GA-DE: יוקרה במחירים אטרקטיביים

המותג השיק השנה קולקציות קפסולה שנחטפו מהמדפים, המשיך במהפכה הדיגיטלית והתרחב לשווקים בחו"ל. בנוסף, שיתף המותג פעולה עם הזמרת נועה קירל

פורסם בתאריך: 11/06/2019, גיליון 1972

המותג GA-DE, בבעלות דניה קוסמטיקס, נוסד ב-1985 על ידי משה בן ששון, אדם בעל חזון והבנה מעמיקה של עולם הצבעים, שהאמין כי הצבע מהווה את האלמנט החמישי, עם יכולת השפעה על הדרך בה אנו חושבים ורואים את העולם.

 

בן ששון החל את דרכו ביבוא, שיווק והפצה של סדרת עפרונות איפור לעיניים ולשפתיים, שכללה מגוון רחב של צבעים. לאור ההצלחה הוחלט להשיק גם סדרת לקים בצבעים נועזים וזוהרים, שכבשה את המדפים בכל חנויות הקוסמטיקה בישראל. ב-1987 הושק מוצר הדגל "אדמה אינדיאנית" בארבעה גוונים, ועד היום הוא נחשב לאחד המוצרים הפופולריים ביותר של המותג.

 

בשנים שלאחר מכן, המשיכו בג'ייד להרחיב את קו המוצרים ולבסס את המותג בקטגוריית האיפור עם מגוון רחב של צבעים, תוך שילובו ברשתות הפארם בישראל. בשנת 1995 יצאה החברה לראשונה מגבולות ישראל, והפיצה את מוצריה במדינות מזרח אירופה ואוסטרליה.

 


המהפך הגדול בג'ייד התרחש בשנת 1996 כאשר דניה קוסמטיקס צירפה לשורותיה את סיבל בן ריטן, המכהנת כמנכ"לית ומנהלת קריאטיבית. סיבל, המאמינה באסטרטגיית צמיחה מהירה תוך מתן דגש על פעילויות שיווק חדשניות, הובילה את צוות פיתוח ועיצוב המוצרים ליצירת מותג נחשק ועדכני. כיום, מוביל ג'ייד את קטגוריית ה-MASS-PRESTIGE של עולם הקוסמטיקה ומציע ללקוחותיו יוקרה נגישה באמצעות נראות, שירות ואיכות המוצרים בטווח מחירים אטרקטיבי.

 

בשנת 2000 הקימה ג'ייד מעבדת מחקר ופיתוח, שנועדה לייצר מוצרי טיפוח פנים וגוף, אשר ייתנו מענה לשימוש המותאם לאקלים הישראלי. המעבדה עובדת בשיתוף פעולה צמוד עם מעבדות המחקר המתקדמות והנחשבות בשוויץ, ובמהלך השנים הושקו מספר מוצרי דגל בתחום האנטי-אייג'ינג, כמו LONGEVITY ,RETIAGE ,ESSENCES ועוד.

 

ב-2013 השיקו בג'ייד את הבושם הראשון ICON MUSK OIL, שהפך לאחד הבשמים הנמכרים ביותר בישראל. במהרה הצטרפו לסדרה מספר בשמים נוספים, וכיום היא מונה תשעה בשמים לנשים וארבעה לגברים.

 

FEEL THE BEAUTY

המסר FEEL THE BEAUTY מלווה את המותג מתחילת דרכו, והוא מתכתב עם האמונה שנשים לא רק רוצות להיראות יפות, הן גם רוצות להרגיש זאת. האפשרות להעניק להן את היופי כמקור לביטחון, אהבה עצמית והעצמה נשית – היא התכלית והערך המנחה של המותג.

  

ההון האנושי

מיום היווסדו של המותג עומדים האנשים בלב פעילותו. החל מצוותי פיתוח המוצרים, דרך יועצות היופי בסניפים ועד הלקוחות. המשאב האנושי שעליו מבוססת החברה הוא המרכיב החיוני להצלחתה. החברה מאופיינת במבנה ארגוני יעיל המאפשר קבלת החלטות מהירה ומענה מיידי לתנאי השוק הדינמיים. כיום מועסקים בה מעל 700 עובדים, מתוכם 500 יועצות יופי הפועלות בנקודות המכירה בכל רחבי הארץ, מתוך מטרה להעניק שירות אישי ומקצועי.

 

בג'ייד מאמינים שלמרות כל החידושים המרגשים של הקידמה והטכנולוגיה, הצורך הבסיסי בקשר ובמגע האנושי נשאר ללא שינוי.


 

הסביבה התחרותית

שוק הקוסמטיקה בישראל רווי מותגים מקומיים ובינלאומיים, שמציעים ללקוחות מגוון גדול של מוצרים ובטווח מחירים רחב. לפי מחקר שערך המותג, ג'ייד מצליח לשמור בסביבה זו על מעמדו הבולט כשאחת מכל שתי נשים ישראליות העידה כי יש לה לפחות מוצר אחד של המותג בביתה. ההשקעה הגדולה של המותג בנקודות המכירה זכתה להערכה על ידי רשת סופר-פארם, אשר ב-16 השנים האחרונות העניקה למותג את הפרס היוקרתי "ספק מצטיין", בזכות המכירות, האדיבות, השירות, האתיקה, התקשורת והחדשנות הטובים ביותר.

 

הרחבת הפעילות הבינלאומית

השנה הרחיב המותג באופן משמעותי את פעילותו הבינלאומית – הן בנקודות מכירה פיזיות והן באונליין במדינות רבות שהבולטות בהן הן ארה"ב, אוסטרליה, גרמניה, צ'כיה, שוויץ, סין וטיוואן. בשוק הבינלאומי, המותג פונה בזכות מיצובו בעיקר לפלח היוקרה והקוסמטיקה הסמי-סלקטיבית והוא עושה זאת הן באמצעות נוכחות פיזית בחנויות והן באמצעות החנויות האינטרנטיות של החברה ופלטפורמות מכירה כמו אמזון.

 

הרחבת הקהלים ופנייה לקהלים צעירים יותר

כחלק מחקירה מתמדת של הטרנדים ושל השינויים בהרגלי הצריכה מרחיב המותג ג'ייד בשנים האחרונות את הפנייה לקהלים חדשים, בדגש על קהלים צעירים יותר. זאת, באמצעות הגדלת הנוכחות בדיגיטל, הבאה לידי ביטוי בהרחבת אפשרויות הרכישה און-ליין, במהלכי שיווק ברשתות החברתיות ובהצגת קולקציות עדכניות במהדורות מוגבלות.

 

השקת קולקציות קפסולה. לאורך כל השנה השיק המותג ג'ייד מספר קולקציות קפסולה - כולן במהדורה מוגבלת, המתכתבות עם הטרנדים העולמיים והחידושים האחרונים בעולמות האיפור והביוטי. אופן השיווק במהדורות מוגבלות מתאים מאוד לצרכניות בעידן הדיגיטלי, שמאופיין בטרנדים קצרים ומתחלפים, והקולקציות אכן אוזלות מהמדפים במהירות. כך למשל, הושקו בשנה החולפת פלטת הצלליות Extatic או ערכת ההיילייטרים Everglow, שאזלו מן המדפים בתוך חודש מהשקתם.

 

חיזוק הנוכחות הדיגיטלית. בג'ייד חיזקו בשנים האחרונות משמעותית את הנוכחות בדיגיטל, ברשתות החברתיות ובסחר אונליין, כשבשנים האחרונות חלק משמעותי מתקציב הפרסום של המותג עבר לדיגיטל וזאת באמצעות קמפיינים או שימוש במשפיעניות רשת. בנוסף, המותג שם דגש מיוחד על פעילות שיווקית מפולחת ומותאמת למגזרים השונים, והשיק מהלכי שיווק ייעודיים למגזר הדתי ולמגזר הערבי. בשנה האחרונה ייסד המותג את פרוייקט "ג'ייד אייקון" – מועדון אקסקלוסיבי של בלוגריות ויו-טיובריות מובילות, שמקדמות את המוצרים החדשים; השיק פעילויות דיגיטל נרחבות בהובלת עשרות משפיעניות רשת; וצילם קמפיין עם הזמרת נועה קירל והדוגמניות דורית רבליס ואביטל לנגר, שכלל סדרת סרטונים וטיפים למראה מושלם.

 

דברים שלא ידעת על GA-DE

  • המותג ג'ייד נבחר כ"ספק מצטיין" של רשת סופר-פארם במשך 16 שנים ברציפות.
  • 1 מתוך 2 נשים בישראל מעידה יש לה לפחות מוצר אחד של ג'ייד.
  • 3 מתוך 4 נשים בישראל השתמשו במוצרי ג'ייד.
  • כל 6 דקות נמכר מוצר של ג'ייד.
  • ערכת ההיילייטרים EVERGLOW אזלה מהחנויות תוך חודש וחצי בלבד מהשקתה.

 

אבני דרך בחייו של המותג GA-DE

1985 - נוסדה חברת דניה קוסמטיקס והמותג GA-DE נולד.

1995 - GA-DE מתרחב לשוק הבינלאומי.

2000 - מוצרי המותג מושקים ברשת סופר-פארם.

2013 - GA-DE משיק את הבושם Icon Musk Oil.

2014 - GA-DE משיק את המייק אפ העמיד - Longevity Collagen Foundation, המייק אפ הנמכר ביותר בסופר-פארם; הקמת החטיבה הדיגיטלית והשקה של חנות אונליין הפונה לקהילה הבינלאומית.

2015 - GA-DE משיק בו זמנית שלוש סדרות טיפוח חדשות בתחום האנטי-אייג'ינג.

2016 - המותג עובר תהליך של מיצוב מחודש עם לוגו ושפה תקשורתית עדכניים.

2017 - השקת חנות אונליין המיועדת לקהל הישראלי, ואתר חדש עבור חנות האונליין הבינלאומית.

2018 - השקת קולקציות קפסולה והרחבת הפעילות הבינלאומית, און-ליין ואוף ליין.


סיפור המותג פורסם לראשונה במהדורת 2018 של ספר ה-Superbrands של ישראל. סיפורי מותג נוספים מתפרסמים במהדורה הדיגיטלית של הספר באתר ynet.

כתבות נוספות