70 שנה של יוקרה: כך הפך ה.שטרן למותג נחשק

במשך עשורים מאז הקמתו מחזיק המותג בעמדה מובילה בשוק תכשיטי היוקרה בעולם, ובפרט בישראל. זאת, בזכות שמירה על ערכי מותג, חדשנות מתמדת והקפדה על אסטרטגיה שיווקית גלובלית


פורסם בתאריך: 07/08/2018, גיליון 1933

ה.שטרן (H.Stern) היא חברת תכשיטי יוקרה שהוקמה בשנת 1945 בברזיל על ידי הנס שטרן, והיא בבעלות פרטית של משפחת שטרן. החברה מתמחה בעיצוב, יצור ושיווק תכשיטי זהב, שעוני יוקרה, משקפי שמש וכלי בית יוקרתיים. היא נחשבת לאחת מחמש חברות התכשיטים היוקרתיות והמובילות בעולם, ומונה למעלה מ-150 חנויות ב-32 מדינות ברחבי העולם. לחברה נוכחות חזקה בדרום אמריקה ובוטיקים בינלאומיים בניו יורק, פריז, לונדון, מוסקבה ותל אביב.

 

בשנת 2007 הלך לעולמו הנס שטרן, מייסד החברה. מאז בנו רוברטו שטרן ממשיך את דרכו ומכהן כיום כמנהל קראייטיב וכנשיא החברה. רוברטו שטרן הכתיב אסטרטגיה חדשה לפיה שימת הדגש המרכזי יהיה על עיצוב קולקציות נושא, והאבנים באו כדי להשלים את הקולקציות. לאחר שנים של התמקצעות בזכות אבני חן, העצוב הוא העיקר וזה שהפך לבידולה של ה.שטרן.

 

הנהלת החברה ממוקמת בריו דה ז'נרו, ברזיל. בישראל הרשת מפעילה 20 חנויות בקניונים, בתי מלון ובנמל התעופה בן גוריון, ומעסיקה כ-300 עובדים. במשך השנים עוצבו תכשיטי ה.שטרן בהשראת מקורות שונים מעולמות האמנות, היסטוריה, ארכיטקטורה, תרבות הפופ ואופנת קוטור. חלק מהקולקציות נוצרו בשיתופי פעולה עם אמנים מוכרים בתחומם, כגון מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג, הארכיטקט אוסקר נימאייר, להקת המחול גרופו קורפו ואחרים.

 

תכשיטי המותג נענדים בטקסים חשובים, אירועי שטיח אדום נוצצים וערבי גאלה על ידי הכוכבות והנשים המובילות בהוליווד ובעולם, ביניהן אנג'לינה ג'ולי, שרון סטון, ג'ניפר לופז, ריהאנה, בר רפאלי וגל גדות.

 


הפעילות בישראל

בישראל עוסק המותג ה.שטרן במכירת תכשיטים, שעונים ומשקפי שמש, וכן מייבא בבלעדיות מותגי שעוני יוקרה אחרים. למותג מומחיות בתפעול חנויות דיוטי פרי ברחבי העולם, וכך גם במדינת ישראל, בה ה.שטרן הוא זכיין הדיוטי פרי הוותיק ביותר.

 

החברה בישראל נוהגת להשיק שלוש קולקציות חדשות מדי שנה: קולקציית דגל עיקרית, ליינים חדשים תחת קולקציית MyCollection המיועדת לקהל הצעיר או הצעיר ברוחו והשקה נוספת במסגרת אירועי ה-Gold Rush, במסגרתם מוזמנים הלקוחות ליהנות מהטבה מיוחדת בעת החלפת זהב ישן בתכשיט חדש. בכל האירועים מתארחים מיטב הכוכבים והידועניות בשוק המקומי.

 

בנוסף לקטלוגים הקבועים בהם מפרסם המותג, השנה תתפרסם המהדורה החמישית בעברית של שיתוף הפעולה עם המגזין Vogue היוקרתי. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי בין מערך הכותבים, העורכים וצלמי האופנה המובילים של Vogue לצוות הקראייטיבי של ה.שטרן.

 


הסביבה התחרותית

שוויו של שוק תכשיטי היוקרה והשעונים בו פועלת ה.שטרן בישראל מוערך בכ-2.04 מיליארד שקל. על מנת לשמור על עליונות המותג בשוק התחרותי והמשתנה, החברה משקיעה ללא הרף בשימור וטיפוח מועדון הלקוחות שלה על ידי יצירת נחשקות, רצון להשתייכות וחיזוק חוויית הלקוח. במקביל מבצעת החברה הליכי בקרה והתייעלות על מנת לשמר את רווחיותה.

 

האתגר השיווקי

דומה לה.שטרן בעולם, גם בישראל, האתגר הוא לשמור על מעמדו ומיצובו כמותג מוביל ויוקרתי, וליצור תנאים שיאפשרו למותג לצמוח ולהתפתח על אף המציאות המשתנה תדיר.

 

ערכי המותג

על פיתוח הקולקציות אמון צוות מעצבי הבית של המותג, תהליך הפיתוח של התכשיטים מבוסס על מספר עקרונות:

העיצוב. מעצבי ה.שטרן עוסקים בחיפוש תמידי אחר מקורות השראה מעולם האומנות, היסטוריה, ארכיטקטורה, טבע, זהות תרבותית, תרבות הפופ ואופנה עילית - לכל עיצוב יש סיפור.

רב-גוניות (ורסטליות). תכשיט אחד יכול לשמש לאירועים שונים ובאופנים שונים, ובחלק מהעיצובים נעשה שימוש בשילוב של חומרים שונים.

נוחות. מעבר לחשיבות המראה של התכשיטים, חשובה לא פחות תחושת הנוחות של העונדת אותם.

חתימת המותג. הכוכבים המוטבעים בגב התכשיט מהווים את חתימת המותג, והיא ערובה לאיכות ולמקצועיות.

החיבור שבין התכשיט לעונדת אותו. הקווים והקימורים הפנימיים של התכשיט מוכרים לעונדת וידועים רק לה, למשל יהלום קטן שמשובץ מאחורי תליון.

 


דברים שלא ידעת על ה.שטרן

  • ה.שטרן החלה בזכות 400 דולר שקיבל הנס שטרן בעד האקורדיון שלו, הרכוש היחידי שנותר ברשותו לאחר שברח בגיל 18 מגרמניה לברזיל עם משפחתו לאחר ליל הבדולח.
  • סמלה המסחרי של ה.שטרן הוא כוכב (משמעות המילה Stern בגרמנית היא כוכב), והוא מוטבע בחלקו הפנימי או האחורי של כל תכשיט המיוצר על ידי החברה.
  • לה.שטרן פטנט על אופן ליטוש ייחודי ליהלומים - ה-Stern Star, חיתוך שצורת כוכב משתקפת דרכו.
  • חנות הדגל העולמית של ה.שטרן נמצאת בניו יורק, וממוקמת בשדרה החמישית בפינת רחוב 51.
  • בישראל ישנן 20 חנויות של הרשת - מספר החנויות הגדול ביותר אחרי ברזיל.
  • אחד מחמשת התכשיטים הנמכרים של ה.שטרן היא שרשרת Fluid Gold באורך שלושה מטרים, שניתן לענוד כשרשרת או כצמיד.
  • לכל תכשיט שנקנה בחברת ה.שטרן ישנה אחריות בינלאומית.
  • לה.שטרן אוניברסיטה להכשרת עובדים, בה נלמדים תכנים בינלאומיים אשר מבטיחים סטנדרט אחיד של מצויינות לאנשי המכירות.

 

אבני דרך בחיי ה.שטרן

1945 - הנס שטרן פותח את חנות ה.שטרן הראשונה בריו דה ז'נרו.

1958 - הקמת מעבדה גמולוגית עצמאית לניתוח וסיווג אבנים יקרות, הפועלת על פי קריטריוני הסיווג המכובדים של ה-GIA, המכון הגמולוגי האמריקני.

1965 - פתיחת החנות הראשונה של ה.שטרן בישראל, במלון הילטון, תל אביב.

1986 - כניסה לשוק שעוני היוקרה עם השקת שעוני Sapphire.

2001 - השקת הזהב האצילי 18 קראט, המצאה בלעדית לה.שטרן שנוצרה לאחר שנתיים של מחקר ויותר מ-180 ניסיונות שילוב כצבע ביניים של זהב לבן וזהב צהוב.

2003 - השקת קולקציית Stars האייקונית המשלבת את סמל המותג (כוכב) בתכשיטים בזהב אצילי משובצים יהלומים.

2009 - השקת קולקציית MyCollection - תכשיטים קלים ויומיומיים הפונים לקהל יעד צעיר או צעיר ברוחו במחירים נגישים.

2015 - כניסה לקטגוריה חדשה של משקפי השמש.

2016 - ה.שטרן חוגגת 70 שנה ומציינת את החגיגות בהשקת קולקציית Genesis ובקמפיין נרחב שכלל לוגו וסלוגן יעודיים. ובנוסף, השקת ספר בהוצאת המו"ל האירופי היוקרתי Assouline, הסוקר את תולדות המותג.

2017 - כניסה לקטגוריה חדשה של תכשיטים לילדים, ולראשונה, השקת קולקציה מכסף Silver Pebbles.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2017 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות