למרות הבאז: 92% מהחשיפה לתכנים פרסומיים - באמצעות הטלוויזיה

מדו"ח של חברת המחקר נילסן עולה כי הצפייה במובייל, במחשב ובטאבלטים עדיין זניחה לעומת הצפייה במסכי טלוויזיה

פורסם בתאריך: 13/06/2017, גיליון 1875

92% מהחשיפה לתכנים פרסומיים בקרב בני 18+ מתבצעת באמצעות מסכי הטלוויזיה, כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר נילסן אשר מנתח את נתוני הרבעון האחרון של השנה שעברה.

הטלוויזיה. השמועות על מותה היו מוגזמות
הטלוויזיה. השמועות על מותה היו מוגזמות
הנתונים בדו"ח מתייחסים לכלל דקות הצפייה בתכנים פרסומיים בטלוויזיות, טלוויזיות חכמות, מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים.
הנתונים מפתיעים במיוחד לאור ריבוי האפשרויות לחשיפה לתכני וידאו בערוצים ופורמטים שונים, ולאור המשאבים העצומים שמשקיעות ענקיות המדיה פייסבוק וגוגל בפיתוח פורמטים להעברת שידורים חיים ושידורים לפי דרישה (VOD).
"הנתון החשוב הוא שהצרכנים משתמשים במסך הטלוויזיה בחלק הארי של זמן הצפייה שלהם, ובאופן משמעותי יותר לעומת שאר הפלטפורמות", אמר טום זינגס, סגן נשיא ומנהל מחלקת המחקר ברשת הטלוויזיה AMC (האחראית לסדרה "מד מן"). לדבריו, "ברור שלצרכנים יש יותר אפשרויות, אבל הם ממשיכים לבחור בטלוויזיה ככלי המרכזי שלהם לצריכת תכנים".
לדברי מחברי הדו"ח, הנתונים מפתיעים במיוחד לאור הדעה הרווחת בתעשיית הטלוויזיה ובתעשיית הפרסום כי המסכים הקטנים יותר נוגסים בעקביות בזמן הצפייה של הצרכנים בטלוויזיה.
בחינה מעמיקה יותר של נתוני הדו"ח מראה כי עליונותה של הטלוויזיה כמכשיר לצריכת תכנים נשמרת בכל קבוצות האוכלוסייה וקבוצות הגיל השונות. 

כתבות נוספות