' />

ענקית האלכוהול לוחצת על סוכנויות הפרסום שלה: הציגו יותר נשים בהנהלה

דיאג'יו פועלת כבר תקופה על מנת לשפר את האיזון המגדרי בתעשיית הפרסום בכלל ובתעשיית המשקאות בפרט

פורסם בתאריך: 01/01/2019, גיליון 1951

חברת המשקאות האלכוהוליים הגדולה בעולם, דיאג'יו, לוחצת על סוכנויות הפרסום שלה להציג שוויון מגדרי בהנהלות שלהן. זאת, לאחר שדרישה דומה של החברה בתחילת 2018 רשמה תוצאות מעורבות. סיל סלר, סמנכ"לית השיווק הגלובלית של החברה, שלחה בסוף השנה שעברה מכתב לכל סוכנוית הפרסום שלה, בו היא בקשה לקבל פרטים לגבי הגיוון והשוויון המגדרי בהנהלות הסוכנויות ודרשה לדעת כיצד הן מתכננות לטפל באי השוויון המגדרי, אם קיים.

 

"למרות המאמצים המשותפים שלנו בתעשייה, קצב השינוי לגבי איך שנשים מוצגות בתכנים והמיקום שלהן בהנהלות הסוכנויות הוא איטי מדי", נכתב במכתב שנשלח על ידי החברה לסוכנויות הפרסום שלה. "המטרה שלנו הוא לדאוג ולעשות את השינוי בצורה מהירה יותר", נכתב.

 

מוקדם יותר ב-2018 אמרה גריני ולפר, מנהלת המותג הבינלאומית של Baileys מקבוצת דיאג'יו, בכנס של ענף הפרסום שנערך בלונדון, כי החברה הייתה רוצה לראות גיוון מגדרי מאוזן יותר בסוכנויות הפרסום. אך לדבריה, הפניות שלה לסוכנויות נפלו, במרבית המקרים, על אוזניים אטומות. ולפר הוסיפה, כי רק חלק מהסוכנויות ידעו להתייחס למגוון המגדרי בהנהלות שלהן, וחלק קטן יותר הציגו תוכניות לשיפור המצב.

 

ג'יין ווקר. הדרך לשוויון עוד ארוכה
ג'יין ווקר. הדרך לשוויון עוד ארוכה


המכתב של סלר נועד להגביר את הלחץ על סוכנויות הפרסום, אבל החברה לא הציגה דרכי פעולה בהן היא תנקוט כלפי סוכנויות שלא ייענו לאתגר ויציגו תוכניות לשיפור האיזון המגדרי בהנהלות שלהן.

 

בס וויד, מנהלת השיווק הגלובלית בסוכנות הפרסום VMLY&R, כתבה במכתב ששלחה למגזין תעשיית הפרסום Ad Age, כי בדיוק כמו דיאג'יו, גם הסוכנות שלה מאמינה בגיוון מגדרי ובחשיבות שלו לעבודה טובה יותר. וויד גם הדגישה כי החברה שלה נותנת עדיפות מתקנת לנשים בבימוי הפרסומות שהיא מפיקה.

וויד הוסיפה כי הסוכנות שהיא עומדת בראשה פועלת ביחד עם יצרנית המשקאות לשפר את האיזון המגדרי ולשלב יותר נשים בעמדות בכירות בחברה.

 

Anomaly ו-72andSunny, שתיים מסוכנויות הקריאייטיב המובילות של דיאג'יו, סירבו להגיב באופן ישיר למכתב של יצרנית המשקאות. אבל, מ-72andSunny נמסר כי 20% ממנהלי הקריאיטיב שלה בעולם הן נשים, כמו גם 45% מהעובדים בהנהלת הקבוצה.

 

דיאג'יו ידועה ביחס הטוב ביותר בתעשיית האלכוהול כלפי קידום נשים בהנהלות החברות שלה. 45% מכלל אנשי השיווק הגלובליים של החברה הן נשים. בחודש פברואר בשנה שעברה השיקה החברה מהדורה מוגבלת של המותג ג'וני ווקר עם פני אישה, תחת השם "ג'יין ווקר".

כתבות נוספות