בדרך לקלוע לטעם הצרכנים: הטכנולוגיה של הפרסונליזציה

הבינה המלאכותית מאפשרת ליותר ויותר משווקים לשפר את הפנייה הפרסונלית לצרכנים

פורסם בתאריך: 04/06/2019, גיליון 1971

שני סקרים שהתפרסמו לאחרונה מגלים כי המשווקים מקווים כי למידת המכונה והאינטליגנציה המלאכותית יוכלו להביא את תחום השיווק הפרסונלי לשיאים חדשים.

 

מסקר של Evergage, שכלל 314 משווקים בקטגוריות שונות, עלה כי 68% מהם מבססים את השיווק הפרסונלי שלהם על חוקיות מסויימת; 51% מתבססים על טריגרים בהתנהגות הצרכנים באתר, ורק 40% מתבססים על לימוד מכונה. אך מספר המשווקים המשתמשים בלימוד מכונה למטרת פרסונליזציה גדל מ-28% ב-2017 ל-40% ב-2018. מעבר לכך, מבין המשווקים שאינם משתמשים כיום בלימוד מכונה במאמצי השיווק הפרסונלי שלהם, 42% אמרו כי הם יתחילו להשתמש בטכנולוגיה כבר השנה.

 

עוד עלה, כי מבין המשווקים שכבר משתמשים בלימוד מכונה, רק 30% מרוצים מאוד מהטכנולוגיה. מדובר אמנם במספר נמוך למדי, אך גם הוא מסמן מגמת שיפור משמעותית לעומת 19% שענו באופן דומה על השאלה בסקר שנערך בשנה שעברה.


שיווק פרסונלי. ממתינים למכונה
שיווק פרסונלי. ממתינים למכונה

השימוש הנרחב ביותר בשיווק פרסונלי הוא במערך הדיוור של החברות (73% מהמשווקים). 49% עושים מאמצי שיווק פרסונלים בדף הבית של המותג או החברה, ו-41% עושים פרסונליזציה גם בעמודים פנימיים של אתר החברה.

 

מסקר של Arm Treasure Data עלה כי רק 24% מהמשווקים כבר הטמיעו יכולות של למידת מכונה במאמצי השיווק שלהם. למרות זאת, שישה מתוך כל 10 משווקים אמרו כי הם נמצאים בתהליכים של הטמעת לימוד מכונה במאמצי השיווק הפרסונלי שלהם. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מגלים כי מסרים פרסונליים ומותאמים אישית לצרכן יכולים להגביר משמעותית את רמת הקשב והמעורבות של הצרכנים.

 

כאשר המשתתפים בסקר של Evergage נשאלו מה מונע מהם לשלב לימוד מכונה במאמצי השיווק הפרסונלי שלהם, ענו 46% כי מדובר במחסור בתקציבים; 43% אמרו כי רמת הידע שלהם בתחום אינה  מספיקה.


כתבות נוספות