AIG: חברת ביטוח למען עולם בטוח

חברת הביטוח AIG הגדירה כמטרה לפעול למען עולם בטוח יותר. החברה השיקה את תוכנית AIG Safe Life, המתגמלת לקוחות המנהלים אורח חיים בריא, מקדמת את AIG Safe Drive ומשפרת את איכות הנהיגה

פורסם בתאריך: 10/09/2019, גיליון 1985

חברת AIG העולמית הוקמה ב-1919 בסין, ופועלת כיום בכ-140 מדינות ברחבי העולם. AIG ישראל, העוסקת בעיקר בביטוח ללקוחות פרטיים, הוקמה ב-1997 ומצויה כיום בבעלות בלעדית של AIG העולמית.


AIG ישראל עוסקת בביטוחי רכב, דירה, משכנתא, תאונות אישיות, נסיעות לחו"ל, חיים ובריאות, ובנוסף, פועלת בענפי ביטוח מסחרי (רכוש וחברויות, קבלנים וביטוחים פיננסיים - הכוללים ביטוח דירקטורים, אחריות מקצועית, ביטוח סייבר ועוד). החברה חותרת להיות חברת ביטוח שונה מהרגיל, הפועלת למען עולם בטוח יותר עבור עובדיה ולקוחותיה, באמצעות יצירת פתרונות מוצריים וטכנולוגיים ייחודיים.

 

הסביבה התחרותית

שוק הביטוח הישיר בארץ משוכלל ומוטה מחיר, ובשנה החולפת הפך לתחרותי ודיגיטלי יותר מאי פעם, בעקבות הצטרפות חברות ביטוח חדשות לזירה. חברות הביטוח הישירות מתמקדות בקידום הצעות מחיר במטרה לייצר מו"מ. כתוצאה מכך, לא נוצר בידול ממשי היוצר העדפה לאחת מהחברות. מחקרים אף מצביעים על כך שחלק ניכר מהציבור כלל לא מבדיל בין החברות השונות. 


ב-AIG מקפידים על יושרה והגינות, כחלק מערכי היסוד של החברה. הקפדה זו מציבה אותה בראש מדד השירות של חברות הביטוח בתשלום תביעות זו השנה השישית ברציפות. דירוג זה הוא המחשה למחויבות החברה כלפי לקוחותיה והבנה שתפקיד חברת ביטוח הוא לשלם תביעות. בנוסף, AIG נמצאה כחברת הביטוח הדיגיטלית ביותר בישראל.

 


אסטרטגיית Win Win

באופן מסורתי, חברות הביטוח סובלות מחוסר אמון וסנטימנט שלילי מצד הלקוחות, לעתים כתוצאה מחוויה אישית ולעתים בשל הקונפליקט הבסיסי בין הצדדים. במקרה תביעה, הלקוח מצפה לקבל כמה שיותר כנגד הכיסוי שרכש, ואילו חברות הביטוח מעוניינות לשלם כמה שפחות. לכן, הלקוח אינו רואה בחברות הביטוח פרטנר ברגעי אמת. ב-AIG הבינו שיש לבנות מחדש את מערכת יחסי האמון עם הלקוח - לא רק לשלם במהירות במקרה הצורך, אלא גם לעזור ללקוח להימנע ממקרים בהם הוא יינזק. לכן, השיקו בחברה את אסטרטגיית Win Win, הכוללת סדרת מוצרים המסייעים ללקוחות להימנע מנזקים פוטנציאליים, וכך לשלם פרמיה מופחתת.


על מנת להעניק למבוטחיה שירות טוב ומתקדם באמצעות טכנולוגיות ויוזמות חדשות, AIG מקדמת שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות וסטארט-אפים שונים, המסייעים לחברה להתייעל ברמת השירות וחוויית הלקוח. בשנתיים האחרונות השיקה AIG מוצרים לסיוע בנהיגה בטוחה ובהגנה על רכוש, והשנה השיקה מוצר חדש לסיוע בשמירה על בריאות הגוף.


AIG Safe Life, המוצר שהשיקה AIG השנה, מושתת על רעיון לפיו מי שמנהל אורח חיים בריא, נמצא בסיכון מופחת. תוכנית ביטוח זו מתגמלת אורח חיים בריא, ומאפשרת לחסוך עד 25% מהעלות השנתית של ביטוח בריאות, ביטוחי חיים ותאונות אישיות. המוצר, שפותח בשיתוף עם פרופ' דן אריאלי, מנטר באמצעות אפליקציה ייעודית ספירת צעדים, פעילות כושר, ומדרבן אכילה נכונה ושתיית מים. ההתמדה בפעילות מתורגמת לנקודות אשר מוזילות את הפוליסה.


AIG ממשיכה לשווק בבלעדיות את תוכנית AIG Safe Drive, המודדת את מאפייני הנהיגה של הלקוח באמצעות טכנולוגיה של חברת איתוראן. המערכת מאפשרת לקבל חיווי בזמן אמת ולשפר את איכות הנהיגה לאורך תקופת הביטוח, כאשר נתונים טובים אף מאפשרים לנהג לקבל הנחה בעת החידוש. מוצר דגל זה זכה ב-2018 גם בפרס מוצר השנה - בחירת הצרכנים לחדשנות בתחום הביטוח, בזכות ערך מוסף ברור לכל הנהגים ובפרט לנהגים צעירים, שהוריהם רוצים לוודא שהם נוהגים באופן אחראי.


AIG שמה לה למטרה לא רק לתקן את הנזקים ולהחזיר את מצב הבית לקדמותו, אלא גם לסייע ללקוח למנוע נזקים ועוגמת נפש בעתיד. התוכנית AIG Safe Home, מסייעת ללקוחות לצמצם נזקי מים וצנרת על ידי ניטור באמצעות חיישנים, המזהים נזילות ותנועה חריגה של מים. כאשר המערכת מזהה חשד לנזילה היא מתריעה על כך, ומאפשרת ללקוחות למנוע נזק בזמן ואף לסגור מרחוק את ברז המים הראשי לדירה במקרה הצורך. בכך למעשה, היא מונעת נזק משמעותי לדירה ולרכוש, ובמיוחד לחפצים בעלי ערך סנטימנטלי אשר החזר כספי לא יכול להשיבם. החברה מעודדת את לקוחותיה להגן על בתיהם על ידי התקנת המערכת, ולקבל בתמורה הנחה משמעותית בביטוח הדירה.

 

ביטוח רכב Low Cost

כמי שחרתה על דגלה את ערך ההגינות, AIG השיקה השנה מוצר ייחודי בשוק הביטוח לרכב – ביטוח Low Cost. בדומה למתרחש בעולמות התעופה והתקשורת, החברה החליטה לאפשר ללקוחות לשלם בביטוח הרכב רק עבור הכיסויים הדרושים להם, מתוך הבנה שללקוחות שונים צרכים שונים. כך מתאפשר ללקוח לשלם פחות על ביטוח הרכב, ולקבל רמת כיסוי שמותאמת לצורך שלו. 


למשל, הלקוח יכול לבחור באופציה לקבל רכב חלופי יום מאוחר יותר, ולקבל הנחה. במקרה אחר, יתאפשר לו לבחור בהשתתפות עצמית גבוהה יותר במקרה של תביעה, אך להוזיל את עלות הפוליסה באופן משמעותי כיוון שסביר להניח שיפנה לפיצוי ביטוחי רק במקרה של נזק יקר לתיקון. באמצעות המוצר הייחודי, ניתן להוזיל את הפוליסה במאות שקלים בשנה. בעקבות יוזמת AIG, משרד האוצר אף יצא בהמלצה לכלל חברות הביטוח לשווק מוצר דומה, לרווחת הלקוחות.

 


מצוינות בשירות

חברות הביטוח נמדדות בעיני הצרכנים בתגובתן בזמן אמת – כלומר, בזמן הגשת התביעה. מדד השירות שמפרסמת רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר מתבסס על נתוני חברות הביטוח, ונקבע על בסיס שני מרכיבים - מהירות ואופן סיום הטיפול בתביעה. AIG דורגה בצמרת המדד - בפעם השישית ברציפות, כחברה שנותנת את השירות הטוב ביותר לטיפול בתביעות בקטגוריות העיקריות.

 

תרומה לקהילה

תחום האחריות החברתית בחברה הוא חלק מאסטרטגיה שנועדה ליצור עולם בטוח יותר עבור הלקוחות והעובדים של AIG. החברה דוגלת בפעילות התנדבותית רחבה בקהילה, ומעניקה סיוע לאוכלוסיות נזקקות ולעמותות בעיר משכנה, פתח תקווה, ובכללן גם תוכניות לקידום הזהירות בדרכים.

 

דברים שלא ידעת על AIG

  • יותר מ-50% מלקוחות AIG מעדיפים לקבל שירות בערוצים הדיגיטליים.
  • 87% מהמינויים בחברה מתבססים על קידום עובדים מתוך החברה.
  • החברה הוצבה במקום השלישי בדירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן, בקרב חברות הביטוח.
  • AIG הייתה חברת הביטוח הראשונה בישראל שכבר ב-2017 הפסיקה לדרוש שימוש בפקס כחלק ממערך השירות.
  • ב-AIG רוב נשי – 59% מעובדי החברה הן נשים. כ-84% מהעובדים הם בני דור ה-Y.

סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2019 של ספר ה-Superbrands של ישראל.

כתבות נוספות