גלית גוטמן ונטע אלחמיסטר יודעות: בישראכרט פיצחו את השיטה

מיזם Isradays של ישראכרט מעניק לבתי העסק שלוקחים בו חלק פלטפורמה שיווקית מקיפה שכוללת פרסום אפקטיבי בהובלת הפרזנטור יובל סמו. מהצד השני, בתי העסק מציעים ללקוחות ישראכרט הטבות ייחודיות. התוצאה: זינוק של עשרות אחוזים במכירות

פורסם בתאריך: 30/07/2019, גיליון 1979

קבוצת ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל, הוקמה בשנת 1975 על ידי בנק הפועלים כמיזם קטן הפועל בסניף הבנק שברחוב בן יהודה בתל אביב. בראשית דרכו הועסקו במיזם כ-20 עובדים בלבד. כיום מועסקים בקבוצה למעלה מ-1,000 עובדים. הקבוצה שמה לה למטרה לספק לכלל לקוחותיה שירותים ומוצרים מתקדמים, ולייצר עבורם פתרונות שיסייעו להם להתמודד עם דרישות השוק המשתנות.

 

קבוצת ישראכרט משרתת כשלושה מיליון לקוחות פרטיים וכ-100 אלף בתי עסק, וממשיכה להוביל עבורם את עולם התשלומים המתקדמים בכרטיסי האשראי ולפתח מגוון רחב של מוצרים ושיתופי פעולה דיגיטליים. מיזם Isradays של ישראכרט מעניק לבתי העסק פלטפורמה שיווקית מקיפה ומתקדמת, מכוונת ביצועים ומבוססת דאטה, המעניקה חשיפה רחבה אך בעיקר תוצאות מרשימות מאוד.

 

הסביבה התחרותית

ישראכרט היא חברת האשראי הגדולה בישראל, לצד שתי שחקניות גדולות נוספות. בשנים הקרובות, צפויים להיכנס שני שחקנים חדשים לפחות לשוק הסליקה לבתי עסק. בנוסף, בהתאם לחוק משנת 2017 שנחקק לאחר המלצות ועדת שטרום, בתוך כארבע שנים ייפרדו הבנקים מחברות האשראי שבבעלותם. ישראכרט נמצאת בעיצומה של היערכות לקראת השינויים הצפויים ומפתחת לקראתם מנועי צמיחה חדשים, שכוללים מגוון מוצרים והטבות לבתי עסק ולצרכנים פרטיים.

 

האתגר השיווקי

חברות האשראי מתחרות על כוח הקנייה של הלקוחות באמצעות ההטבות המוענקות דרך הכרטיסים. בשנים האחרונות חלה שחיקה משמעותית בתחום ההטבות וצמצום ביכולת החברות להציע תוכן ייחודי ומבודל. בסביבה זו גובר האתגר של ישראכרט - יצירת בידול שיניע את הלקוחות לפעולה, ויגרום להם לבחור בכרטיס האשראי שלה. על רקע זה, יצרו בקבוצה פלטפורמה חדשה, שמעניקה לבתי עסק תמריץ ייחודי להעניק ללקוחותיה את ההטבות והמבצעים האטרקטיביים ביותר, באופן בלעדי. בכך, ממשיכה ישראכרט לתמוך בבתי עסק תוך מתן ערך בלעדי וייחודי ללקוחותיה מחזיקי הכרטיס.



הפתרונות היצירתיים

Isradays. קבוצת ישראכרט מסכמת שנתיים מוצלחות עם מיזם Isradays, פלטפורמה שיווקית מקיפה הרותמת את נכסיה המרכזיים של ישראכרט: בסיס לקוחות רחב המהווה את מועדון הלקוחות הגדול בישראל, מידע מעמיק על דפוסי והרגלי הקנייה של לקוחותיה, מותג אהוב ואהוד, פרזנטור אהוב וזכיר, וכוח קניה במגוון פלטפורמות מדיה. המיזם מעניק לבתי העסק קמפיין ממוקד בן חמישה ימים. זאת, תמורת כשליש מהעלויות של קמפיין עצמאי דומה ובחשיפה רבה לאין שיעור, בתמורה להטבות בלעדיות וייחודיות ללקוחות ישראכרט בתקופת המבצע. מדי רבעון מקודמים כתשעה בתי עסק בפריסה ארצית. בין הרשתות והמותגים שבחרו בפלטפורמה השיווקית של Isradays ניתן למנות את ביתילי, אירוקה, מלונות פתאל, טיב טעם ועוד.

 

חמשת ימי קמפיין Isradays כוללים הפקת סרטון ייחודי לכל בית עסק, בהובלת סמו. כמו כן, מוצעת חבילת פרסום בטלוויזיה לכל עסק, עם הקרנת 45 תשדירים לאורך חמשת הימים, פריסת דיגיטל רחבה ומטורגטת, לצד קידום בנכסים הפנימיים של ישראכרט – סמסים וניוזלטרים מטורגטים ומפולחים המתבססים על נתוני הצריכה של הלקוחות ועל מודלים סטטיסטיים מתקדמים החוזים את העדפות הצריכה של לקוחותיה ואת האפקטיביות הצפויה של מאמצי הפרסום שכולל ניתוח פתיחות, הקלקות והמרות. במסגרת הקמפיין מציבה ישראכרט גם שילוט מעוצב לכל נקודות המכירה של בית העסק.

 

ההצעה כוללת גם הפקת סרטון על ידי משרד פרסום, עם תסריט מותאם לכל בית עסק המשלב את השפה התקשורתית של ישראכרט עם ערכי המותג אותו היא מקדמת. לאור ההצלחה, החלו לאחרונה חלק מבתי העסק לשלב את הפרזנטורים שלהם - כפי שעשו קרייזי ליין עם גלית גוטמן, אירוקה עם נטע אלחמיסטר, איב רושה עם אגם רודברג ומחסני חשמל עם אלי פיניש - לקבלת מכפיל כוח בקמפיין.

 

מיזם Isradays הוכיח את עצמו כפלטפורמה לקידום ולחשיפת בית העסק לעשרות אלפי לקוחות חדשים המוביל לעלייה ממוצעת של עשרות אחוזים במחזורי העסקאות ובסל הקנייה הממוצע ולגיוס של אלפי לקוחות חדשים לבתי העסק. כתוצאה, יותר ויותר בתי עסק בישראל מסיטים תקציבי פרסום מפלטפורמות פרסום מובילות כמו פייסבוק, גוגל וערוצי הטלוויזיה, לפלטפורמת השיווק של ישראכרט כחלק אינטגרלי מתמהיל השיווק השנתי שלהם.



דברים שלא ידעת על ישראכרט

  • ישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל.
  • ישראכרט שותפה עם המועדונים הגדולים בישראל: חבר, לייף סטייל, רמי לוי, אשמורת, הוט ועוד.
  • ישראכרט מארחת את משדר ההתרמה השנתי של עמותת "גדולים מהחיים" כבר ארבע שנים ברציפות.
  • החברה החלה את דרכה בסניף ברחוב בן יהודה בתל אביב עם כ-20 עובדים.
  • ישראכרט הייתה החברה הראשונה שהעסיקה נשים מהמגזר החרדי במוקדי השירות. יש לה בית כנסת בבניין.
  • 70% מעובדי החברה הן נשים. בהנהלת החברה 54% נשים. 


אבני דרך בחיי המותג ישראכרט

1975  - בנק הפועלים מקים את ישראכרט.

2001 - קבוצת ישראכרט מרחיבה פעילות ומתחילה להנפיק גם כרטיסי Visa.

2009 - לראשונה בישראל, ישראכרט מציגה הלוואות ללא צורך בכרטיס אשראי.

2012 - ישראכרט משיקה את תוכנית המסלולים ומבצעת מיתוג מחדש.

2013 - יובל סמו נבחר לפרזנטור.

2014 - ישראכרט חודרת לתחומי האירועים, חניונים ומוצרים מיד שנייה.

2015 - ישראכרט משיקה מגוון פעילויות לביסוס מעמדה בתחום הסחר המקוון.

2016 - ישראכרט משיקה שיתופי פעולה בלעדיים עם אתרי קניות בינלאומיים פופולריים.

2017 - ישראכרט פותחת את השוק הסיני לישראלים במסגרת שיתוף פעולה עם ענקית הקמעונאות הסינית Alibaba ומשיקה כרטיס אשראי ישראכרט AliExpress.

2018  - מיזם Isradays צובר תאוצה.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות