סוד ההצלחה של נייקי: פילוח הלקוחות

המותג פילח את חברי המועדון שלו לשלושה סגמנטים ומציע לכל אחד מהם חוויה שונה לחלוטין באמצעות האפליקציה

פורסם בתאריך: 10/04/2018, גיליון 1916

לחברת אופנת הספורט נייקי יותר ממאה מיליון חברים במועדון הנאמנות שלה Nike+, והיא מקווה לשלש את המספר הזה בחמש השנים הבאות. כך אמר אדם סוסמן, מנהל הדיגיטל הראשי של החברה בהרצאה שנשא לאחרונה. לדברי סוסמן, חברי מועדון הנאמנות של המותג מוציאים בממוצע פי ארבעה יותר מלקוחות שאינם חברים בתוכנית הנאמנות - ואת הנתון הזה ניתן ליחס בעיקר ליכולות הפילוח המדויקות של החברה.

 

האפליקציות של נייקי. מבדלת בין הרצים
האפליקציות של נייקי. מבדלת בין הרצים


"בסופו של דבר אנחנו יודעים מתי אנחנו מספקים ללקוח את המוצר המתאים ביותר עבורו, את החוויה הנכונה ואת הסיפור המתאים, וזה עושה הבדל גדול", אמר סוסמן. לדבריו, נייקי מצאה שלושה סגמנטים מרכזיים בקרב קהל הנשים, לקוחות המועדון שלה:

 

רצות סוף השבוע – קהל אותו ניתן לייחס לנשים בשנות השלושים לחייהן, שנמצאות בדרך לריצת חצי מרתון והן משתמשות באפליקצית הריצה של החברה Nike Run. לנייקי יש מידע רב על החברות בקבוצה הזו, המושג דרך האפליקציה, והיא מנסה לעזור להן להגיע ליעדי הריצה שלהן באמצעות מגוון שיפורים טכנולוגיים.

 

הרצות האופנתיות – נשים טרנדיות בגילאי ה-20 שרוצות להיראות טוב לפני, בזמן ואחרי האימון. האפלקציה של נייקי מציגה לסגמנט הזה תמונות של ידוענים המשתמשים במוצרי החברה, והיא גם כוללת המלצות ממוקדות אישית ואפשרות לדבר עם אתלטים מוכרים באמצעות צ'ט.

 

מקדשות הסניקרס – עבור הסגמנט הזה השיקה נייקי משחק המדמה את תהליך הקניות, באמצעות היישום SNKR Stash, שהוא סוג של משחק "חפש את המטמון" למציאת מוצרים חדשים של המותג בחנויות שונות.


כתבות נוספות