דוח: 73% מהצרכנים מעדיפים קופות בשירות עצמי

למרות זאת, למוכרנים בחנות יש תפקיד משמעותי מאוד בדרך של הצרכנים לקבל את החלטות הקנייה

פורסם בתאריך: 22/01/2019, גיליון 1954

הצרכנים בארצות הברית, כמו גם במקומות אחרים מסביב לעולם, מחפשים אחר חוויית קנייה נוחה יותר, ועבור רובם מדובר בפחות אינטראקציה עם המוכרנים בחנות. כך עולה ממחקר חדש.

 

המחקר, שכלל 526 צרכנים בארצות הברית ופורסם בכינוס השנתי של התאחדות הקמעונאים של אמריקה (NRF), מצא כי 73% מהצרכנים מעדיפים לשלם בעמדות התשלום העצמי ולא בקופות המאוישות. מדובר בעלייה של 11% לעומת סקר מקביל שנערך בשנה שעברה.


הום דיפו. יותר מוכרנים – פחות קופאים
הום דיפו. יותר מוכרנים – פחות קופאים

לטענת מחברי הדוח, הרצון של הצרכנים "לעשות זאת בעצמם" הוא תוצר משני לשירות שהם קיבלו מהמוכרנים במהלך השנים האחרונות. לכן, כותבים מחברי הדוח, על הקמעונאים מוטלת החובה לאמן את המוכרנים בחנות במטרה להפוך אותם מנטל על הקונים לנכס עבורם.

 

באחד מהמושבים בכנס נאמר, כי 49% מהקונים יבצעו רכישה בסבירות גבוהה לאחר מפגש מוצלח עם מוכרן בעל ידע, ועוד 39% נמצאים בסבירות גבוהה למדי לערוך רכישה לאחר מפגש שכזה. במושב השתתפו ג'ון סורסלי, מנהל טכנולוגיות ואנליזה ברשת הום דיפו וג'ורג' לורי, סגן נשיא בחברת המחקר פורסטר.

 

במושב סופר כי חלק מהצרכנים עורכים סוג של "ראיון" למוכרנים עם הגיעם לחנות, במטרה לדעת אם הם יוכלו לעזור להם במהלך הקנייה. במקרים רבים, הסכימו משתתפי המושב, הצרכנים נכנסים לחנות על מנת לגעת ולהרגיש את המוצרים ולדבר עם המוכרנים לפני שהם מקבלים את החלטות הקנייה.

כתבות נוספות