לא יוצאים: אפליקציות ההזמנות משנות את עולם המסעדנות

יותר ויותר צרכנים בוחרים להזמין מהמסעדות באמצעות האינטרנט והמובייל, ורשתות ההסעדה הגדולות מגיבות במגוון דרכים

פורסם בתאריך: 20/11/2018, גיליון 1945

הצרכנים עדיין אוהבים מאוד אוכל של מסעדות, הם רק פחות אוהבים להגיע אליהן. אפליקציות משלוחים כמו DoorDash, GrubHub ו- UberEats פישטו את תהליך ההזמנה מהמסעדות, והן משנות את הדרך בה בעלי רשתות ההסעדה מתנהלים בעסקים שלהם.

 

מספר ההורדות של אפליקציות השליחויות מהמסעדות גדל השנה ב-380% לעומת מספר ההורדות של לפני שלוש שנים. כך עולה מנתונים של חברת המחקר App Annie. חברת המחקר Cowen and Co. מעריכה כי שוק המשלוחים מהמסעדות יגדל ב-12% כל שנה בארבע השנים הבאות, ויגיע לשווי של 76 מיליארד דולר.

 

לדוגמה, רשת המזללות Firehouse מפלורידה רשמה השנה צמיחה של 7% במכירות, בעיקר בזכות הזמנות מקוונות והזמנות באמצעות אפליקציות. "ההשלכות של ההזמנות המקוונות מסמנות שינוי אמיתי בעסק שלנו", אמר מנכ"ל הרשת דון פוקס. לדבריו, נכון להיום ההזמנות המקוונות מהוות 60% מכלל המכירות של הרשת.


UberEats. הצרכנים לא רוצים לצאת למסעדות
UberEats. הצרכנים לא רוצים לצאת למסעדות

בחודש יולי השנה החליפה הרשת, בכל 1,102 המיקומים שלה, חלק מהשולחנות במדפים שנועדו לאחסן הזמנות לפני יציאתם למשלוח. לדברי פוקס, בעקבות המעבר של הצרכנים להזמנות מזון מקוונות, תוכל עתה הרשת לפתוח סניפים המשתרעים על פני שטח קטן יותר, מה שיביא כמובן לירידה משמעותית בעלויות השכירות.

 

דיויד אורקין, אחראי חטיבת המסעדות בסוכנות הנדל"ן CBRE, מאשר כי מדובר במגמה וגם רשתות הסעדה אחרות מחפשות אחר מקומות קטנים יותר מבעבר.

 

אך הקטנת שטחי המסעדות היא רק חלק מהמגמה. במקביל, בעלי מסעדות רבות בארצות הברית מחפשים עכשיו לפתוח מה שזכה לכינוי "מסעדות ענן". במילים אחרות, מסעדות שיתבססו רק על מטבח ומשלוחים של הזמנות מקוונות.

 

השינוי בהתנהגות הצרכנים משפיע גם על רשתות המזון הגדולות ביותר. כך למשל, רשת מקדונלד'ס הודיע כי היא תשקיע שישה מיליארד דולר לעיצוב מחדש של הסניפים שלה בארצות הברית. כחלק מהעיצוב החדש ניתן יהיה למצוא שטח חנייה ייעודי, לאיסוף הזמנות שבוצעו במובייל.

כתבות נוספות