מדוע Lowe's מתקשה להפוך מבקרים בחנויות לקונים?

רשת ה"עשה זאת בעצמך" הגדילה משמעותית את מספר המבקרים בחנויות שלה, אבל הגידול הזה אינו מתורגם לרווחים

פורסם בתאריך: 27/03/2018, גיליון 1915

רשת העשה-זאת-בעצמך Lowe’s מדווחת על יותר קונים שמגיעים לחנויות שלה, אבל הקונים הללו אינם מוציאים את סכומי הכסף שהקמעונאית הייתה רוצה לראות אותם מוציאים. מדוח שהתפרסם בסוכנות הידיעות רויטרס בתחילת החודש עלה, כי מניית החברה רשמה ירידה של 9% אחרי שהיא הודיעה על הורדת תחזית הרווח שלה לשנת 2018.

 

מנתוני הרשת עולה, שלא רק שהיא לא הצליחה לתרגם את הגידול בתנועה לגידול במכירות, אלה שגם כאשר הצרכנים כן קונים, הם רוכשים מוצרים בהם קיים רווח קטן יותר לחנות, כמו למשל מכונות כביסה. בחברה הסבירו את הירידה בשולי הרווח בהגדלת התקציבים המוקצים לפרסום, אבל, למרות הגידול במכירות שהיא רשמה בשנה שעברה, נראה כי השנה הגידול הזה נעצר.

 

Lowe’s. יותר קונים – פחות רווחים
Lowe’s. יותר קונים – פחות רווחים


בשיחה עם משקיעים לאחר פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של 2017, אמר מנכ"ל הרשת כי החברה מתעתדת להשקיע סכומים גדולים בשיפור ההמרות בין מבקרים לקונים. בין השאר הדגיש המנכ"ל את ההשקעה הנדרשת בשיווק הרב-ערוצי.

 

על מנת להילחם בפערים הללו, משקיעה הרשת רבות בטכנולוגיות שונות שאמורות לשפר את חוויית הקנייה של הצרכנים. כך למשל, זרוע החדשנות של החברה, Lowe’s Innovation Lab, השיקה רובוט שעוזר לאנשים במהלך הקניות בחנות, בוט שעוזר לצרכנים לקבל החלטות בקניות באינטרנט ואפליקציית מציאות רבודה, המאפשרת לצרכנים לראות כיצד יראו המוצרים בסביבה הביתית שלהם.


כתבות נוספות