שירות דיגיטלי ומעוצב: השנה של מי עדן

בשנה החולפת שינתה מי עדן את אסטרטגיית הפרסום שלה, ובחרה להדגיש את זיקת מוצריה לעולמות העיצוב והאופנה - במקביל להשקת שירות חדש המאפשר הזמנת כדי מים בלחיצת כפתור

פורסם בתאריך: 03/10/2017, גיליון 1891

חברת מי עדן הוקמה בשנת 1980, והייתה החברה הראשונה בישראל ששיווקה מים מינרליים, שמקורם במי מעיין סלוקיה שבמרומי רמת הגולן. סלעי הבזלת של הגולן מקנים למים את טעמם ואת הרכב המינרלים הייחודי שלהם. מאז הקמתה זוכה מי עדן לציונים גבוהים ביותר בפרמטרים החשובים בקטגוריית המים, כגון טעם המים ומומחיות בטיפול במים.

 

בשנת 1998 יצאה מי עדן אל מחוץ לגבולות המדינה והפכה לחברת מים בינלאומית תחת המותג Eden. כיום, פועלת החברה בכ-20 מדינות באירופה במודל משולב של מים וקפה, במסגרתו מוצעים לבתי עסק פתרונות מעולם המים, כמו גם מעולם הקפה.

 



מי עדן מספקת מים מינרליים טבעיים בבקבוקים לרשתות הקמעונאיות, מפעילה מערך הפצה ישירה של מים מינרליים טבעיים בכדים לבית ולמשרד וכן מפעילה שירות ומכירה של ברי מים מסוננים מסדרת Eden Pure. בנוסף מציעה החברה ללקוחותיה גם מכונות קפה לשימוש בקפסולות הקפה האיטלקי Lavazza.

 

בשנת 2016 נמכרה עדן ספרינגס, החברה-אם של מי עדן, לענקית המשקאות האמריקאית Cott, אחת היצרניות המובילות בעולם של משקאות קלים לרשתות קמעונאיות.


הסביבה התחרותית

בשנת 2016 חל שינוי משמעותי בצריכה בקטגוריית המשקאות הקרים בישראל. בעקבות שיח ציבורי נרחב בנושא מוצרי מזון ומשקאות מרובי סוכר ורכיבים אחרים שאינם בריאים, החלו הצרכנים לנטוש את המשקאות הממותקים לטובת שתיית מים. כתוצאה מכך נרשמה צניחה דו ספרתית בקטגוריית המשקאות הממותקים בחצי השנה הראשונה של 2016, לעומת צמיחה דו ספרתית בקטגוריית המים.

 

שוק המים בישראל מתאפיין בתחרותיות גבוהה עם מספר רב של שחקניות - בהן חברות המציעות מים מינרליים בכדים ובבקבוקים, וחברות המשווקות ברים לסינון וטיהור מי ברז.

 

האתגר השיווקי

בשנה האחרונה החליטה מי עדן להיענות לאתגר ולהעמיק את אחיזתה וצמיחתה בקטגוריות הפעילות הקיימות, בדגש על הפעילות בתחום המים המינרליים. צמיחה בסגמנטים הקיימים היא מהלך מאתגר וקשה, אשר מתקיים במקביל להמשך יצירת חדשנות המספקת מענה לצרכי הצרכנים ולמגמות בשוק.



עדכון השפה התקשורתית

מחקרים שערכה מי עדן העלו כי אחד המדדים החשובים ביותר לצרכן הישראלי בבחירת בר מים מינרליים לביתו הוא אופי הנראות של המוצר, והשתלבות הבר בעיצוב הבית.

 

על בסיס התובנה הזו השיקה השנה מי עדן שפה תקשורתית חדשה, היוצאת מגבולות הגזרה העיצוביות שאפיינו את המותג עד היום. השפה החדשה מתקשרת עם עולמות הלייף סטייל והאופנה, מבטאת את סגנון החיים על פי חברת מי עדן ועושה שימוש בצבעים חזקים, על מנת לייצר בולטות בקטגוריה.

 

הסיסמה שנבחרה להוביל את המהלך, "Pure Life. Pure Style", מחברת את מוצרי המותג לעולמות הסטייל והאופנה, ומדגישה את ההקשר החדש בין חיים "צלולים" ונכונים יותר ובין סטייל חי, צבעוני וחיוני יותר. קמפיין ההשקה כלל שישה סרטוני טלוויזיה, תשדירי רדיו, מודעות לעיתונות ופעילות רחבה בזירה הדיגיטלית. את המהלך הפרסומי הובילו סיון קליין ועידן רול.



פעילות בתחום הבקבוקים האישיים

מאז ומתמיד התחברה מי עדן לעולמות של ספורט ותזונה נכונה, כחלק מאורח חיים בריא. המפתח לאורח חיים בריא מתחיל בצריכה מספקת ונכונה של מים לאורך כל שעות היממה. השנה השיקה מי עדן בקבוק מים מינרליים חדש בנפח של 1 ליטר, המעוצב בצורה המאפשרת אחיזה ושתייה נוחה באופן מרבי למשתמש, תוויות צבעוניות הנושאות את צבעי הקשת של המותג, ומדיד חיווי לעידוד שתיית מים מוגברת.

 

ההשקה לוותה בקמפיין פרסומי תחת הסיסמה "אחד עד אחת", בהתאם לתוצאות מחקרי הצרכנים שערך המותג - מהם עלה כי צרכנים רבים מודעים לחשיבות של שתיית מים במהלך היום או באימון, אך פשוט שוכחים לשתות בתדירות מספקת.

 

בקבוק ה-1 ליטר החדש נותן מענה במהלך יום העבודה, בקבוק TO-GO נוח אשר מיועד לנשיאה בתיק, מותאם בגודלו לעוסקים בספורט, לילדים ובני נוער ולכל אלו שרוצים להקפיד על שתיית מים בצורה מספקת אבל לפעמים פשוט שוכחים.

 

שיתוף פעולה עם כוכבי הסרט "גאליס קונקט": גם השנה המשיכה מי עדן את שיתוף הפעולה עם סדרת הילדים המצליחה "גאליס", במסגרתו הציעה החברה מהדורה מיוחדת של בקבוקי חצי ליטר מעוטרים בתמונותיהם של כוכבי הסדרה. לכל מארז צורפה מעטפה הכוללת: קעקוע מהסרט וקלף עם קוד המזכה בכניסה להגרלה על הפרס הגדול: הקרנה מיוחדת של הסרט 'גאליס קונקט' הכוללת מפגש עם הכוכבים.

 

תוצאות המהלך הדו שנתיות מרשימות: בשנת 2015 נמכרו כ-600,000 שישיות של בקבוקי המהדורה המיוחדת (גידול של 33% במכירות בהשוואה ל-2014), כשהשנה צמחו המכירות ב-10% נוספים.



מהלך מי עדן באמזונס: השנה לקחה מי עדן חסות על אחת מתכניות הריאליטי המושקעות, "המשימה: אמזונס". במהלך התכנית נחשפו הצופים לבקבוקי המותג שהוטמעו בתוכן הטלוויזיוני, מסרים שיווקיים אשר שודרו בכלים פרסומיים במסך ובדיגיטל, ומתחם תוכן בנושא שתייה נכונה הוקם באתר מאקו - כל זאת במקביל להשקה ראשונה בפעילות מסוג זה של בקבוקים אישיים במהדורה מיוחדת, במיתוג האמזונס. סביב השקת המהדורה נערכה גם פעילות קד"מ נושאת פרסים, במסגרתה הוגרלו חופשות משפחתיות ליעד אקזוטי.

 

להזמין מים ב-Click&Drink

מי עדן מחפשת כל העת אחר פתרונות חדשניים לשדרוג וייעול איכות השירות ללקוחותיה. השנה, לראשונה בקטגוריית המים בישראל, השיקה החברה שירות מיוחד המאפשר להזמין בלחיצת כפתור אחת, ממגוון מוצרי החברה - כדים, בקבוקים אישיים, קפסולות קפה ומוצרים נוספים.

 

השקת הכפתור, תחת השם Click&Drink, התאפשרה במסגרת שיתוף פעולה של מי עדן עם חברת ההזנק הישראלית Kwik.

 

במקביל להשקת הכפתור השיקה מי עדן גם מסלול חדש המאפשר הזמנת כדי מים מינרליים ללא התחייבות. במסגרת המסלול יכולים לקוחות החברה להזמין את כמות הכדים הרצויה להם, ולקבל אותם ישירות הביתה, בקליק ובמהירות.



עיצוב מדי הפצה חדשים

כבר למעלה מעשור משמש הסרבל הכחול את אנשי מערך ההפצה של מי עדן, הנמצאים במגע יומיומי עם הלקוחות. השנה הוחלט במי עדן לצאת במהלך ריענון למדים, במסגרתו חברה מי עדן אל בית הספר הגבוה לאופנה שנקר. 12 קבוצות תלמידי שנה ד' בבית הספר ניגשו למשימת העיצוב במסגרת פרויקט הגמר, ובסופו של התהליך בחרה החברה את המדים החדשים שישמשו את אנשי השירות שלה בשנים הבאות.

 

דברים שלא ידעת על מי עדן

  • לוגו הקשת הצבעוני מלווה את מי עדן מיומה הראשון. מחקרי שוק שערכה מי עדן מעלים כי הקשת היא אחת מחמש האסוציאציות המיידיות שיש לצרכנים עם המותג.
  • בקבוק הליטר החדש של מי עדן מאפשר נגישות רבה יותר למים במהלך היום, ובכך הוא מסייע לצרכנים לעמוד בהמלצות מומחי התזונה לשתיית 12 כוסות מים ביום.
  • בר Eden Pure Soda - הזוכה בפרס החדשנות הבינלאומי של “מוצר השנה 2015“ - מוזג כוס סודה בתוך שתי שניות בלבד.

 

אבני דרך בחייה של מי עדן

1980 - משה המאירי מגלה תחת עץ תאנה עתיק את נביעת מעיין סלוקיה, שהוא המקור לכל המים של מי עדן.

1988 - מי עדן מקימה מערך הפצה ישירה ומתחילה לשווק מים מינרליים בכדים.

1998 - מי עדן מתרחבת לפעילות מחוץ לישראל ומקימה שלוחה באירופה תחת המותג Eden.

2013 - מי עדן נכנסת לשוק הברים למים מסוננים, ומשיקה לראשונה בישראל בר המוזג גם סודה.

2013 - קבוצת מי עדן נרכשת על ידי קרן ההשקעות האמריקאית Rohan Capitals.

2015 - מי עדן משיקה חבילת מוצרים המשלבת בין ברי המים למכונות הקפה של Lavazza.

2016 - עדן ספרינגס, החברה-אם של מי עדן, נמכרת לענקית המשקאות האמריקאית Cott.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2016 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות