גוגל מנסה להשתלט על כל מסע הקניות של הצרכנים

מוצר חדש של ענקית החיפוש יאפשר לצרכנים לנהל רשימת קניות אחת לכל המותגים ולבצע רכישות ישירות ממנוע החיפוש בלחיצת כפתור

פורסם בתאריך: 01/05/2018, גיליון 1919

ענקית החיפוש גוגל השיקה לאחרונה בארצות הברית פיילוט למוצר חדש בשם Shopping Actions, המאפשר לקמעונאים להציג את המוצרים שלהם בפני הצרכנים על פני מגוון המוצרים של גוגל, ולצרכנים לבצע רכישה ישירה דרך הדפדפן, אפליקציית הסייען של החברה Google Assistant, או הסייען הביתי Google Home וכל זאת, מבלי שהם יצטרכו להגיע לאתר של הקמעונאי.

 

השירות החדש מאפשר לצרכנים לגלוש דרך רשימת קניות משותפת, להכניס את המוצרים לעגלת קניות אוניברסלית המשרתת את כלל הקמעונאים שחברים בתוכנית, ולשלם באמצעי תשלום אחיד של גוגל. "לדוגמה, צרכנית יכולה לחפש סבון ידים בגוגל, לראות את המוצר המקודם של רשת טארגט ולהכניס אותו ישירות לעגלת הקניות", כתב סורג'יט סטרג'ה, מנהל מוצר ב-Google Shopping.

 

לדבריו, "מאוחר יותר, היא יכולה להזמין את אותו הסבון מחדש באמצעות הסייען הקולי של Google Home. זאת, כאשר רשימת המוצרים שלה נשמרת תמיד במקום אחד ואמצעי התשלום אחיד, גם אם מדובר ברכישה מקמעונאים שונים. עובדה זו הופכת את חוויית הקנייה לקלה ואינטואיטיבית בהרבה מהחוויה המוכרת כיום.

 

גוגל. הרבה יותר ממנוע חיפוש
גוגל. הרבה יותר ממנוע חיפוש

הקמעונאים שמשתתפים בפיילוט של התוכנית, ובהם טארגטהום דיפוקוסטקו ואחרים, מדווחים על עלייה של 30% בסל הקנייה הממוצע של הצרכנים. הצרכנים עצמם נחשפים לשירות בעת חיפוש רגיל, או בחיפוש במנוע המוצרים של גוגל, Google Shopping, שיכנס החודש גם לישראל. בניגוד לתשלום עבור הקלקה, שהוא המודל הרגיל של גוגל בפרסום במנוע החיפוש, במוצר החדש תחייב גוגל את הקמעונאים באחוזים מתוך המכירה עצמה.

 

מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות הראו כי היכולת לשלם בלחיצת כפתור אחת עבור מגוון מוצרים ממספר קמעונאים, לצד רשימת קניות אחידה ואמצעי תשלום אחיד, תשפיע בצורה משמעותית על מסע הקניות של הצרכנים.


כתבות נוספות