"המילניאלס דומים לצרכנים בני הדורות הקודמים – רק עם פחות כסף פנוי"

דוח של דלויט, ששילב סקר בקרב 4,000 צרכנים ונתונים ממשלתיים, חושף כי ההכנסה הפנויה של בני 35 ומטה קטנה ב-34% מאז 1996. על מה הם מבזבזים?

פורסם בתאריך: 18/06/2019, גיליון 1973

אינספור מילים נכתבו בשנים האחרונות על בני דור המילניום והרגלי הצריכה שלהם, שמשנים עולמות עבור המשווקים והקמעונאים. דוח חדש של חברת הייעוץ הבינלאומית דלויט חושף כי למעשה ההתנהגות הצרכנית של בני דור המילניום דומה מאוד לזו של בני הדורות הקודמים, רק שההכנסה הפנויה שלהם קטנה יותר.

 

מהדוח, שכלל סקר בקרב 4,000 צרכנים והתבסס גם על נתונים ממשלתיים, עלה כי ההכנסה הפנויה של בני 35 ומטה קטנה ב-34% מאז שנת 1996. כך למשל, העלות הנדרשת למימון הלימודים בארצות הברית כיום גבוהה ב-160% מזו שהייתה בשנת 2004.

 

עוד עלה מהדוח, כי בזמן שההוצאות של הצרכנים בארצות הברית גדלו ב-13% מאז 2005, ההוצאה לצרכן נשארה זהה. במילים אחרות, הגדילה בהוצאות נובעת אך ורק מהגידול באוכלוסייה. מהדוח עלה, כי המילניאלס משקיעים סכומים דומים לאלו שהשקיעו בני הדורות הקודמים על אלכוהול, בידור, אוכל ושכר דירה.

 

המילניאלס. עניים יותר
המילניאלס. עניים יותר

לטענת מחברי הדוח, המילניאלס דומים מאוד בהרגלי הצריכה שלהם לבני הדורות הקודמים, אך מה שמייצר את השוני עבור המשווקים והקמעונאים הוא הגיוון שמאפיין את הצרכנים - החל בגיוון הגזעי, דרך ההבדל בין תושבי העיר לתושבי הפרברים ועד להבדלים בהכנסה של הצרכנים.

 

עוד עלה מהדוח, כי תחום הבריאות אחראי על השינוי העיקרי בהוצאות, מאחר שהצרכנים של היום מוציאים יותר על בריאותם מאשר בעבר, ובאופן משמעותי. זאת, בעיקר בגלל מגמת העלייה בתוחלת החיים, אך גם בגלל שהצרכנים כיום סובלים מהשמנת יתר באופן משמעותי יותר מאשר בעשורים הקודמים. מספר הצרכנים הסובלים ממשקל עודף בארצות הברית זינק מ-22% מכלל האוכלוסייה ב-1994 ל-42% כיום.

 

מהצד השני, הקטגוריה הבולטת ביותר בה נרשם דווקא קיטון בהוצאות היא הלבשה. ההוצאה הממוצעת על הלבשה עומדת כיום על 2% מסך ההכנסה הפנויה של הצרכנים, לעומת 5% בשנת 1987.


כתבות נוספות