אחרי 6 שנים: המותגים הפכו את עונת החגים 2018 בארה"ב למוצלחת במיוחד

מצד אחד המותגים והקמעונאים נקטו במהלכים נכונים, אך גם הנתונים הכלכליים השפיעו על הצמיחה הגדולה במכירות

פורסם בתאריך: 08/01/2019, גיליון 1952

על פי מדד הצריכה של חברת Mastercard, המכירות בעונת החגים שהחלה ב-1 בנובמבר והסתיימה ב-24 בדצמבר עלו ב-5.1% לעומת המכירות בתקופה המקבילה בשנת 2017. הצמיחה החזקה ביותר בשש השנים האחרונות. המכירות בערוצים המקוונים רשמו צמיחה של 19.1%, אך גם החנויות הפיזיות רשמו צמיחה בחלק מהקטגוריות.

 

בתחום ההלבשה נרשמה צמיחה כללית של 7.9%, המהווה את הצמיחה המהירה ביותר בקטגוריה מאז שנת 2010. בקטגורית המוצרים לבית נרשמה צמיחה של 9%. בתחום מוצרי האלקטרוניקה ומוצרי החשמל נרשמה דווקא ירידה זעירה של 0.7%.

 

את הצמיחה בתחום האופנה ניתן ליחס ליכולות של המותגים והקמעונאים לנהל טוב יותר את המלאים שלהם, כמו גם היכולת להביא לשוק עיצובים חדשים במהירות גדולה יחסית. האנליסטים בתחום גם מציינים את וולמארט, ששיפרה את ההשקעה שלה בדיגיטל בפרט ובמכירות הרב-ערוציות בכלל.


האתר של וולמארט. הצרכנים עוברים לקניות מקוונות
האתר של וולמארט. הצרכנים עוברים לקניות מקוונות

מדוח של חברת אדובי עולה, כי המכירות המיוחסות לערוץ הנקרא BOPIS (קנה באונליין – אסוף בחנות) רשמו צמיחה של 47% לעומת השנה שעברה; המכירות המיוחסות לרכישות באמצעות המובייל רשמו צמיחה חדה של 57%. טיילוט סצ'רינר, מנהלת תחום התובנות הדיגיטליות בחברת אדובי, אמרה כי קמעונאים שידעו להציע את חוויית הקניות הקלה והנוחה ביותר, אם באמצעות שימוש נכון בנתונים או באמצעות מגוון ערוצי משלוח ואיסוף, הם אלו שיזכו בלקוחות בשנים הבאות.

 

אך למרות כל הנתונים הקשורים ישירות לפעולות של הקמעונאים והמותגים, חלק מכובד מהצמיחה במכירות בעונת החגים האחרונה שייך דווקא לנתונים חיצוניים, כמו למשל ירידה באחוזי האבטלה, שיפור בביטחון הצרכנים והחשש מהאטה בכלכלה בשנה הבאה.


כתבות נוספות