בעסקים ועמותות

בנק מזרחי טפחות מתמקד בשני תחומים חברתיים מוגדרים, אליהם הוא מנתב את מרבית התרומות שלו והפעילות ההתנדבותית של עובדיו: קידום וטיפוח ילדים ובני נוער במצבי סיכון ותמיכה בעמותות ועסקים המקדמים מטרות חברתיות או מעסיקים אנשים עם מוגבלויות.

125 מסניפי הבנק ויחידות המטה מאמצים גופים חברתיים ומוסדות שונים ביישוביהם, הפועלים למען ילדים ובני נוער בסיכון. קשר זה מתבטא בפעילות שוטפת של ליווי וחניכה על ידי עובדים מתנדבים, קיום אירועים חברתיים, פעילות ייחודית לפני חגים באמצעות ערכות יצירה הנשלחות על ידי "מזרחי-טפחות בקהילה" ופעילות מרוכזת לרווחת הילדים באזורים שונים בארץ.


זהירות בדרכים - חסות לתוכנית "אור ירוק לילדים", המופעלת באמצעות ניידת אינטראקטיבית המגיעה לבתי ספר יסודיים ברחבי הארץ ומקנה להם כלים להתמודד עם הסכנות שבכביש.

"זזים" – פרויקט, המתקיים בשיתוף מועצת תנועות הנוער, ומעודד את חניכי תנועות הנוער לפעול ולהתנדב למען הקהילה באמצעות הגשת הצעות לפרויקטים של מעורבות בעשייה קהילתית, שיזכו בתמיכת הבנק. הפרויקט זכה באות "פולה מוזס" ו-Superbrands לשנת 2016.

"קיץ צעיר" – הבנק מציע לילדי העובדים להתנדב במהלך חופשת הקיץ בעמותות חברתיות הפועלות בקהילה. ילדי העובדים המתנדבים זכו לתשורה בשווי כספי בהתאם לשעות ההתנדבות שלהם.


בנוסף, הבנק תומך בעמותות ועסקים, המקדמים מטרה חברתית או מעסיקים בעלי מוגבלויות.


אסתי לאודר ישראל – קידום המודעות לסרטן השד

קבוצת החברות אסתי לאודר ישראל פועלת ב-17 השנים האחרונות בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, לקידום המודעות לסרטן השד. בכל שנה, לקראת אוקטובר, עולה קמפיין חדש שמטרתו היא העלאת המודעות. במסגרת הפרויקט המשותף הוארו בשנים האחרונות בוורוד מדי חודש אוקטובר, אתרים שונים בישראל, בהם יפו העתיקה, בניין עיריית תל אביב, גשר המיתרים בירושלים, מרכז פרס לשלום ביפו, מגדלי עזריאלי בתל אביב, מגדל דוד בירושלים, היכל הספר בירושלים, אוניברסיטת חיפה, היכל התרבות בתל אביב, מגדל הקריה ועוד. השנה הואר בוורוד גם הגלגל הענק בלונה פארק תל אביב.


הגלגל הענק של לונה פארק ת``א נצבע ורוד
הגלגל הענק של לונה פארק ת"א נצבע ורוד

בנוסף, בשנה האחרונה יזמה קבוצת החברות אסתי לאודר בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן גם  שיתוף פעולה עם רשת האופנה "גולברי", שבמסגרתו נמכרה ברשת קולקציית קפסולה של פריטי אופנה בוורוד - צבע חודש המודעות. 30% מהסכום שנאסף ממכירת הקולקציה הועבר כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן, עבור ניידות לבדיקה מוקדמת ומחקר.

אלקליל - קרן האיידס של M.A.C - ויוה גלאם 

קרן האיידס של M.A.C - VIVA GLAM (ויוה גלאם) - החלה את דרכה ב-1994 והיא תומכת בסכומי כסף גדולים בארגונים קהילתיים ברחבי העולם. הקרן נועדה לשפר את איכות החיים ואת העזרה הרפואית או הסיעודית לגברים, נשים וילדים שנפגעו ממחלת האיידס.

 

בישראל עובדת M.A.C בשיתוף הוועד למלחמה באיידס, וכל שנה ב-1 לדצמבר, יום האיידס הבינלאומי, מעניקה M.A.C את התרומה השנתית הנגזרת מהכנסות שפתוני ה"ויוה גלאם". כמו כן,  מדי שנה ביום האיידס הבינלאומי מצטרפים מאפרי החברה לצוותי הוועד למלחמה באיידס בפעילויות הסברה והעלאת מודעות ברחבי הארץ.

 


אנגלו סכסון – פרויקט ניצוצות 
זו השנה שלישית ברציפות, שרשת אנגלו-סכסון לוקחת חלק בפרויקט ניצוצות – פרויקט של עבודה עם בני נוער שונים ברחבי הארץ, שמטרתו להכיר לנוער מקצועות שונים, ליצור אצלם התלהבות ולטעת בהם אמונה ומוטיבציה שהכול אפשרי. אנגלו סכסון מעבירה מפגשים בכותרת "זמן להכיר נדל״ן", שבמסגרתו נפגשים הנערים עם התשוקה שיש לאנשי אנגלו סכסון לנושא ואף מתלווים אליהם למפגשים עם זכיינים של הרשת.

פרויקט ניצוצות של אנגלו סכסון
פרויקט ניצוצות של אנגלו סכסון
כתבות נוספות