אמריקן אקספרס: לא "עוד" כרטיס אשראי

חברת כרטיסי האשראי היחידה המציעה תוכנית צבירת נקודות. שדרוג טיסות וחדרי מלון, הנחה לכרטיסים להופעות וגם חוויות קולינרית עם שפים זוכי מישלן

פורסם בתאריך: 25/06/2019, גיליון 1974

המותג אמריקן אקספרס החל את דרכו בארצות הברית בשנת 1850, כשירות מהיר להעברת דברי דואר. בשנת 1891 השיקה החברה את המחאות הנוסעים (Traveler's checks) הראשונות, ובסוף שנת 1957 הושק לראשונה בארצות הברית כרטיס אשראי הנושא את שם המותג. בישראל הושק הכרטיס לראשונה ב-1995. כיום מחזיקה החברה בנתח שוק של כ-7% בישראל, המהווה כ-600 אלף לקוחות המשתייכים לעשירונים הגבוהים באוכלוסייה.

 

באופן מסורתי, כרטיסי האשראי של אמריקן אקספרס ממוצבים גבוה יותר ממותגי כרטיסי אשראי אחרים, תוך שימת דגש על מתן הטבות וערך מוסף למחזיקי הכרטיס באמצעות שיתופי פעולה רבים ומגוונים עם מותגי יוקרה ומותגים מובילים מתחומים שונים - כולל הצעות ערך גלובליות שמציעה חברת אמריקן אקספרס העולמית בעולמות הנופש, תיירות, תעופה ופנאי.

 

האתגרים השיווקיים

האתגר המרכזי של אמריקן אקספרס בישראל הוא להמשיך ולבדל את המותג מכרטיסי אשראי אחרים, וחיזוק מיצובו ככרטיס פרימיום המעניק ערך מוסף ייחודי. זהו הכרטיס היחיד שמאפשר צבירת נקודות כנגד קניות שוטפות. לקוחות החברה יכולים להשתמש בנקודות שצברו ולזכות תמורתן בשורה של הטבות צרכניות, הנחות למופעים, וכן המרת הנקודות לרכישה בחברות תעופה ומלונות.

 

הפתרונות היצירתיים

תוכנית נאמנות בשני מסלולים. באמריקן אקספרס ממשיכים לקיים את תוכניות צבירת הנקודות לצד הענקת הטבות בונוס, במסגרת תוכנית ההטבות Membership Rewards. התוכנית מייצרת נאמנות ארוכת טווח בקרב הלקוחות המשתמשים בנקודות הנצברות בחשבונם ובמקביל מעניקה ערך גם ללקוחות חדשים בשימוש בנקודות הבונוס (רכישות של 1,500 שקל בחודש בכרטיס מזכים בהטבת בונוס). החברה הציבה לעצמה כאתגר להגדיל את השימוש בכרטיסים ולחזק את הקשר הרגשי של הלקוחות עם המותג.

 

תוכנית הנאמנות של אמריקן אקספרס מתמקדת ב-3 עולמות תוכן מרכזיים: נופש בחו"ל ובארץ, תרבות והופעות וקולינריה תוך מתן דגש על החוויה הכוללת והשירות הניתנים ללקוחות.

 

הלקוח יכול להמיר את הנקודות הנצברות למיילים בחברות תעופה ומלונות ברחבי העולם ללא התחייבות, להנחות כספיות ברשתות השיווק המובילות בישראל, להנחות ברכישת כרטיסים להופעות של אמנים מקומיים ובינלאומיים, להטבות 1+1 ברכישת כרטיסים בכל בתי הקולנוע ולמגוון מתעדכן של הטבות נוספות. בין חברות התעופה ורשתות המלונות הבינלאומיים אליהן ניתן להמיר: KLM, Air France, Alitalia, Delta, Sheraton, Le Meridian, Hilton Honors ואל על.

 

בין הרשתות המקומיות בהן ניתן ליהנות מהנחות כספיות תמורת נקודות: סופר-פארם, יינות ביתן, קבוצת גולף, דרך היין, ארקפה, GETT, רשתות בתי הקולנוע ועוד. לקוחות הפרימיום של החברה נהנים אוטומטית ממעמד גבוה במלונות הילטון, קרלסון ועוד.

 


הטבות פרימיום בקטגוריית התרבות

אמריקן אקספרס חברה למשרדי הכרטיסים וגיבשה עבור לקוחותיה הנחות למופעים של מגוון אמנים בינלאומיים שהגיעו לישראל ובהם אירועי Live Experience, פרויקט מוזיקה במסגרתו במשך שישה סופי שבוע חברו מוזיקאים ישראליים ובינלאומיים למופעים משותפים. בשנת 2018 ניתנו הנחות לרכישת כרטיסים בגולדן רינג להופעותיהם של הבקסטריט בויז, אנריקה איגלסיאס, אלאניס מוריסט ועוד. הטבות אלו זכו לאלפי מימושים. בהופעות הלקוחות נהנו ממתחמי VIP סגורים שכללו מזון ושתייה. בנוסף, החברה קיימה הופעה סגורה של הזמרת דקלה שאירחה את פבלו רוזנברג, ב-145 שקל בלבד תמורת הטבת בונוס. לקוחות הפרימיום של אמריקן אקספרס נהנו גם מאירועי By Invitation Only בהובלת אמריקן אקספרס העולמית כמו חבילות אירוח במשחקי ווימבלדון, London Fashion week ועוד.

 

ממשק Freedom

גם בהטבות צרכניות נהנו הלקוחות מהנחות גדולות ומחוויית משתמש שונה באמצעות ממשק Freedom, שפותח בשנה שעברה ומטרתו לאפשר הנחה תמורת נקודות בבתי עסק מובילים, ללא צורך בהורדת הטבה מראש. בעקבות השקת הממשק ובזכות שיתופי פעולה נוספים, חל גידול משמעותי במימוש הנקודות על ידי לקוחות החברה.

 

הטבות פרימיום בקטגוריית הקולינריה

החברה ממשיכה לשתף פעולה עם אירועי גורמה וקולינריה, בהם Vinum TLV by American Express - פסטיבל יין וגבינות בתל אביב, ו-Round Tables by American Express - פסטיבל קולינריה בינלאומי, שנערך בישראל זו השנה הרביעית, שבמסגרתו השפים הטובים בעולם התארחו במסעדות הטובות בישראל. במסגרת הפסטיבל הקודם, שנמשך שלושה שבועות, אירחו 14 מסעדות 14 שפים של מסעדות מעוטרות כוכבי מישלן בחו"ל: 6 מהן מחזיקות בכוכב מישלן אחד, 2 מחזיקות בשני כוכבי מישלן, ו-3 שדורגו ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם. האירוע לווה במהלך השיווקי - "פעם שלישית גלידה", ובמסגרת זו נפתחה גלידריית פופ-אפ ברחוב דיזנגוף בשיתוף עם גלידריית Creme, בה הציגו השפים הישראלים מתכוני גלידה שיצרו בהשראת המדינות של השפים המתארחים. מיד לאחר מכן החלה פעילות Round Tables, כשכל אחת מהמסעדות אירחה שף בינלאומי ובנתה עמו תפריט מיוחד לפסטיבל. 60% ממשתתפי הפסטיבל הם לקוחות אמריקן אקספרס שנהנו מהנחה של 60 שקל לאדם לארוחה (עד 4 אנשים בכרטיס אחד) וממקומות שמורים מראש.

 

דברים שלא ידעת על אמריקן אקספרס

  • הלוגו הראשון של אמריקן אקספרס היה כלב שמירה שייצג את ערכי החברה: אמון, ביטחון, שירות וערנות.
  • אחד הסלוגנים הזכירים ביותר של אמריקן אקספרס הוא "אל תעזוב את הבית בלעדיו". בסרט "באטמן ורובין" הוציא באטמן את כרטיס העטלף שלו והשתמש בסלוגן - אל תעזוב את המערה בלעדיו.
  • קמפיין הטלוויזיה הראשון של החברה בישראל הושק ב-1995 במקביל להשקת כרטיס האשראי, וכלל צילומי תקריב של פסל החירות.
  • נציגי שירות הקונסיירז' נתקלים מעת לעת בבקשות יוצאות דופן מצד הלקוחות - בהן בקשתו של לקוח לרכוש מתנת יום הולדת עבור אשתו, בקשה להשיג ארוחת בוקר עם השחקן ג'ורג' קלוני, מפגש עם שחקני כדורגל מהקבוצות הטובות בעולם ועוד.

 

אבני דרך בחייו של אמריקן אקספרס

1850 - המותג אמריקן אקספרס מתחיל את דרכו בארצות הברית כשירות מהיר להעברת דואר.

1957 - מושק לראשונה בארצות הברית כרטיס אשראי הנושא את שם המותג.

1995 - כרטיסי האשראי של המותג מושקים לראשונה בישראל.

2006 - כרטיס הסנטוריון, כרטיס האשראי היוקרתי בעולם, מושק ככרטיס הסופר-פרימיום הראשון בישראל.

2012 - אמריקן אקספרס משיקה בישראל את כרטיס Blue השקוף לצעירים.

2015 - השקת פרויקט הקולינריה Round Tables by American Express.

2016 - השקת אירועי American Express Live Experience.

2017 - השקת ממשק Freedom בשיתוף עם מגוון רשתות.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות