הבינה המלאכותית הזניקה את מכירות עונת החגים
עסקים שאימצו טכנולוגיות AI דיווחו על ביצועים טובים, אך הדרך לאימוץ מלא עוד ארוכה
פורסם בתאריך: 28/01/2020, גיליון 1999
חלק גדול
מהחברות שהטמיעו טכנולוגיות של AI (בינה מלאכותית) דיווחו על
עלייה במכירות, ו-44% אמרו כי ה-AI איפשר להן להוריד עלויות. כך עולה מדוח ה-AI של חברת הייעוץ הבינלאומית מקנזי.
עוד עלה
בסקר כי שימוש ב-AI יביא לרוב לגידול במכירות, ייעול שרשרת האספקה,
פיתוח אפקטיבי יותר של מוצרים ושירותים ועוד; שימוש ב-AI יכול
להביא להפחתה בעלויות הייצור; אימוץ טכנולוגיות של AI נמצא
במגמת עלייה בכל התעשיות, אבל במיוחד בתחום הקמעונאות. 60% מהקמעונאים אימצו לפחות
יכולת אחת המבוססת על בינה מלאכותית, גידול של 35% לעומת השנה שעברה.
למרות היכולות האלו, רק חלק קטן מהחברות רואות תוצאות "יוצאות מגדר הרגיל" בזכות שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית. מחברי הדוח טוענים, כי נדרשים נוהלי ליבה לתחום ה-AI, כמו גם טיפוח כישרונות בתחום. זאת, במקביל לחינוך הקהילה העסקית בתחום.
גם לחברות שהטמיעו בהצלחה בינה מלאכותית יש עוד דרך ארוכה. רק 36% מהנשאלים בסקר אמרו כי העובדים שלהן משתמשים בצורה מושכלת בתובנות המסופקות להם על ידי מערכות ה-AI. רק 42% אמרו כי הם הגדירו בצורה טובה את מערכות המדידה של הבינה המלאכותית בארגון.