הבינה המלאכותית הזניקה את מכירות עונת החגים

עסקים שאימצו טכנולוגיות AI דיווחו על ביצועים טובים, אך הדרך לאימוץ מלא עוד ארוכה

פורסם בתאריך: 28/01/2020, גיליון 1999

חלק גדול מהחברות שהטמיעו טכנולוגיות של AI (בינה מלאכותית) דיווחו על עלייה במכירות, ו-44% אמרו כי ה-AI איפשר להן להוריד עלויות. כך עולה מדוח ה-AI של חברת הייעוץ הבינלאומית מקנזי.

 

עוד עלה בסקר כי שימוש ב-AI יביא לרוב לגידול במכירות, ייעול שרשרת האספקה, פיתוח אפקטיבי יותר של מוצרים ושירותים ועוד; שימוש ב-AI יכול להביא להפחתה בעלויות הייצור; אימוץ טכנולוגיות של AI נמצא במגמת עלייה בכל התעשיות, אבל במיוחד בתחום הקמעונאות. 60% מהקמעונאים אימצו לפחות יכולת אחת המבוססת על בינה מלאכותית, גידול של 35% לעומת השנה שעברה.

 

בינה מלאכותית. הדרך עוד ארוכה
בינה מלאכותית. הדרך עוד ארוכה

למרות היכולות האלו, רק חלק קטן מהחברות רואות תוצאות "יוצאות מגדר הרגיל" בזכות שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית. מחברי הדוח טוענים, כי נדרשים נוהלי ליבה לתחום ה-AI, כמו גם טיפוח כישרונות בתחום. זאת, במקביל לחינוך הקהילה העסקית בתחום.

 

גם לחברות שהטמיעו בהצלחה בינה מלאכותית יש עוד דרך ארוכה. רק 36% מהנשאלים בסקר אמרו כי העובדים שלהן משתמשים בצורה מושכלת בתובנות המסופקות להם על ידי מערכות ה-AI. רק 42% אמרו כי הם הגדירו בצורה טובה את מערכות המדידה של הבינה המלאכותית בארגון.

כתבות נוספות