המשווקים המקוונים מתקשים לטרגט נשים

למרות טענות כי האינטרנט מאפשר מיקוד טוב יותר מערוצי הפרסום המסורתיים, דו"ח של חברת המחקר נילסן מרמז כי המציאות מורכבת יותר

פורסם בתאריך: 22/08/2017, גיליון 1885

רק מחצית מהקמפיינים השיווקים המיועדים לנשים אכן הצליחו להשיג את מטרתם, כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר נילסן שבדק 60,000 קמפיינים פרסומיים ב-20 מדינות. מהסקר עלה כי קמפיינים המיועדים לגברים משיגים תוצאות טובות יותר, ועומדים על 62% הצלחה בממוצע.

מיקוד דיגיטלי. לאן נעלמו הצרכניות?
מיקוד דיגיטלי. לאן נעלמו הצרכניות?
על פי תוצאות הסקר, קמפיינים הפונים לגילאי 18-34 משיגים תוצאות גרועות אפילו יותר. רק 22% מהקמפיינים הפונים לנשים ו-34% מהקמפיינים הפונים לגברים הצליחו להגיע באופן מדויק לקהל היעד שלהם בטווח הגיל הזה. בסך הכל, עולה מהסקר, רק 54% מהקמפיינים מגיעים באופן מדויק לקהל אליו הם מכוונים.
"לפרסום המקוון יש הרבה מקום לשיפור בהגעה לקהלים מדויקים, ובמיוחד לנשים", אמר בארני פארמר, מנהל הפעילות של נילסן בבריטניה.
מחברי הדו"ח טוענים כי על מנת לשפר את המיקוד ולהגיע לקהל הרלוונטי, על המשווקים להסתמך יותר על שירותים טכנולוגיים ומקורות דאטה עצמאיים. בנוסף, על קנייני המדיה לנתח טוב יותר תוצאות של קמפיינים קודמים במטרה להסיק מסקנות מועילות.
מהדו"ח עולה כי איכות המיקוד משתנה בין קטגוריות המסחר השונות. בתחום התיירות והטיולים, כמו גם בתחומי השירותים העסקיים, מסוגלים המפרסמים להגיע למיקוד מגדרי מדויק יותר מאשר בתחומים אחרים (67%). בתחום הקמעונאות עומדים אחוזי הדיוק על 42%, ובתחום מוצרי הצריכה הם עומדים על 43%.
בנוסף, קמפיינים המשלבים שימוש במובייל צוברים פופולריות והפכו לנפוצים יותר בשנה האחרונה. על פי נתוני הדו"ח, קמפיינים הפונים לגברים ונשים כאחד מציגים מיקוד טוב יותר ותוצאות טובות יותר במובייל.
מחברי הדו"ח אומרים כי מספר הקמפיינים המקוונים שנבדקו השנה על ידי נילסן קפץ ב-28% לעומת הקמפיינים שנבדקו בשנה שעברה. לדבריהם, עולם המדיה הדיגיטלית מסובך יותר כיום יותר מבשנים הקודמות, והמשווקים משקיעים יותר בטכנולוגיות ובשירותים המאפשרים להם לנטר את הקמפיינים ולעקוב אחריהם, במטרה להגיע לקהלים ממוקדים יותר.

כתבות נוספות