מחקר בינלאומי חדש: בני דור ה-Z רוצים מעורבות גדולה יותר בהחלטות המותגים

60% מבני דור ה-Z רואים חשיבות גדולה בנכונות של המותגים לשתף אותם ולשמוע את דעתם, ו-44% היו רוצים להציע למותגים הצעות לעיצוב מוצרים חדשים

פורסם בתאריך: 15/08/2017, גיליון 1884

רבות כבר דובר על המעורבות הגדולה של בני דור ה-Z בעולמות הדיגיטל. אבל עכשיו, מחקר חדש מגלה כי בני הדור רוצים מעורבות גדולה יותר גם בפעילות פיתוח המוצרים והשירותים של המותגים.

בני דור ה-Z. מעורבים יותר, נאמנים פחות
בני דור ה-Z. מעורבים יותר, נאמנים פחות
ממחקר בינלאומי ענק שנערך לאחרונה על ידי המכון לערכי מותג של חברת IBM בשיתוף התאחדות הקמעונאים של אמריקה עולה, כי 44% מבני דור ה-Z (גילאי 13-21) רוצים להציע למותגים הצעות לעיצוב מוצרים חדשים.
נתונים נוספים שעלו בסקר:
43% מבני דור ה-Z רוצים להיות מעורבים במתן ביקורות על מוצרים.
42% היו רוצים להשתתף בקמפיינים מבוססי משחוק.
36% מוכנים לייצר תוכן עבור המותגים.
38% מעוניינים להשתתף באירועים של מותגים.
עוד עלה במחקר כי 60% מבני דור ה-Z רואים חשיבות גדולה בנכונות של המותגים לשתף אותם ולשמוע את דעתם. 55% רוצים לקבל שליטה על היכולת לתקשר את אותם מותגים, ו-54% היו רוצים לשלוט על הדרך בה המותגים מתקשרים איתם.
מהמחקר עלו שלושה מאפיינים בולטים המבדלים את בני דור ה-Z מבני הדורות הקודמים:
חסינות להייפ שיווקי: בעולם של "עובדות אלטרנטיביות", בני דור ה-Z הם סקפטיים יותר, והם מתמקדים יותר באיכות האמיתית של המוצרים. בנוסף, החיבור שלהם באמצעות הדיגיטל מקשה על המותגים "לעבוד" עליהם.
מידה אחת אינה מתאימה לכולם: הטכנולוגיה מאפשרת לבני דור ה-Z לתקשר עם המותגים בתנאים שלהם. ריבוי הפלטפורמות והערוצים מקשה על המשווקים למקד את מאמצי השיווק עבור בני הדור הזה.
נאמנים פחות: בעוד שמצד אחד הטכנולוגיה מאפשרת לבני דור ה-Z לבקש מעורבות גדולה יותר בהחלטות של המותגים, מהצד השני הנאמנות שלהם למותגים היא פחותה לעומת בני הדורות הקודמים.
"החברות אינן מנווטות את השיח יותר, ובמקרה הטוב הן יכולות להיות מעורבות בשיח שמייצר הדור החדש של הצרכנים", סיכמו מחברי המחקר.

כתבות נוספות