אין לכם כרטיס אשראי? אמזון משיקה תשלום במזומן

המערכת החדשה תאפשר לצרכנים לשלם במזומן בכל אחד מ-15 אלף הסניפים של רשת Western Union


פורסם בתאריך: 24/09/2019, גיליון 1987

ענקית הקמעונאות המקוונת, אמזון, הודיעה על השקתה של מערכת תשלום חדשה שתאפשר לצרכנים לשלם במזומן על הקניות שלהם, ללא צורך בכרטיס אשראי.

 

המערכת, הנקראת PayCode, תאפשר לצרכנים לשלם על ההזמנה שלהם בכל אחד מ-15 אלף הסניפים של רשת החנויות לשירותים פיננסיים Western Union. בנוסף, הקמעונאית הודיעה כי היא מרחיבה את שירות Cash, באמצעותו יכולים הלקוחות להפקיד כסף מזומן לחשבון האמזון שלהם. לאחר ההרחבה יכלול השירות מעל למאה אלף נקודות הפקדה בכל רחבי ארצות הברית.

 

עד לאחרונה שירות PayCode היה זמין רק ב-19 מדינות מתפתחות מסביב לעולם בהן התשלום במזומן הוא נפוץ יותר מתשלום באמצעות כרטיסי אשראי. בין המדינות בהן פועל השירות מתחילת השנה ניתן למנות את צ'ילה, קולומביה, אינדונזיה, קניה, פרו, הפילפינים ועוד.

 

PayCode. אשראי זה לחלשים
PayCode. אשראי זה לחלשים

במקום לשלם עם כרטיס האשראי שלהם בקנייה באתר, יכולים הלקוחות להשלים את הרכישה באמצעות בחירה באופציית PayCode בעמוד התשלום. לאחר הבחירה בשירות, נשלח לצרכנים קוד QR מיוחד, שאיתו הם ניגשים לאחד מסניפי Western Union ומשלמים במזומן עבור הקנייה.

 

בזמן השקת השירות, אמזון מסרה כי חלון התשלום יעמוד על 48 שעות מעת ההזמנה. אך במועד ההשקה בארצות הברית מסרה הקמעונאית כי חלון התשלום יעמוד על 24 שעות בלבד. הקיצור בחלון התשלום נובע מזמני האספקה המהירים יותר של הקמעונאית בארצות הברית.

 

על אף שארצות הברית היא מדינה מפותחת יותר ממדינות אחרות בהן הושק השירות, מנתונים של הבנק הפדרלי עולה, כי חלק לא מבוטל מהעסקאות במדינה עדיין מתבצעות במזומן. מנתונים של אמזון עולה, כי 80% מהאמריקנים נמצאים במרחק של כשמונה קילומטרים מסניף של Western Union.

 

השירות החדש הוא אינו היחיד שאימצה הקמעונאית המקוונת במטרה להגדיל את בסיס הלקוחות שלה. בשנת 2017 השיקה החברה פיילוט לשירות במסגרתו יכולים צרכנים שמקבלים תלושי מזון לבצע את הקניות שלהם באתר באמצעות התלושים.

כתבות נוספות