בזכות שיתופי הפעולה: חצי מיליון לקוחות חדשים בחצי שנה ל-Cal

ב-2018 הרחיבה Cal את פעילותה העסקית עם חתימה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם שופרסל, Alipay וחברת גמא. בשנה זו נוספו לקהל משתמשי Cal מאות אלפי לקוחות

פורסם בתאריך: 09/07/2019, גיליון 1976

חברת Cal הוקמה בשנת 1979 בשם "כרטיסי אשראי לישראל", ושימשה כזכיינית הבלעדית בישראל של חברת Visa הבינלאומית. עם השנים הצטרפו גם מותגי האשראי Diners Club ו-MasterCard לפורטפוליו של החברה.

 

לפני כעשור החלה Cal בפיתוח תכניות אשראי חוץ-בנקאי ללקוחות פרטיים, והייתה לחברת האשראי הראשונה בישראל שהציעה תכניות אלו. במהלך השנים טיפחה Cal את יתרונה היחסי באמצעות פיתוח מגוון תכניות אשראי ומוצרים פיננסיים, לצד הדגשת ערכי יושרה מקצועית ואדיבות.

 

במקביל, יצרה החברה שותפויות אסטרטגיות להקמת מועדוני צרכנות בתחומי הצריכה והפנאי, המעניקים ללקוחות הטבות, הנחות והחזרים כספיים, ובהם Fly Card - מועדון בשיתוף חברת אל-על על מותג Diners Club, הממיר נקודות שנצברו ברכישות עם כרטיס האשראי לכרטיסי טיסה בחברה, וכן המועדונים Family365 ,Cal-H&O ,Miles&More ,PowerCard ,CalFixnet ועוד. חברת Cal נמצאת בבעלות משותפת של בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%).

 

בשנה החולפת נחתם הסכם אסטרטגי עם שופרסל, רשת המזון הגדולה בישראל, להפעלת מועדון לקוחות משותף. למועדון שופרסל-Cal הצטרפו בחצי שנה כחצי מיליון לקוחות, בתהליך גיוס דיגיטלי חדשני, נוח ומהיר. המועדון נבנה במהלך שיווקי כולל המציע מגוון הטבות משמעותיות מעולמות תוכן רבים ומגוונים החל ממזון ועד לאופנה, תיירות, מסעדות ומלונות.

 

בנוסף, חתמה Cal בשנה החולפת על הסכם עם הנהלת הסתדרות העובדים הלאומית להנפקת כרטיס מועדון "שווה", מועדון הצרכנות של חברי ארגון העובדים השני בגודלו בישראל, שבו חברים כ-100 אלף ישראלים. לצד קהל היעד של מחזיקי הכרטיס פועלת Cal גם מול בעלי עסקים ומספקת להם שירותי סליקה, פתרונות מימון וכלים לניהול פיננסי. שותפות אסטרטגית נוספת של Cal נעשתה בעולם הסליקה עם חתימה על הסכם מאגד עם חברת גמא.

 


הסביבה התחרותית

Cal היא בין שלוש החברות הגדולות בענף ופועלת בענפי האשראי החוץ-בנקאי, מועדוני הלקוחות והפתרונות הפיננסיים. בשנים האחרונות שוק הבנקאות בישראל מתמודד עם שינויים מבניים מחוללי תחרות. Cal נערכת לשינויים הרגולטוריים הצפויים, לצד כניסתן לישראל של ענקיות תשלומים דיגיטליים בינלאומיות, והשתלבותן של אפליקציות התשלומים המקומיות.

 

האתגר השיווקי

Cal מתמקדת באסטרטגיה ארוכת טווח המעמידה במרכז את הצרכן ואת צרכיו בנקודות המגע השונות עם עולם האשראי והעולם החוץ בנקאי, לצד כלים להתנהלות פיננסית ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים למגזר העסקי. היעדים המרכזיים של החברה לשנים הקרובות הם הובלה בעולמות אלו, לצד המשך הצמיחה בנתח השוק.

 

הפתרונות למגזר הפרטי

במקביל ליעדי החברה ולאסטרטגיה, Cal ממשיכה לפתח את ערוצי השירות המגוונים, בכדי לאפשר קבלת שירות ללקוחות באופן מהיר, יעיל ונגיש. כמו כן, Cal פועלת לפיתוח עולם הדאטה כפלטפורמה, המאפשרת לה להבין טוב יותר את צורכי ורצונות הלקוחות, ולהמשיך לספק להם הצעות ערך בזמן ובמקום הנכון. בנוסף, השינויים הרגולטוריים יאפשרו ל-Cal עבודה משותפת עם שני הבנקים הגדולים בישראל - הפועלים ולאומי, וכך היא תוכל להציע את שירותיה ללקוחות כל הבנקים.

כחלק מהמיקוד העסקי בלקוח, Cal שמה דגש על פיתוח מוצרים דיגיטליים חדישים:

שירותי הארנק הדיגיטלי. Cal מפתחת את שירותי הארנק הדיגיטלי של החברה באמצעות אפליקציית ארנק Cal4U. האפליקציה מאפשרת הזדהות קלה ומהירה לחשבון ממכשירי הסמארטפון והטאבלט, ומציעה צפייה בפירוט העסקאות ופריסת החיובים, צפייה בקוד הסודי, חסימת כרטיס במקרה של אובדן או גניבה, לקיחת הלוואה חוץ-בנקאית, הגדלת המסגרת, הזמנת ההטבות של Cal, צ'אט עם נציג שירות אונליין ועוד.

 

תשלום באמצעות שוברים דיגיטליים. באמצעות שירותי הארנק הדיגיטלי Cal4U, Cal מאפשרת רכישת שוברים דיגיטליים למגוון רשתות בהנחות אטרקטיביות, ללא צורך בכרטיס האשראי הפיזי. לאחר בחירת השובר המבוקש והתשלום דרך האפליקציה, מקבל הלקוח קוד הנשלח בהודעת SMS, באמצעותו ניתן לממש את השובר באופן אישי או להעבירו כמתנה לאדם נוסף.

 

חנות החוויות של Cal. החברה ממשיכה לשדרג את אתר ההטבות ללקוחות שהושק לפני כשנה, ובאמצעותו ניתן להזמין מגוון מוצרים ושירותים מעולמות תוכן מגוונים. החוויה באתר כוללת חוויות מותאמות אישית, רכישת כרטיסים במחיר מוזל, אפשרות לתשלום בקרדיט וכל זאת, בתהליך דיגיטלי פשוט וקל, ללא צורך בהוצאת כרטיס האשראי.

 

חבילת Cal חו"ל. Cal מציעה ללקוחות הנוסעים לחו"ל מגוון הטבות ייחודיות, הכוללות חבילה של שירותים משלב ההתארגנות לטיול דרך שדה התעופה ועד החזרה לארץ. בין השאר כוללת החבילה הטבה בביטוח הנסיעות לחו"ל, כרטיס Sim בינלאומי במחיר מיוחד, הנחה על השכרת רכב בחו"ל, הטבות מיוחדות במתחם האווירי בנתב"ג ועוד.

 

Cal בחופש. בחופשות החגים והקיץ Cal מציעה ללקוחותיה מגוון הצעות ערך במסגרת קמפיין "Cal בחופש". החברה מספקת הטבות אטרקטיביות למימוש פעילויות המתאימות לחופש, בתחומי בילוי ופנאי לכל המשפחה ברחבי הארץ.

 

הפתרונות למגזר העסקי

Cal מספקת ללקוחותיה העסקיים מגוון פתרונות אשראי וסליקה מתקדמים לבתי העסק:

הסכם סליקה עם Cal Alipay. הביאה לישראל את ענקית התשלומים הדיגיטליים Alipay, מקבוצת הקמעונאות הדיגיטלית עליבאבא. במסגרת הסכם הסליקה, Cal סולקת את הרכישות המבוצעות בבתי עסק בישראל ובאתרי מכירות ישראליים באמצעות שירות Alipay. השירות החדש מכוון למשתמשים סינים המבקרים בישראל, וביניהם תיירים ואנשי עסקים סינים. באמצעות שיתוף הפעולה, Cal מציעה לבתי העסק הנמנים על קהל לקוחותיה להגיע לקהל לקוחות חדש, להיחשף בפני שוק חדש ולהגדיל את הכנסות העסק.

 

הסכם מאגד עם חברת גמא. על רקע החוק להגברת התחרות בשוק הבנקאות בישראל, Cal חתמה בשנה החולפת על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הניהול והסליקה גמא. במסגרת שיתוף הפעולה, גמא משמשת כ"מאגד" המגייס בתי עסק קטנים ובינוניים לסליקה באמצעות Cal, ומהווה כערוץ הפצה משמעותי ונוסף תוך הוזלת עלויות הסליקה לבתי העסק.

 

Cal בקהילה

העשייה החברתית ב-Cal, במסגרת תחום האחריות התאגידית, מתבססת על הקצאת משאבים כספיים לצד משאבים ארגוניים תוך שילוב עובדי החברה ומנהליה בעשייה. ניתן למנות את פרוייקט הדגל "לרצות ולחלום זה Cal" בשיתוף עמותת "ילדים בסיכוי", העוסק בהגשמת חלומות לילדים ובני נוער בסיכון; תמיכה בספורטאים ישראלים; העשרה בנושא חינוך פיננסי בבתי ספר; שילוב מנהלים בכירים מ-Cal כחברים בהתנדבות בדירקטוריונים של ארגונים חברתיים, בשיתוף ג'וינט ישראל; מתן חסויות ורכישת כרטיסים לערבי התרמה; יוזמות למען הקהילה ועוד.

 

דברים שלא ידעת על Cal

  • ראשי התיבות של Cal (כ.א.ל) הם "כרטיסי אשראי לישראל".
  • הלוגו של Cal מורכב מעשרות אימג'ים של כרטיסי אשראי.
  • Cal הינה חברת כרטיסי האשראי היחידה בישראל המציעה ללקוחותיה כרטיס אשראי בעיצוב אישי.
  • Cal היא חברת כרטיסי האשראי עם מספר מועדוני הצרכנות הגדול ביותר בישראל.
  • Cal היא הנציגה הבלעדית בישראל של מותג Diners Club - כרטיס האשראי הראשון בעולם.


אבני דרך בחייו של Cal

1979 - חברת "כרטיסי אשראי לישראל" מתחילה לשווק את Visa בישראל.

1989 - החברה מפתחת, לראשונה בישראל, את שיטת צבירת הנקודות תמורת מתנות.

2001 - החברה ממותגת מחדש תחת השם Cal.

2013 - Cal מתמקדת באסטרטגיית "הלקוח במרכז".

2014 - השקת שפה פרסומית חדשה תחת הסיסמא "מה שטוב בשבילי", ו"מי שאין לו כאל - חבל".

2015 - השקת תשלום במסעדות באמצעות הסמארטפון.

2016 - השקת שירות שחזור הקוד האישי ושוברים דיגיטליים.

2017 - השקת אתר e-commerce - "חנות החוויות של Cal".

2018 - הקמת מועדוני הצרכנות שופרסל-Cal ו"שווה" בשיתוף הסתדרות העובדים הלאומית.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות